Met loopjes val je door de mand..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
logisch dat mensen die zich aangesproken voelen geïrriteerd raken. Ik krijg een hoop shit over me heen, vind ik trouwens geen probleem. Het is alleen vaak zo jammer, dat juist die mensen vervallen tot het ridiculiseren van mijn persoon, omdat ze weten dat over de as v/d inhoud ik toch wel ergens een kern van waarheid spreek. .

Ik voel me totaal niet aan gesproken. je speculeert op dingen die je totaal niet hard ZOU kunnen maken.

denk eens aan die radio djs die verdienen ook lekker met het draaien van plaatjes van andere...

JOMBO snapt het, het probleem is dat dit topic hoofdzakelijk hosselaars aantrekt :D
Die kunnen niet overweg met andersmans perspectief. Ik heb i.d.d meer de Calvinistische inslag.
de Hosselaars kunnen daar niets mee en doen daarom liever direct een virtuele karaktermoord. Zoals al eerder aangegeven misschien te controversieel, maar deal with it. Over de as van de inhoud graag, of anders niet.

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind wat Raphie hier schrijft niet zo erg dat iedereen zo over moet vallen; je hoeft het niet mee eens te zijn.
Ik dacht dat de topic was; waar trek je de grens voor wat je als "valsspelen" beschouwt.
En Raphie gaf gewoon duidelijk aan waar voor hem de grens ligt.

Als ik het met een beetje off-topic voorbeeld mag illustreren:
Ik ben van een generatie waar hard en eerlijk werken belangrijk wordt geacht en kom in aanraking met een persoon waarvoor 'husselen' de norm is en gewoon werken iets voor losers is.
We kunnen elkaar voor rotte vis gaan lopen uitmaken (waarbij ik ook nog de kans loop om klappen te krijgen, LOL), maar als we even tijd nemen, kunnen wij erachter komen dat we gewoon verschillende wereldbeelden hebben.
Ik misschien zo'n visie van 'samen staan we sterk/God voor ons allen' en hij vanuit de visie van 'dog eat dog/erop of eronder'.
Dan hoeven we het er niet over eens te worden, maar dan kun je elkaar wel begrijpen en zelfs respecteren.

Ik voel me totaal niet aan gesproken. je speculeert op dingen die je totaal niet hard ZOU kunnen maken.

denk eens aan die radio djs die verdienen ook lekker met het draaien van plaatjes van andere...
wat speculeer ik nou? ik geef een mening. ook jij trekt het verhaal weer veels te breed, wie heeft het nu weer over radio DJ's? focus mensen.

Niemand heeft het over "wetten" anything goes....
(hoewel er natuurlijk legio wetten zijn omtrend kopieren en auteursrecht, maar goed, dat is niet de insteek van deze discussie, het het om genereren of kopieren)

Wauw je snapt er nog steeds niks van. :stupid

Ik heb het niet over man made laws en al die achterlijke onzin als auteursrecht etc.

Daarnaast kopiëren = genereren en veelal gaat dat gepaard met verandering.

Als je 10 loops afzonderlijk afspeelt klinkt dat heel anders dan wanneer je deze 10 met mekaar mengt al is het maar in meest basic way.
Als het jou lukt om die 10 op een prachtige harmonieuze manier samen te brengen heb je een kopie gemaakt die toch net ff anders is zonder dat er ook iets perc toegevoegd hoeft te zijn. (behalve dan een paar keer ergens de schaar in zetten).

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind wat Raphie hier schrijft niet zo erg dat iedereen zo over moet vallen; je hoeft het niet mee eens te zijn.
Ik dacht dat de topic was; waar trek je de grens voor wat je als "valsspelen" beschouwt.
En Raphie gaf gewoon duidelijk aan waar voor hem de grens ligt (ik deel die mening trouwens ook).

Als ik het met een beetje off-topic voorbeeld mag illustreren:
Ik ben van een generatie waar hard en eerlijk werken belangrijk wordt geacht en kom in aanraking met een persoon waarvoor 'husselen' de norm is en gewoon werken iets voor losers is.
We kunnen elkaar voor rotte vis gaan lopen uitmaken (waarbij ik ook nog de kans loop om klappen te krijgen, LOL), maar als we even tijd nemen, kunnen wij erachter komen dat we gewoon verschillende wereldbeelden hebben.
Ik misschien zo'n visie van 'samen staan we sterk/God voor ons allen' en hij vanuit de visie van 'dog eat dog/erop of eronder'.
Dan hoeven we het er niet over eens te worden, maar dan kun je elkaar wel begrijpen en zelfs respecteren.

eerst een track brengen met "adela rolling in the deep" en dan "post 18" zeggen. dat is een knap staaltje politiek draaien.. dan moet je niet later heftig andere de "zo doe ik het,,,zo hoort het" verkondigen.

maakt mij niet uit ,, maar Zeg dan gewoon ff niets.

Calvinistisch: conservatief, dogmatisch, fundamentalistisch. Ja, dat vind ik wel een passende omschrijving. Echter, de wereld draait door en emnsen hebben plezier in het in elkaar frobelen van loop muziekjes. Net zoals mensen plezier hebben in koorzang en kantklossen. Daar wordt je ook niet beroemd mee en kun je een hoop mensen flink mee irriteren. Zoals al door iemand gezegd: met die kopietjes kom je echt niet op de radio, tenzij je stock muziek voor luie documentaire makers gaat maken.

