Power mac g5

ArieKnarie

Wild zwijn
In een Dixi op een stuk braakliggend grondgebied
Ik ben gewend met windows te werken, maar mijn pc is ge-explodeert,kapot,stuk,niet meer te repareren. En nu kan ik een Power Mac G5 2.0 ghz overnemen met protools 7.0, iemand ervaring hiermee?
Ik weet dat dit een verouderd systeem is maar is het nog steeds nuttig om dit te gebruiken?

:frons:

Ik zou het niet doen. Een Powermac G5 is al gauw zo'n 10 jaar oud. Ze zijn ook niet stil.

Als je enkel audio opneemt en edit, is er mee te werken. Ik doe dat nog steeds af en toe. Logic t/m 9.0 (niet officieel ondersteund) draait ook redelijk soepel.

Voor andere zaken loop je al gauw tegen de beperkingen op vanwege de G5 processor. Je bent aangewezen op oudere software en geluidskaarten.

Wil je osx draaien: bouw een hackintosh of koop een intel mac... ;)

Laatst gewijzigd:
Het zijn kleine tracktortjes. Ik heb hier ook zo'n ding draaien, doet het ALTIJD. Je moet gewoon iets meer geduld hebben.

We zorgen dat je al je drivers, als je ze eenmaal gevonden hebt, ergens opslaat. Ze blijven niet eindeloos voor een 10.4.xx os x drivers bewaren.

Bij mij hangt er een Motu 2408 aan met zo'n PCi kaart met audiowire, en dan opnemen met Audiodesk. Samples knippen met Amadeus Pro, gaat allemaal prima.

Kweenie wat je ervoor neer moet leggen..

Ik zou het niet doen. Een Powermac G5 is al gauw zo'n 10 jaar oud. Ze zijn ook niet stil.

Als je enkel audio opneemt en edit, is er mee te werken. Ik doe dat nog steeds af en toe. Logic t/m 9.0 (niet officieel ondersteund) draait ook redelijk soepel.

Voor andere zaken loop je al gauw tegen de beperkingen op vanwege de G5 processor. Je bent aangewezen op oudere software en geluidskaarten.

Wil je osx draaien: bouw een hackintosh of koop een intel mac... ;)
Kijk, een Apple aandeelhouder! :D
Een Powermac G5 draait toch OSX. Als je een studio hebt met hardware synths en fx, kan ik me best voorstellen dat zo'n G5 nog perfect voldoende is. En waarom zou je dan geld uitgeven voor een nieuwe?

Wat doet zo'n ding in een UFO????

Ach een appeltje voor onderweg, nooit verkeerd ;)

Maar ik zie dat de meningen nogal verschillen, ik ga 'm zoiezo aanschaffen en ik kijk wel waar mijn UFO land. ik kan m voor een prikkie kopen van een collega 100,- (of is dat te veel?)

Een G5 is idd nog maar weinig waard. Vooral omdat je er bijna niets meer mee kan en, op uitzondering van een paar grote bedrijven na, de meeste drivers niet meer beschikbaar zijn of niet meer geupdate worden.

Wil je een goedkope machine die op z'n gemakje wat audio tracks voor je opneemt. Moet je 'm kopen. Maar verwacht er verder niets van qua plugins of ondersteuning. De meeste plugin makers zijn tenslotte pas na de Intel-switch in het Apple bootje gestapt.

Een G5 is idd nog maar weinig waard. Vooral omdat je er bijna niets meer mee kan en, op uitzondering van een paar grote bedrijven na, de meeste drivers niet meer beschikbaar zijn of niet meer geupdate worden.

Wil je een goedkope machine die op z'n gemakje wat audio tracks voor je opneemt. Moet je 'm kopen. Maar verwacht er verder niets van qua plugins of ondersteuning. De meeste plugin makers zijn tenslotte pas na de Intel-switch in het Apple bootje gestapt.
Als je een studio hebt met hardware synths en fx, kan ik me best voorstellen dat zo'n G5 nog perfect voldoende is.
Niets meer mee kan? Je kan je er nogs steeds even veel mee als toen. Een G5 kan op z'n gemakje wat audio tracks opnemen. We hebben het hier niet over een Atari he.

