Met loopjes val je door de mand..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja, dat was oude hiphop, we hebben het nu over fucking construction kits.
kant en klare LIDL bigg reum housj in je sample map.... snap jij die nuance niet?

Raphie, je komt altijd met van die keiharde statements dat het gewoon zo is (voorbeeld: ECHTE helden gebruiken alleen samples korter dan een seconde), moeten wij dan maar gewoon de nuance raden? Misschien moet jij eens leren om je wat genuanceerder uit te drukken?

Mvg.

CoolRunning

Je hebt een zeldzaam vermogen om het universum heel klein te maken tot het enkel bestaat uit jouw denkraam Raphie. Ga toch eens wat vaker naar buiten man!

ook jij moet leren lezen ouwe relschopper

one shots > prima
loops > als jij er blij van wordt, ik niet, gewoon lekker zelf maken (met one shot samples bijv?)

ik heb héél even 5 jaar gedlen een weekje geexperimenteert met vengerance one-shots. maar dat was het niet voor mij, ik heb geeneens een sampler, sterker nog ik gebruik geeneens een daw.....

hehe ..oei er is iemand teleur gesteld in mij..

Raphie is gewoon een beetje beschadigd toen ie nog uitgebreid samples wilde gaan gebruiken hij kan er verder ook niet zoveel aan doen.

Ik vind het wel weer een giller hoe je dan na alle jams en geluidsexperimenten dan iets post, met als titel, "een track die echt af is". En dan kom ik erachter dat alles is ingespeeld door anderen.. en heb jij wat drumgeluidjes en en een echo toegevoegd. Talking loud.. saying nothing.. en zo is het.

Dat weekje ook, het was ergens in april of zoiets :D

Misschien zouden mensen hier zich wat meer moeten concentreren op leren hoe ze het zelf beter zouden kunnen doen in plaats van anderen te vertellen wat zij verkeerd doen.

En dat ik heb zelfs geen DAW, wat moet men daar nu weer mee? Is dat ook niet authentiek, een daw?

Je zet jezelf hier neer als de God van de eerlijke muziek en de rest zijn zwakke broeders. Dan ben je toch een lampekap? Of niet dan?

Tja want Wavelab is geen DAW.

Mvg.

CoolRunning

heren, als je het moet lenen, kan je het gewoon niet zelf. punt....

Je hebt best gelijk hoor maar zo'n bericht komt erg deprimerend over. Met zo'n imperatieve, absolute uitspraak kunnen sommige mensen best een raar beeld van muziek over het algemeen hebben.

Het maakt niet uit welk gereedschap je gebruikt om muziek te maken, als iemand vindt dat drumloops beter zijn voor zijn muziek dan zelf-geprogrammeerde beats (die komen bijna nooit op niveau van de top-producers; ik programmeer zelf beats en heb loops, voor wat ik doe: waarom zou ik ze programmeren als de loops beter klinken dan die van mij en zijn precies die wat ik zoek voor mijn producties; het werkt sneller, effectiever en je kunt alsnog wat layers toevoegen om eigen te maken)

Of zou je later zeggen dat dit hetzelfde is als sex hebben met poppen?

heb je ook een gitaar, want met alleen elektronische instrumenten ben je sowieso een homo?!

Ik denk dat Raphie alleen maar een fleshlight zou gebruiken, niet een hele pop...

Mvg.

CoolRunning

ik ben aan pagina 2 van dit topic en kan nu al zeggen dat 't net zo is als de dj die al dan niet 'sync' gebruikt. Welles nietes een echte DJ
Gaat nergens heen.
Lekker veralgemenen terwijl hier en daar kunst wordt gemaakt - of net niet. Met sync, loops of whatever.
Nog iemand Moby of dj shadow? Niet? Ok goed… Dan niet.

"Geen echte muziek", waarom begint daar niemand over. Dat was vroeger absoluut m'n favoriet.

Je hebt best gelijk hoor maar zo'n bericht komt erg deprimerend over. Met zo'n imperatieve, absolute uitspraak kunnen sommige mensen best een raar beeld van muziek over het algemeen hebben.

Het maakt niet uit welk gereedschap je gebruikt om muziek te maken, als iemand vindt dat drumloops beter zijn voor zijn muziek dan zelf-geprogrammeerde beats (die komen bijna nooit op niveau van de top-producers; ik programmeer zelf beats en heb loops, voor wat ik doe: waarom zou ik ze programmeren als de loops beter klinken dan die van mij en zijn precies die wat ik zoek voor mijn producties; het werkt sneller, effectiever en je kunt alsnog wat layers toevoegen om eigen te maken)

Ik vermoed dat de meeste ook het best vinden als je lekker samples gebruikt ..als het maar supergoed klinkt.. al het andere is bijzaak. daarom ook die eerste uitspraak van mij .. als je maar beroemd bent dan mag alles.
muziek is net liefde .. ja mag er in liegen en bedriegen tot je een ons weegt.. als je het er niet mee eens bent dan luister je toch lekker niet... en dat is natuurlijk wel moeilijk als je gevoelig bent voor mode dingen..

Mwah vroeger werden de breaks ook gewoon zo als loop in hiphopplaten gegooid, dat werkte vaak wel prima alleen waren er uiteindelijk te weinig goede loops om te samplen en kon je met knip- en plakwerk van stukjes of losse hits veel makkelijker een leuk klinkende beat maken die nog niet compleet uitgemolken was door anderen.

Snaren zijn vies maar gitaristen hmmm!!!

Mijn geduld begint te verdwijnen. Raphael wil ons jaloers stellen, maar hij kan ook een poppen-party in zijn huis organiseren met een gratis demonstratie om hoe er moet gedaan worden voor-en na (ik bedoel met DAW en nu helemaal zonder...)

Eenzaam en toch alleen :P

"Geen echte muziek", waarom begint daar niemand over. Dat was vroeger absoluut m'n favoriet.

"Wat zit je te doen dan met je computer, die doet dus al het werk. Je drukt alleen op 'start'!"

Opmerkingen als deze? :D

Oja en vergeet niet een van de grote, extreme producers der arde en geniale talenten: KLF. Samplen of first degree :D

(maar ook 1 miljoen sounds gebrand, ik weet niet of ik dat verhaal moet geloven)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back