midi interface

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

cyan_circle

_beware of perverts_
ik ben op zoek naar een goede midi interface, omdat ik nu een Echo Mia heb [alleen audio] en mijn masterkeyboard aan mijn standaard sounblaster pci 128 kaartje hangt.
ik wil nu ook mijn Pod Pro via midi aan mijn setup toevoegen, en af en toe mijn sampler en drumcomputer er aan hangen.
ik zat zelf te kijken naar de midisport 4x4 van midiman. dat is alleen een USB apparaat, maar de meeste user reviews die ik net gelezen heb zijn wel positief.
iemand een idee over wat ik het beste kan doen? het moet niet al te prijzig worden [rond de prijs van de midisport 4x4].
ik heb een PIII 450, 256 mb ram, W98 SE.

Kijk es naar de interfaces van emagic. Ik heb de Unitor8 en daar ben ik vet tevreden over(retestrakke timing) maar ze hebben ook 4x4 interfaces. Ik heb alleen geen idee wat zowiets moet kosten.

Steinberg heeft ook een MidEx uitgebracht met 1 in - 3 uit

Welke sequencer gebruik je?

Het lijkt me het handigste wanneer je iets kiest dat daar extra op aansluit

De Midisport is in ieder geval een strakke 4 in - 4 uit USB midi interface zonder extra timing functionaliteit

die midisport is prima....gewoon doen..als ie niet bevalt kan je em altijd nog ruilen

Olaf

stom, vergeet ik te zeggen dat ik een cubase gebruiker ben... :stupid

Volgens mij werken de Unitor8 en AMT8 van Emagic, en ook de produkten van MIDIMAN net zo goed met Cubase als produkten van Steinberg zelf.

De Midex van Steinberg heeft alleen USB. De Emagics hebben ook een parallelle poort!

P.S. Ik werk zelf met Cubase. Maar dat betekent natuurlijk niet dat dan alles van Steinberg moet zijn!

die midex3 heeft ook LTB technology aan boord.....kan interessant voor je zijn als je met cubase werkt..

Olaf

Ff een domme vraag.

Wat is nou precies het verschil tussen AMT van Logic en LTB van Steinberg? En ondersteunt Steinberg nou ook AMT? en andersom?
8P

AMT : Active Midi Transmission (Emagic)
LTB : Lineair Time Base (Steinberg)

Komen er beiden op neer dat de midi data vanuit de pc in de interface gebufferd wordt en opnieuw wordt geklokt waardoor je timing erg strak is.
Heel simpel : werk je met Cubase dan neem je een Midex 1x3 of 8x8, werk je met Logic dan neem je de AMT8 of de MT4.

De 4x4 Midisport heeft voor zover ik weet geen eigen timing systeem.

groeten

Basicsys

jawel hoor...alle midi interfaces werken met alle sequencers die midi ondersteunen..alleen zijn de emagic interfaces geoptimaliseerd voor logic en de steinberg interfaces voor steinberg sequencers

Olaf

Ik heb zelf een Egosys Miditerminal 4140, 4x4 midi op de parallelle poort. Werkt verder prima, geen problemen met timing...

Heeft verder geen speciale ondersteuning voor een specifiek programma, werkt bij mij prima onder diverse programma's (Cakewalk, Cubase, Reason etc.).
Verder draait hij met WDM drivers, waardoor hij o.a. zeer flexibel bruikbaar is.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back