Hallo iedereen weer. Ik heb een vraag over synths die ik graag wil kopen voor mijn set up. Ik ben altijd al gek geweest van vintage bakken etc. en synth muziek. Nu ben ik aan het verzamelen en ik wil binnenkort een bandje beginnen om eens de lekkere "oude" synthesizer muziek te gaan spelen (met natuurlijk wat andere stijlen).
Laat ik dit even schematisch neerleggen
:
Mijn invloeden:
- Mike Oldfield (progessive electronic)
- Kraftwerk (electronic)
- Jean Michel Jarre (electronic)
- Vangelis (electronic, ambient)
- Enya (new age, ambient)
- en wat andere songs van andere bands zoals Air, Enigma, Tangerine Dream etc.
Mijn synths op dit moment:
- Roland SH-2000
- Solina String Ensemble
- Eminent 310 Unique
- Reason software synth (moet alleen nog een laptopje hiervoor hebben)
Nu is mijn vraag aan jullie: welke synths kan ik het beste gebruiken voor dit soort muziek (zowel analoog als digitaal)? Natuurlijk is dit allemaal persoonlijke smaak, maar ik wil graag toch jullie mening.
De Roland Sh-2000 en Solina zijn veel door Oldfield gebruikt, dus ik kan al wat songs van hem spelen. Maar ja, eigenlijk moet ik ook een eigen sound creeëren. Ik heb overigens al een paar synths op het oog.
De synth die ik nog wil hebben:
- MicroKorg (voor leads, bass sounds en de vocoder)
- Roland D50 (voor de ambient sounds)
- Oberheim OB12 (leek me een gaaf ding, mooie sounds??)
- Minimoog (jaja, duurt nog wel ff voordat ik die heb
)
Verder suggesties iemand? Ik vindt de Korg MS-10/20 ook erg mooi, de Korg M1 en de Sequential Pro One. Maar ja, ik moet natuurlijk wel een beetje compact blijven op stage, dus is die Reason aan te raden?
Of gewoon helemaal digitaal gaan en met één workstation het podium op met een laptop? uhh, naaah
Alvast bedankt iedereen!
Laat ik dit even schematisch neerleggen
:Mijn invloeden:
- Mike Oldfield (progessive electronic)
- Kraftwerk (electronic)
- Jean Michel Jarre (electronic)
- Vangelis (electronic, ambient)
- Enya (new age, ambient)
- en wat andere songs van andere bands zoals Air, Enigma, Tangerine Dream etc.
Mijn synths op dit moment:
- Roland SH-2000
- Solina String Ensemble
- Eminent 310 Unique
- Reason software synth (moet alleen nog een laptopje hiervoor hebben)
Nu is mijn vraag aan jullie: welke synths kan ik het beste gebruiken voor dit soort muziek (zowel analoog als digitaal)? Natuurlijk is dit allemaal persoonlijke smaak, maar ik wil graag toch jullie mening.

De Roland Sh-2000 en Solina zijn veel door Oldfield gebruikt, dus ik kan al wat songs van hem spelen. Maar ja, eigenlijk moet ik ook een eigen sound creeëren. Ik heb overigens al een paar synths op het oog.
De synth die ik nog wil hebben:
- MicroKorg (voor leads, bass sounds en de vocoder)
- Roland D50 (voor de ambient sounds)
- Oberheim OB12 (leek me een gaaf ding, mooie sounds??)
- Minimoog (jaja, duurt nog wel ff voordat ik die heb
)Verder suggesties iemand? Ik vindt de Korg MS-10/20 ook erg mooi, de Korg M1 en de Sequential Pro One. Maar ja, ik moet natuurlijk wel een beetje compact blijven op stage, dus is die Reason aan te raden?
Of gewoon helemaal digitaal gaan en met één workstation het podium op met een laptop? uhh, naaah

Alvast bedankt iedereen!