Waarom vallen mensen op melodieën?

hij heeft wel een punt hoor, jij bent bezig met je persoonlijke queste/ontdekkingsreis, maar vergeet dat de rest van de wereld deze al lang gemaakt heeft en eental die hem hebben volbracht je vader of opa hadden kunnen zijn ;)

Daarnaast is hetgeen jij zoekt niet revolutionair, alles is gebaseerd op een chromatische schaal en de wiskundige verhouding van 1-3-5-7-9 binnen 12 vandaar ook de 7 witte en 5 zwarte toetsen. Ritmes kunnen door syncopatieleer op een soortgelijke wijze verklaard worden.

Er zijn 3 grabbeltonnen en jij vind er maar 2 leuk om in te wroeten
1 het reeds bestaande materiaal
2 de spulleboel die gebruikt is om dat te maken
3 is de muziektheorie erachter, dit is de meest moelijke en saaie ton, maar toch wordt het nu tijd om hier je handen in te gaan vuilmaken.

Je kan natuurlijk ook gewoon een bewonderaar en verwonderaar blijven, maar dan zal je de code nooit kraken.
Je bewondering kan je altijd uitspreken, maar je verwondering is gewoon gebrek aan kennis. Niet iets magisch

Ik weet dat wat ik zoek niet revolutionair is, tuurlijk. Het is gewoon een andere aanpak. Wilt niet zeggen dat die aanpak beter is, gewoon anders. Heb nu al drie boeken liggen wat betreft de derde grabbelton! Ik kom er wel aan.

Ik doe hetzelfde, heb theorie zo lang mogelijk uitgesteld en doe alles zonder DAW, zelfs midi :D
Wordt ik héél gelukkig van, dus snap wel waarom je doet wat je doet, maar tijd om de boeken in te duiken en next level te gaan

Tjah ik kom van een house achtergrond, neem je het mij kwalijk?
Betekend dit dat je eigenlijk iedereen in de house wereld standaard dom vind?? Ik zou niet weten waarom je dit als excuses zou aanhalen, ik vind het nogal een uitspraak eigenlijk... In de house-scene lopen ook hoog opgeleide mensen rond, maarja, scholing en opleiding zeggen natuurlijk niets in de ogen van zo'n pure en echte kunstenaar als jou haha... Een obsure muzieksmaak natuurlijk weer wel...

Ik ben hier nu volop mee bezig. Muziek slecht of goed vinden staat daar los van hoor.. Negativiteit? Misschien loop ik wel de waarheid te vertellen en kun je daar niet mee om. ;)
In de loop van de geschiedenis zijn er miljoenen mensen geweest die "de waarheid" volgens hunzelf verkondigden, een bekend voorbeeld was Jezus. Wederom is dit weer een opmerking van iemand met een te groot ego. Bovendien hoef je niet voor mij of te praten dat kan ik heel goed zelf. Jij beschikt namelijk in geen enkel opzicht over "de waarheid", anders was je onderhand wel wat beter op de hoogte geweest van pentatoniek en hoefde je ook niet keer op keer van die gekke zweverige vragen te stellen...

Wie zegt dat ik eigenwijs ben?
Dat heb je zelf ooit eens gezegd, dat is nu het leuke! Je hoofd zit zo ongelooflijk ver in je achterste dat je dit zelf niet eens door hebt, maar ik help je het wel even herinneren;

Is ook een kleine kwestie om een beetje anders te klinken als de rest. Sta bekend als een outsider, waarom zou ik dat nu moeten veranderen om mee te kunnen met de rest? Wil niet speciaal doen ofzo, is gewoon hoedat ik ben. Zet me altijd van de norm af.

Het is nog altijd kunst, dat heeft geen vaste stramienen.

Jongen toch wat een zeikerd. :slotje:

Back