Gebruikte BZN een strijkorkest zoals ELO?

Heeft iemand wel eens geprobeerd om BZN op een lager tempo af te spelen? Wie weet puilen onze kringloopwinkels uit van de verborgen zompige proto-acid.

...in het andere geval heb je BZN nummers gewoon nog een stuk langer gemaakt, waarvoor mijn excuses.

Bijzonder dat iemand een link tussen BZN en William Onyeabor kan vinden... Die laatste is voor mij een van de voorlopers van acid music. Die eerste niet....

Ik reageerde alleen op hoe herkenbaar de sound van een Mini Korg is.. en hoe deze afwijkt van een Mini Moog.. voor de rest heb ik niks met BZN behalve dat die beiden gebruikt schijnt te hebben..

In Fantastic man is overduidelijk een Mini Korg gebruikt.. maar sorry voor het leggen van de link tussen BZN en William onyeabor.. ik kon zo snel niet op een andere track komen waarin 'n Mini Korg is gebruikt.. :D

Laatst gewijzigd:
Over de ELO sound gesproken.. Ik heb een aantal jaren terug door een project contact gekregen met de zangeres van de band hieronder.. Ik stond echt wel ff met mijn oren te klapperen.. echt indrukwekkend voor die tijd...
Ik was gek op ELO indertijd en deze track herinner ik me wel, vond 'm erg goed, de strijkers van ELO en een beetje Kim Wilde (kids from America)
Heel jammer dat dit een Nederlandse band was want dan wordt het gewoon lastig in dit landje, ik denk als ze een Engels of Amerikaanse band waren geweest met een goede manager dat ze wel groot hadden kunnen worden want de potentie en de sound was er wel, goede compositie ook trouwens.
Je had wel meer goede bands in nederland in dit genre zoals Kajak of Partner in die tijd maar ja; Nederlands en zie dan het maar 'ns te maken op de internationale markt, kom je uit Amerika en je hebt de kontakten dan wordt het allemaal een stuk makkelijker om groot te worden.

Over BZN en hun instrumenten; ik weet nog begin jaren 70 vielen ze me op met hun eerste hitje Love me lie a lion, vond dat in die tijd als puber een leuk nummer en hoorde je ook het mellotron.
Maar na het eerste rockalbum vonden ze dat ze meer de commerciële kant op moesten gaan en dat heeft ze geen windeieren gelegd maar voor mij was de gein er wel af....

Laatst gewijzigd:
Ik was gek op ELO indertijd en deze track herinner ik me wel, vond 'm erg goed, de strijkers van ELO en een beetje Kim Wilde (kids from America)
Heel jammer dat dit een Nederlandse band was want dan wordt het gewoon lastig in dit landje, ik denk als ze een Engels of Amerikaanse band waren geweest met een goede manager dat ze wel groot hadden kunnen worden want de potentie en de sound was er wel, goede compositie ook trouwens.
Je had wel meer goede bands in nederland in dit genre zoals Kajak of Partner in die tijd maar ja; Nederlands en zie dan het maar 'ns te maken op de internationale markt, kom je uit Amerika en je hebt de kontakten dan wordt het allemaal een stuk makkelijker om groot te worden.
ELO was toch een Britse band?

Hahaha.. Ik wist nooit dat het door een Nederlandse band was gedaan.. Echt 'n goeie productie!! Maar ze hadden ook wel de juiste contacten en apparatuur in die tijd begreep ik. Alleen die kruiwagen naar internationale bekendheid.. daar ontbrak het aan. Geloof dat het wel redelijk hoog in de Nederlandse hitparade heeft gestaan..

De Minikorgs en Maxikorg zitten bij Kitaro front & center in de mix, echt de hoofdrol. Dus als je ze overduidelijk in een song wil horen moet je daar zijn. Wel steeds nogal gelijkaardige patches.

Ik vind elo en bzn geen vergelijking . De eerste was geweldig, een openbaring, goede composities, arrangementen etc. De 2de een flauw aftreksel van palingsound en vader abraham . Er is zoveel beters in nederland gemaakt dan dit , zelfs de cats steken er met kop en schouders bovenuit …( mon amour,blablablabla etc )

Over smaak valt niet te twisten, maar of dit überhaupt nog onder smaak valt is wel een discussie waard.

BZN.
Mijn ouders draaide dat vaak tijdens vakanties en een goede vriend was ook fan, dus ik ben zelfs nog eens naar een concert geweest.
Ik denk er niet graag aan terug omdat ik het echt niet om aan te horen vind, maar het heeft wel een paar leuke covers opgeleverd.

BZN stond op nummer 1 toen ik geboren werd, dus het trauma had niet veel verder terug kunnen gaan. Gelukkig werd het thuis niet gedraaid, meestal werd je ermee geconfronteerd bij Toppop, Countdown of akelige TROS programma's.

O ja, dan zat je zo'n spelshow te kijken en kwam er ineens van die akelige Nederlandstalige campingmuziek doorheen met een clipje bij een molen OF met het showballet van Penny de Jager(?) op het podium. Meestal het moment om even te plassen en cola en chips te pakken.

Back