Motor van roland RE-301 kapot?

Een kabelbreuk lijkt me sterk omdat daar meestal metaalmoeheid (door beweging) aan vooraf moet zijn gegaan wat me bij stil liggende kabels niet het geval lijkt.

Een power transistor (is wat je daar hebt) kan door oa warmte kapot zijn gegaan, ook kunnen het de soldeerverbindingen zijn tussen draad en transistor.

Gezien hij het soms doet als je de transistor beweegt kan je de soldeerverbindingen eens door solderen, anders zou ik als dat niets oplevert de transistor vervangen.

Wat betreft de folie, geen idee of die daar hoort, het is een in ieder geval een isolator, voor zowel de electriciteit als voor warmte. (Nadelig voor het laatste)

Het probleem kan overigens van terugkerende aard zijn, bijv. als je powertransistor kapot is gegaan door falende onderdelen elders in het circuit.

Nou, deze transistor is gewoon echt kapot. De achterkant zit half los. Met wat bewegen van de draden maakt ie soms contact.
Ik heb 'm geprobeerd te lijmen, maar dat werkt echt niet. Hij moet dus vervangen worden. Een erg kostbare klus, zo'n transistor kost namelijk zeker 2 euro... :D

Verdorie zeg. 2,- euro.
Als je en lening nodig hebt wil ik wel renteloos voorzien.

Het is me namelijk wat waard dat je deze kennis/ervaring deelt hier op het forum.
Dank daarvoor ;)

Hartelijk dank voor de lening. Daar ben ik erg blij mee en maak er dus graag gebruik van :okdan:
Daarnaast ben ik ook erg blij met een reparatie die waarschijnlijk onder de 50 euro blijft, ten opzichte van het vinden en repareren van de motor / kogellagers wat aanzienlijk meer zal kosten.
Het is met deze oude meuk altijd maar de vraag wat er kapot gaat en of dat te vervangen is... ;)

Back