midi over internet

dixxy

There are keys to be play
Ik was nieuwsgierig of iemand weet of het mogelijk is om midi over internet te verzenden en ontvangen.
Zou wel erg vet zijn als dat kan.

gr Dixxy

Het gaat in ieder geval over LAN via verschillende toepassingen.

Maar ook via internet en zelfs spelen in realtime:

heren,

verwacht er nog niet te veel van ; je moet nog steeds rekening houden met de aardomtrek / afstand die je moet afleggen, zelfs met fiber zit je nog met een vertraging/latency van ongeveer 50ms tussen hier & japan
en we weten allemaal wat voor gevolgen zo'n latency heeft he
jay

Ja, maar eigenlijk vraagt de TS gewoon of je midi kan verzenden en ontvangen via internet.

Dus, het simpelste antwoord is: ja, bv: via email :)

Dat zou moeten kunnen, maar vrees niet eenvoudig (nog los van of het werkt qua timing etc).. ik vind dit, bij de eerste google search: https://www.musiclab.com/products/midioverlan/info.html Klinkt veelbelovend, maar is LAN.. lijkt mij dat je dan ergens een ip moet kunnen opgeven van een -via internet / vpn verbonden- andere PC, zoiets?

En dan voor de garantie van strakke timing een zakelijke EVPN link aanvragen :-P

Ik deed zelf weleens via skype samen spelen met iemand, erg leuk was dat! misschien is dat je onderliggende doel? wil je het zowel sturen, ontvangen én horen?

Dat is wel de bedoeling ja.
Ik denk dat een goed alternatief trouwens wel te bereiken is via een arduino met het Udp protocol?
Online gaming binnen een paar honderd km gaat ook met een Ping van onder de 20ms.

Ik ga me er eens in verdiepen.

Er bestaan wat web-dingetjes om via het internet toch samen te werken met artiesten die niet eens in je eigen land wonen..
sommige doen midi.. merendeel doet dat via een soort van skype-verbinding en file-swappen in de achtergrond..

als in.. je speelt iets/neemt het op... je hoort de andere kant via skype-achtige verbinding.. en kan je daarna via knopje audiofiles heen en weer gooien, zodat je toch een hq-audio bestand heb.. ipv fuckslechte mp3 variant..

ik geloof dat de googlewoorden Realtime collaboration internet musicians zijn.. Steinberg heeft zoiets in cubase
had ooit test-account op zo'n website.. (zowat jaren terug)

Back