softsynths ojeee

Pyra

Nieuwkomer
Hey

Ik had een pc 1.4ghz van Amd met een Amd moederbordje en 500mb ddrram...

Toen de pc regelmatig begon te crashen enz enz was het duidelijk dat men moederbord niet meer ok was...
Ik heb toen (paar weken geleden) gewoon heel de pc geupdate...

2.66ghz van intel met intel moederbordje en 1gb ddrram...

MAAAAAR, nu komt het :D
vroeger kon ik bv. 6 softsynths tegelijk draaien, waaronder soms 3x dezelfde softsynth opnieuw...
en als ik nu met men snellere pc met nog steeds dezelfde soundblaster live value nog maar 1tje laad en 5 min daar mee speel hapert de boel :confused:

dus ik kan niet meer volgen... soundblaster is net dezelfde... alleen is men processor sneller en heb ik meer rams... dus zou ik denken dat het nu 2x zo goed moet gaan??? :(

iemand een idee wat er mis is? :confused:

ff audio/asio instellingen bekeken ?

Fijn dat soort dingen h`e? :( Heb je na je hardware update wel een clean install van Windows en de hele reutemeteut gedaan? Anders staan misschien nieuwe hardwareonderdelen te draaien op oude drivers... Nooit goed...

Ohw en natuurlijk even op de site van Intel en je moederbord fabrikant kijken en de nieuwste drivers voor je spullen downloaden.

Sounblaster eruit gooien en een behoorlijke geluidskaart kopen wil ook wel eens helpen ;)

In welke host draai je je softsynths? Heb je de handleiding gelezen? Heb je de ASIO (hebben soundblasters wel ASIO?) drivers geselecteerd? (of andere driver)

Ik moet er steeds weer om lachen.:) Mensen die honderden euro's aan computers besteden maar de geluidskaart links laten liggen. Koop jezelf een goedkope M-Audio Audiophile 2496 (of alternatief) en je bent van al het gezeur af.

Er zijn al redelijk wat PC tweaking tips gegeven in diverse threads op het forum. ;)

Vreemd genoeg dat dit soort vragen nooit van Mac gebruikers komen.

En ik kan natuurlijk ook de banvloek op me uit laten spreken door op te merken dat je voor dit soort zaken ook wel eens wat dieper op je OS en sequencer in zou kunnen gaan qua kennisnivo maar dat laat ik dan maar niet doen.

spammerdespam...

Ik heb nog wel een Audiophile voor je liggen tegen een leuk prijsje... Stuur maar een pb.

...mapsedremmaps

Origineel geplaatst door Pyra
met die "M-Audio Audiophile 2496" moet het lukken?
Ik ben benieuwd wanneer de thread: "Ik heb een M-Audio Audiophile 2496 en ik kan maar 10 softsynths tegelijkertijd draaien" komt... ;)

Re: softsynths ojeee

Origineel geplaatst door Pyra
Hey

Ik had een pc 1.4ghz van Amd met een Amd moederbordje en 500mb ddrram...

Toen de pc regelmatig begon te crashen enz enz was het duidelijk dat men moederbord niet meer ok was...
Ik heb toen (paar weken geleden) gewoon heel de pc geupdate...

2.66ghz van intel met intel moederbordje en 1gb ddrram...

MAAAAAR, nu komt het :D
vroeger kon ik bv. 6 softsynths tegelijk draaien, waaronder soms 3x dezelfde softsynth opnieuw...
en als ik nu met men snellere pc met nog steeds dezelfde soundblaster live value nog maar 1tje laad en 5 min daar mee speel hapert de boel :confused:

dus ik kan niet meer volgen... soundblaster is net dezelfde... alleen is men processor sneller en heb ik meer rams... dus zou ik denken dat het nu 2x zo goed moet gaan??? :(

iemand een idee wat er mis is? :confused:

waarscheinlijk OS(operating system zoals win 95, 98 osX enz.) gerelateerd als je bijvoorbeeld met windows XP is het zo dat je heel feel ongein op de achter grond heb draaien, ik bedoel hier de zo gehete services mee 3 van de 5 heb je niet nodig, ook de zwaardere GUI (grafical user interface) van XP nekt vaak, verder een windows feit is dat je het virtueel geheugen zelf moet regelen vaak is het het best dit zo klein mogwenlijk te houden 1.5 X in verhouding met je ram is vaak het beste, ook als je 1 hele grote scheif heb zorg er voor dat je een paar partities maakt want windows haat het zoeken naar data en zogt ook wel voor problemen...

Peez Tron

Origineel geplaatst door King of Snake
Sounblaster eruit gooien en een behoorlijke geluidskaart kopen wil ook wel eens helpen ;)

In welke host draai je je softsynths? Heb je de handleiding gelezen? Heb je de ASIO (hebben soundblasters wel ASIO?) drivers geselecteerd? (of andere driver)

ik zou niet al te snel luisteren naar de worden van KOOP EEN NIEUWE KAART!!! al moet ik toe geven dat een sb live wel erg matig is, maar ook verrassend kan zijn ivm het resultaat wat je wil...

Peez Tron

Als ik het niet mis heb, dan heb je waarschijnlijk een intel hypertreading board, maar je draait een 2,66 Ghz processor. Deze processor ondersteund geen hypertreading ( dit is pas vanaf 3,06 Ghz ) en locked al gauw de draaiende processoren.

Nou is er nog iets anders geks met deze boarden, en dat is dat als je de default onboard video uitgang (Intel) gebruikt de performance van je systeem echt bijna gehalveerd wordt. Een simpel videokaartje deed bij mij echt wonderen.

Audiophile 2496 lag dacht rond de 249,- euro maar zal inmiddels ook wel gedaald zijn. Probeer ook eens je mainboard drivers, kan ook wel eens helpen. Succes

gr. Mario

Ik zou oppassen met alle XP Tweak tips and programma's, het is bijna allemaal bagger en je systeem wordt er haast nooit beter van (of je moet een hele oude bak hebben, maar daar draait xp waarschijnlijk niet eens op), beperk je wat dat betreft gewoon tot het disablen van services die je niet gebruikt, en evt system restore etc. Zorg verder voor een schoon systeem en de laatste drivers/bios etc van al je componenten. Kijk hiernaast eens naar je schijfindeling, zorg dat je je partities goed indeelt in op tijd defragmenteerd (met bv O&O defrag kun je per schijf (afhankelijk waarvoor je die gebruikt) aangeven hoe je de data op schijf wilt hebben; op naam, last access etc), gebruik geen trage schijven. Bekijk ook eens je IRQ settings, misschien is er een conflict met andere interrupts.

Origineel geplaatst door dellai
Als ik het niet mis heb, dan heb je waarschijnlijk een intel hypertreading board, maar je draait een 2,66 Ghz processor. Deze processor ondersteund geen hypertreading ( dit is pas vanaf 3,06 Ghz ) en locked al gauw de draaiende processoren.

Volgens mij maakt het niets uit, het moerbord ondersteund het gewoon of niet.. dedicated hyperthreading mobo heb ik nog niet van gehoord. Draai zelf de 3.06 HT zonder problemen, hiervoor is inmiddels een patch uitgebracht door microsoft. Je kunt HT ook gewoon disablen in je BIOS.

Welk moederbord heb je? Kijk even in het boekje van je moederbord welke pci sloten irq's sharen en zet je kaart in een slot dat niet geshared wordt. Wil vaak helpen.

Back