Power mac g5

als je plug-ins wil draaien houdt het eigenlijk al op aangezien er niks meer voor de PowerPC architectuur uitgebracht wordt en plug-ins nou eenmaal nog steeds veel beter worden en een vijf jaar oude plug-in de sound heeft van vijf jaar geleden.

nou een oudere versie van waves klinkt toch altijd nog erg aardig

Vet goeie deal!

een passende flatscreen is tegenwoordig bij bijna iedere kringloop voor 5 tot 15,- te koop.

:mega:

Ha, natuurlijk. Maar een bijpassend scherm vind ik wel een mooie set om te hebben. Ik zou nog wel eens een PowerMac G3 met scherm willen hebben, puur voor de collectie. Beste PowerMac ooit! :luv:

jammer, ik heb de mijne een aantal jaren geleden al weggegeven....

Ja, die staat nog hier.

Maar voor de functies waar ik hem voor opgehaald heb (aansturen Opcode 5LX en draaien Antares Infinity) heb ik inmiddels een G4, dus voor de liefhebber... (nee, ik ga hem niet naar Argentinië opsturen).

Dat "beste PowerMac ooit" is denk ik niet helemaal het juiste label voor de PowerMac G3 b/w. Brakste IDE-interface ooit misschien wel. Het is een overgangsapparaat met een zeer bedenkelijk moederbord.

Geen idee, nooit problemen gehad met de mijne. Kan zijn dat ik SCSI had. Maar hij was én concurrerend in snelheid én de prijs lag niet te ver vanaf een vergelijkbare Pentium computer. De G4's die er na kwamen waren allemaal duurder en in verhouding veel langzamer. Eerste moderne Mac qua vormgeving (non-beige), uitklappend moederbord.

Ik heb een iMac gekocht voor 30 euro, om Adobe CS2 te draaien en die was geen 30 euro haha. Wel 100% legaal welteverstaan, ik ben geen downloadende hackende sloeber. En het draait prima.

Ja het is "verouderd" maar ik kan er prima mee werken en ik wil geen nieuwe imac kopen enkel om een oud software pakket te draaien wat ik nog had liggen en nog steeds intensief gebruik. En die iMac ziet er ook wel grappig en tijdloos uit met dat design. Het is maar net wat je wilt besparen en nodig hebt denk ik.

Tja een iMac wordt nog steeds verkocht dus het kan gewoon een hele goede deal zijn geweest ;)

Heb PhotoShop al lang niet meer aangeraakt, ik merk nu ik over ben op Mac dat ik Paint.Net enorm mis.

Huh je was er toch tevreden mee? Als er een beeldscherm bij zit heb ik wel interesse!

Ja in eerste instantie wel, maar ik gebruik veel plugins die alleen in samenwerking met Intel werken, en dat zijn toch best veel plgins. De helft wt ik heb liggen werkt dus niet. Het is nog een prima apparaatje voor de rest. let wel: Ik heb er geen monitor bij. Maar die zijn best wel ergens goedkoop te vinden lijkt mij (bijv. kringloop)

Met een g5 kan je nog net een midi interface aansturen (moet ook een antieke zijn anders zijn er geen drivers) platform is al jaren dood. Zonde van je geld, of je moet als verstokt hobbyist nog persé met ppc aan de gang willen :D

De mensen die vrolijk worden van een G5 zijn dezelfde die nog graag met een performa 450 werken en een appletalk interface, wat dat betreft is het forum niet helemaal representatief wat men onder een moderne PC verstaat :D

Back