SID of DROID

Arv

Robot
Wie heeft er hier een SID station? Is dit ding alleen via hun website te koop? Ik vind hem wat duur voor wat je krijgt voor je geld.. Ik vind het wel lekker klinken, maar de DRIOD3 klinkt ook wel goed. Deze is goedkoper, alleen wat lastig te krijgen..

Wie o wie wijst mij op alternatieven?

Arf

Laatst gewijzigd:
De SID heeft mij heel veel geleerd. Ik had echt het gevoel wat ik had toen ik voor het eerst mijn 303 aanzetten.
De manier van programmeren is heel erg handig. Daar hebben ze goed over nagedacht. Die snel menu's zijn erg relax.
Verder die LFO implementatie. Niet normaal.
LFO lacen, LFO bij elkaar optellen (op bij zichzelf), enzovoort. Kijk maar eens in de online manual. :)

I love the SID

Ik ben overgins nog heel erg geinteresseerd in die Driod. Daar komen ook leuke sounds uit. Helaas kun je daar volgens mij geen wavetables programmeren wat een SIDStation zo mooi maakt. Maar dit is een gok. Ik had begrepen dat iemand op het forum er eentje besteld had. En dat ie mij zou bellen als ie er nog eentje kon regelen. Ik MOET hem namelijk (ook) hebben... :)

Laatst gewijzigd:
De Droid en de Sid zijn eigenlijk hele andere apparaten.

De Droid is eigenlijk een gewone monofone va synth met wat aparte trekjes (hij werkt op 11kHz en 8bits) wat hem erg vies en digitaal laat klinken.

De SID station is gemaakt op basis van de Sid chip uit de goeie ouwe commodore 64.

Beiden hebben een eigen klank en een eigen set features. Behalve dat ze allebei in staat zijn tot "computerbliepjes" vond ik ze in de demo's die ik heb gehoord erg anders klinken.

Ik wil ze allebei :)

De demos waren anders.. Maar ik hoorde zeker overeenkomsten. Ik ben erg benieuwd wat voor chip je in die DRIOD vind. Misschien iets SID-like. Als het geen SID is dat mist het ook die 'SID-distortion' van het filter. :)

Dit staat op het droid 'forum':

Author: David Filskov (---.ds1-ro.adsl.cybercity.dk)
Date: 02-20-02 23:59

It's actually not a dedicated sound chip or a DSP but an 8-bit microcontroller from Atmel Corporation. Using one all-purpose chip we were able to keep the hardware simple and make / control everything (audio output, button/dial detection, LCD update etc.) from within the main loop in the firmware. That made the job easier for the programmers whom furthermore had a lot of experience with that chip beforehand.

--David Filskov
Coordinator

thx

Ik denk dat ik maar ga sparen voor een SID.. Ik vind de sound van dat ding wel cool.

Die SIDcards zijn ook wel cool, maar ik wil geen PC-kaart (live etc)

Arv

Origineel geplaatst door 4-Tek
De geluidsopwekking in de Sid was toch gedeeltelijk analoog?
In die chip zit ook een filter gedeelte. Ze noemen dat geloof ik analoog, maar pin me er niet op vast. :)
Leuke extra feature van de SIDstation. Je kunt triangel, square, saw, noise en mixed kiezen. Mixed is niet gedefinieerd, is een soort triangel waar je dan PWM op kunt toepassen. Vervolgens die DCO ringmoduleren met de twee DCO... :) sorry, ik laat me weer gaan. :)

arv: Ik zat ook aan die HardSID te denken, maar ik ben blij met mijn SIDStation. Ik ben dus totaal GEEN computer mannetje en een Station pak je toch net iets sneller en makkelijker in onze setup.

Is er al iemand met een Droid?

matt second gebruikt geloof er wel samples van. Klonken lekker!

yoow!,

Ik heb ook een SHIT-Station eeuh.. een SID-Station en ik zou hem voor geen geld meer willen missen. Heb hem per ongeluk op de kop weten te tikken op http://www.ebay.be veiling voor 250 € 'kes, chance gehad :halleluja .

Het is een instrument waarvan de klank overal doorsnijd zonder al teveel volume te moeten geven. Zeer smakelijk ingrediëntje.

:koffie:

groeten, p.

Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of ze enig idee hebben wanneer ze hem buiten denemarken kunnen leveren.

Ik heb ons forum genoemd om zo misschien wat meer druk uit te kunnen oefenen.

Grappig..

Grappig..

Tjonge.. die foto's van die Droid. Bizar zeg.. een mini-printplaatje met één IC.. een paar condensators,weerstandjes .. en een paar connectoren. Meer is het niet.. *D

Oh ja.. ik kan ook een transistor ontdekken.. (die miste ik al.. waar moet anders het signaal opgekrikt worden.. )

ik hoor mijn naam :)

ja van de droid site samples geplukt en die omgeknipt en bewerkt

zie track line 05 op www.izmar.com

ik heb me geloof ik al een halfjaar geleden aan gemeld voor als ze ook aan het buitenland gaan leveren maar ik heb het idee dat dat nooit meer gaat gebeuren.

maar wie weet

Back