Ik ben van een generatie waar hard en eerlijk werken belangrijk wordt geacht .

Hoi de generatie na jou vindt inderdaad dat je alles kan jatten en werken doen we liever niet..... :?

Wat denk je nou zelf?

Ik denk dat Raphie alleen maar wilt praten met mensen die zijn mening delen......
Hij bepaalt het kader en de voorwaarden....kansloos om met zo iemand over dingen te praten want je trekt altijd aan het kortste eind.

Waarde Champ, natuurlijk snap ik dat, denk je nou echt dat een volwassen persoon op een forum dat niet snapt?!? OMG, dat je het zelfs nog gaat toelichten... :bekdicht:

Wat jij niet snapt, is dat ik een andere mening ben toegedaan dan de jouwe. Het is niet gebrek aan inzicht (op zich al megapedant dat je me dat probeert aan te smeren) maar het hebben van een ander inzicht. snap jij dat?

Maar ook: "Calvinisme staat voor ingehouden emoties, voor niet te koop lopen met successen en voor zuinigheid en hard werken."

Bron: Kernerman Dictionaries
klopt helemaal. als dit een voorzet was voor een andere discussie, dan graag even doorpakken met voorbeelden.

Ik denk dat Raphie alleen maar wilt praten met mensen die zijn mening delen......
Hij bepaalt het kader en de voorwaarden....kansloos om met zo iemand over dingen te praten want je trekt altijd aan het kortste eind.

Nee Brz, jij mag echt wel jouw mening hebben, ik hoef ook niet te winnen. "Agree to dissagree" is helemaal niet erg.

Verwijder dit topic gewoon in één ruk, en ga verder op de chat.. slaat nergens op deze persoonlijk strijd.

Nee joh laat topic lekker staan, sch(r)ijnend voorbeeld hoe "de kliek" omgaat met een andere mening.

Maar goed, realiseer me net dat ik ook nog in stilte aan m'n succes moet werken vandaag. dus ik laat het hier ff bij, lees me vanmiddag wel weer verder in als de boel volledig ontploft is. :D

klopt helemaal. als dit een voorzet was voor een andere discussie, dan graag even doorpakken met voorbeelden.

Het ging mij met name om het laatste deel van die zin, over hard werken. Het leek me dat je daaraan refereerde toen je "calvinistisch" schreef. At ease Raphie! :)

(even off-topic) Regelmatig reis ik naar Amsterdam en de trein gaat langs de plaats waar Raphie woont. Als ik de omgeving zie moet ik altijd aan hem denken en ik kan me heel goed voorstellen dat het plaatje helemaal klopt.

(No pun intended, ik probeer mijn best te doen om niet om de man te spelen of vanuit mijn eigen smaak te spreken maar dit kan ik even niet laten)

Loops van de samplepacks zijn gemaakt om te gebruiken. Gebruik ze! Wat maakt het uit of het Calvinistisch is of niet? Raphie, geef ons een masterclass even, we zijn erg benieuwd.

(even off-topic) Regelmatig reis ik naar Amsterdam en de trein gaat langs de plaats waar Raphie woont. Als ik de omgeving zie moet ik altijd aan hem denken en ik kan me heel goed voorstellen dat het plaatje helemaal klopt.

(No pun intended, ik probeer mijn best te doen om niet om de man te spelen of vanuit mijn eigen smaak te spreken maar dit kan ik even niet laten)

Loops van de samplepacks zijn gemaakt om te gebruiken. Gebruik ze! Wat maakt het uit of het Calvinistisch is of niet? Raphie, geef ons een masterclass even, we zijn erg benieuwd.
Pablo, die had ik al gegeven, maar heb je niks mee gedaan

http://www.attackmagazine.com/technique/beat-dissected/

one shot samples en instructies zitten er bij........ dan kan zelfs jij een beat maken Pablo. legaal ook nog ;)
nog ff over de trein, da's i.d.d. pauper wat je daar ziet, je zal echt de trein uitmoeten om te weten waar het echt om draait ;)

Maar jij bent dus weer zo'n lichtend voorbeeld van een grapjurk die graag op de persoon inhakt, zie de vorige pagina's. Ik heb ook een mening over jou Pablo,:engel: maar verval niet tot dat soort gedrag.

Pablo, die had ik al gegeven, maar heb je niks mee gedaan

http://www.attackmagazine.com/technique/beat-dissected/

one shot samples en instructies zitten er bij........ dan kan zelfs jij een beat maken Pablo. legaal ook nog ;)
nog ff over de trein, da's i.d.d. pauper wat je daar ziet, je zal echt de trein uitmoeten om te weten waar het echt om draait ;)

Maar jij bent dus weer zo'n lichtend voorbeeld van een grapjurk die graag op de persoon inhakt, zie de vorige pagina's. Ik heb ook een mening over jou Pablo,:engel: maar verval niet tot dat soort gedrag.

Oef, wat haat ik die "zo, wij vertellen wel eventjes hoe je alle soorten muziek maakt" sites... ;{

Zoiets zoek je toch zelf uit door te luisteren en te proberen. Tenminste, zo deed ik dat 20 jaar geleden.

Bericht door een moderator:
ik pink een traantje weg, het was zo'n fantastische draad

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back