Niets meer mee kan? Je kan je er nogs steeds even veel mee als toen. Een G5 kan op z'n gemakje wat audio tracks opnemen. We hebben het hier niet over een Atari he.

Wie zegt dan dat het een Atari is? En als je een hardware studio hebt, dan gebruik je toch je G5 om op te nemen :peukie: Oftewel, je reply is zinloos.

Wat ik dus bedoel met 'niets meer mee kan' is een moderne productie draaien.

In mijn geval gebruik ik het veel al voor gitaar stukjes opnemen + vst effect zoals Guitarrig/Amplitube, en daar naast met vsti instrumenten voor wat drumdingetjes en wat elektronische geluidjes. Maar zou dit genoeg zijn? ik ben niet echt van het volledig en alleen maar vsti gebruik. Maar ik denk dat ik al genoeg weet, en kan verwachten. tnkx voor de responce :D

Wie zegt dan dat het een Atari is?
Ik maak een vergelijking tussen de mogelijkheden van een G5 en pakweg een Atari. Zei ik dat het een Atari is? Zei iemand anders dat? Nee, ik dacht het niet.
En als je een hardware studio hebt, dan gebruik je toch je G5 om op te nemen :peukie: Oftewel, je reply is zinloos.
De OP heeft geen G5, hij vroeg naar de mogelijkheden ervan omdat hij er misschien een wil overkopen. Oftewel, lees eerst de eerste post en denk na voor je dat keyboard aanraakt.
Wat ik dus bedoel met 'niets meer mee kan' is een moderne productie draaien.
Ja, ik zie wel hoe dat vergelijkbaar is. :gaap:

In mijn geval gebruik ik het veel al voor gitaar stukjes opnemen + vst effect zoals Guitarrig/Amplitube, en daar naast met vsti instrumenten voor wat drumdingetjes en wat elektronische geluidjes. Maar zou dit genoeg zijn? ik ben niet echt van het volledig en alleen maar vsti gebruik. Maar ik denk dat ik al genoeg weet, en kan verwachten. tnkx voor de responce :D
Ik zou nu geen antieke plugins gaan beginnen opsporen (want 'recente' kan je maar vergeten), maar de ingebouwde synths en fx in Logic zijn meer dan ok hoor. ;)

ik heb er een , veel gebruikt, maar inmiddels toch al weer jaren overgegaan op intel mac.
de g5 voldeed prima voor opname en afmix, maar voor realtime vst instruments was hij te traag.
gewoon niet te moderne versies van cubase en zo erop.
heb nog ergens een officiele sx3 liggen als je interesse hebt.

heb nog ergens een officiele sx3 liggen als je interesse hebt.

Ik zal me eerst eens gaan verdiepen en kijken wat deze computer gaat doen, maar ik hou me alvast aanbevolen als ik het echt nodig heb ;) ik krijg de mac aankomende week, dus heb nogal wat te instaleren qua vsttjes

Ik heb ezdrummer/ komplete 7/ en nog wat losse gedownloade dingetjes wat het zeker wel gaat trekken. Ik ga wel uitproberen of het gaat lukken. Anders koop ik binnenkort wel een beetje up to date mac pro, met windows heb ik het wel een beetje mee gehad.

Ik weet niet voor hoe veel geld je hem kunt overnemen en wat je wil doen, maar als je plug-ins wil draaien houdt het eigenlijk al op aangezien er niks meer voor de PowerPC architectuur uitgebracht wordt en plug-ins nou eenmaal nog steeds veel beter worden en een vijf jaar oude plug-in de sound heeft van vijf jaar geleden.

Mocht je vooral willen opnemen en mixen dan kan het nog wel een leuke tijdelijke optie zijn voor 200 euro of zo. Het is in ieder geval een stabiel platform om mee te werken.

Back