MIDI Jitter

Sexy, zou hem er zo bij kopen, maar de cirklon is al superstrak en de syncgen ook

Dat heeft de syncgen 2 pro wel, 5 zelfs en 5 midi clock outs én sample accurate latency correction voor je daw, dat haal je niet uit een simpel volta pulsje ;) is iets meer dan alléén marketing

Dus met een chippie met 1 interrupt voor midi clock is alles weer goed ?,
ik kan het eens proberen, eerst nog even kijken welk onderdeeltje goed is als MIDI output dubbelle inverter?,
iemand tips ?

Wel mooi linkje die MIDI clock trouwens, staat wel leuke info.

Rvooh schreef:
had die midi clock nu eens een dinsync output gehad was ik verkocht.
Dat heeft de syncgen 2 pro wel, 5 zelfs en 5 midi clock outs én sample accurate latency correction voor je daw, dat haal je niet uit een simpel volta pulsje ;) is iets meer dan alléén marketing

zucht
is appelen met peren vergelijken, beide producten hebben een compleet ander uitgangspunt
die midiclock doet dingen die ik enorm handig vind, dingen dat de syncgen II pro niet kan. Als ik het goed begrijp blijft dat ding clock genereren, ook al valt de master weg.. Dat lost meteen het eeuwige probleem op dat een DAW geen clock stuurt als hij op stop/pauze staat. Resync lijkt me ook handig, als het tenminste bars telt ofzo. Lifesavers tijdens een liveset als dingen misgaan (ho! "livesavers" dus)

aan de syncgen heb ik geen behoefte, ik heb mijn zelf geschreven software die minstens even goed en hoogstwaarschijnlijk zelfs beter is (en gratis) wegens directere aanpak (de syncgen plugin stuurt audio pulsjes uit en de cync-lock zet deze om in midi en dinsync.. die omzetting kost tijd.. Met mijn software is er geen enkele omzetting. Ik ga er van uit dat dit verschil verwaarloosbaar is, maar je weet maar nooit ;) ) .. En als ik midi clock nodig heb kan ik altijd bvb n0nx0x2 gebruiken om dinsync om te zetten naar midi.. Zelfs incl shuffle :geslaagd:

Wat betreft meer dan alleen marketing: technologisch stelt het nog steeds niets voor: audio pulsjes omzetten in midi clock is geen rocket science. (lees: geen excuus om 680 euro te kosten tenzij die printplaat van goud is, moet maar eens het ding openvijzen, wie weet ;))
Wat die midiclock doet is al iets geavanceerder, en dat voor een fractie van de prijs van de synclock. (195 euro)

sample accurate latency correction voor je daw
wat voor beest mag dat wel wezen? :dubbel:

De syncgen doet het beter sneller en strakker en heeft ook 4 modi voor je "lifesaver"' en nog een aantal andere goodies
Dus kan je wel zuchten, maar toch is het zo, de midiclock is wel handig omdat deze zonder daw werkt, maar zonder daw is bij mij de cirklon master en die is al superstrak :D

Als je pc crasht tijdens je live zal de syncgen toch ook stoppen?
Beter sneller strakker in vgl met wat?

Ja, stand alone doet de syncgen idd niets.
Cirklon dequencer clock is net zo strak als de midiclock hierboven. Heeft ook de resync per bar opties
Maar als ik geen ciklon zou hebben zou ik ook zo'n midiclock gekocht hebben

CubaseSyncSetup2.png

Helemaal onderaan ;)

Back