Decay een one shot sample in Cubase

JohnDoe10

Gedeactiveerd account
Hallo,

Ik bouw een beat in Cubase bestaande uit one shot samples.
Nu zou ik graag de decay van die samples aanpassen zonder ze in een sampler te moeten laden, direct in Cubase, hoe doe je dit zonder ze te knippen ?

Ik heb het gevonden, ctrl + rechtsklik op je sample en dan een envelop kiezen onder process.
Je kan de curve instellen en previewen en vervolgens kiezen of het resultaat voor alle samples op dat spĂ´or uitgevoerd moet worden of alleen voor de gekozen sample.

Volume automation tekenen, maar het zou al gauw duidelijk moeten worden dat dat al helemaal contraproductief is.

Heb je een goede reden waarom je het niet in een sampler wil laden? Iets mis met Groove Agent One of zo? :)

Ja is ook contraproductief via de envelop, zeker omdat ik steeds de undo functie moet gebruiken als ik teveel heb weggehaald...
Het plan was om de samples in GA One te laden maar het lukte me niet om de samples uit de windows verkenner in de GA te slepen. Toen ik het vervolgens via de mediabay probeerde, werden ze eerst in de Cubase sequencer geladen en vandaar kon ik ze wel op de pads van GA slepen...dat was nog contraproductiever...

Nu zou ik graag de decay van die samples aanpassen zonder ze in een sampler te moeten laden, direct in Cubase, hoe doe je dit zonder ze te knippen ?

Transient designer. :)
Zit standaard in de Cubase 7 channelstrip

Cubase 5.5.3 hier, zit die daar ook ?
Maar Yooser heeft me overtuigd, soms moet je 1 keer iets contraproductiefs doen om nadien sneller te kunnen werken.
Een sampler is de way to go hier.

Back