Sunset Blues (cheesy titel hè) [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Zoals u wellicht bekend, ben ik bezig met een kleine serie tracks gebaseerd op mijn indrukken van Manhattan. De vorige twee tracks in de serie waren uplifting en energiek. Deze is aan de behoorlijk trieste, maar ook berustende kant. De titel refereeert zowel aan het eind van de dag, als minder letterlijk aan het eind van wat dan ook. Tempo is 103 bpm, maar kan voor het gevoel worden gehalveerd. Ultra chill out dus.

Ik heb weer eens gebruik gemaakt van de vocals van Shamoozey (our, Iers en Whiskey).

Ik vind de sfeer van de track zelf heel erg prettig en vraag me af of ik hem niet gewoon dubbel zo lang had moeten maken. Wat vindt u?

Laatst gewijzigd:
Jij bent erg goed bezig de laatste tijd!
Moest het een drieluik worden?
Zo ja, dan kan je het aan 't einde nog wel eventjes dunnetjes overdoen qua geheel.
Maar verder is er geen spelt tussen te krijgen.

Geen cheesy muziekje hoor! Mooie sfeer zo op dit tijdstip... :-)

Of het langer moet weet ik niet.
Ben zelf niet zo van de lange tracks..

ik zou het begin wat anders doen, klinkt af en toe nogal dissonant.
( niet dat dat mij wat uitmaakt, ik maak af en toe veul ergere dissonanten), maar ik vind het niet erg bij de sfeer van het nummer passen.
verder prima de luxe...:okdan:

:mega:

Mooie track, niks mis mee wat mij betreft.
Misschien om de main synth een iets zwaarder en voller geluid te geven, beetje bombastischer. Die vind ik nu nog wat dunnetjes.
Verder nog wat (meer) delay op de arpeggio, zodat het wat hypnotizerend wordt.
Maargoed het is maar net wat je wilt, dit zijn wellicht al meer dingen qua smaak.

Jij bent erg goed bezig de laatste tijd!
Moest het een drieluik worden?
Zo ja, dan kan je het aan 't einde nog wel eventjes dunnetjes overdoen qua geheel.
Maar verder is er geen spelt tussen te krijgen.

Haha, thanks Trag! :okdan:

Drieluik in de track zelf bedoel je? Nee hoor, niet perse. Kan wel kijken wat het doet als ik dat blokje er nog eens achter gooi. Wordt vervolgd.

ik zou het begin wat anders doen, klinkt af en toe nogal dissonant.
( niet dat dat mij wat uitmaakt, ik maak af en toe veul ergere dissonanten), maar ik vind het niet erg bij de sfeer van het nummer passen.
verder prima de luxe...:okdan:

:mega:

Dank voor het luisteren baars. ik heb net nog even terug geluisterd (is dat een werkwoord, teruluisteren?) en ik hoor een noot die inderdaad een halgve afstand heeft ten opzichte van de vorige en die niet in de toonladder thuishoort. Maar dat vin dik juist wel mooi in combinatie met wat volgen gaat. eerst wat spanning en dan berusting. Ik ga het nog wel even testen met een andere noot.

Thanks voor je compliment. Komt er van jou binnenkort nog iets?

Mooie track, niks mis mee wat mij betreft.
Misschien om de main synth een iets zwaarder en voller geluid te geven, beetje bombastischer. Die vind ik nu nog wat dunnetjes.
Verder nog wat (meer) delay op de arpeggio, zodat het wat hypnotizerend wordt.
Maargoed het is maar net wat je wilt, dit zijn wellicht al meer dingen qua smaak.

Dankjewel voor je feedback. Die delay ga ik zeker uitproberen zometeen. Op bijna alles zit een behoorlijke delay, behalve op die arp (vond hem al wat wollig worden namelijk). Die lead synth had ik een beeld bij, zo'n meisje met paardenstaart, herfstig jurkje en een cello tussen haar benen. Die moest bewust niet bombastischer. Ik heb dat wel geprobeerd, en het werkt prima. Maar de track krijgt er een andere sfeer door en dat wilde ik gisteren niet tijdens het afmaken. Kan heel goed zijn dat ik vandaag een andere keuze gemaakt zou hebbben hoor. Grappig om te zien hoe het bouwen van een track zo afhankelijk kan zijn van stemming en het moment.

yueps, van mij komt er binnenkort ook weer wat........:okdan:

( ik hebbut ff druk met andere dingen, midikeyboard proggen, bandje, mooi weer..., diverse lastige reparaties...)

:koffie::mega:)

yueps, van mij komt er binnenkort ook weer wat........:okdan:

( ik hebbut ff druk met andere dingen, midikeyboard proggen, bandje, mooi weer..., diverse lastige reparaties...)

:koffie::mega:)

Lekker belangrijk... :D

Ik zit toch ook gewoon met dit mooie weer achter mijn laptopje te kluizenaeren.

Toen ik de titel las dacht ik oké.. gitaren? Maar snap het bluesy element na het beluisteren helemaal.. Qua compositie is het behoorlijk melancholisch.. dus het verhaal wat je hebt proberen te vertellen is muzikaal gezien goed verwoord. :)

Heb 1 klein aandachtpuntje. De akkoordwisseling die van 2:43 tot 2:46 kwam in eerste instantie nogal gewaagd over.. moest em ff 'n paar keer luisteren en nu volg ik em wel maar misschien kan ie iets toegankelijker. :)

In het geheel vind ik de andere akkoord progressies, en vooral de akkoordkeuzes (en harmonieën onderling) de hele track door erg mooi gekozen.. vooral na de break/bridge rond 2:50 pakt al het melodisch erg lekker uit met dat samenspel van die synthpingeltjes en die string.. geeft een heerlijke diepgang in het arrangement.. en een heel smooth verloop naar het slotakkoord.. erg mooi :luv:

De kick heeft een lekker low end. (of anders gezegd) Hij eindigd voor mijn gevoel op een basnoot die een mooie grondtoon is voor de bovenliggende akkoorden. "n beetje het effect zoals bijvoorbeeld in Crazy van Seal.. hele tijd een zelfde bastoon.. maar het valt niet echt op dat het saai is ofzo :)

Qua productie en sfeer erg lekker uitgedokterd weer :okdan: Oh en niet tekort hoor (vind ik dan ;))

Lekker hoor.

Als ik aan Manhatten terug denk, dan denk ik direct aan de altijd te horen sirenes van Politie en Ambulance. Wellicht dat je een keer zo'n effect heel zacht (onopvallend) in je mix, b.v. van links naar rechts kunt laten gaan,. En dan met de juiste EQ settings kan dat wellicht lekker uitpakken,

Het is natuurlijk maar een ideetje.

Lekker hoor.

Als ik aan Manhatten terug denk, dan denk ik direct aan de altijd te horen sirenes van Politie en Ambulance. Wellicht dat je een keer zo'n effect heel zacht (onopvallend) in je mix, b.v. van links naar rechts kunt laten gaan,. En dan met de juiste EQ settings kan dat wellicht lekker uitpakken,

Het is natuurlijk maar een ideetje.

Helemaal met je eens. Die komt ook in de volgende track. Daarin gebruik ik een field recording van een saxofonist die op Washington Square zijn dingetje doet, met wat stemmen van passerende voetgangers, getoeter natuurlijk en een aankondiging in de metro. Ik vond het in deze track niet gepast eerlijk gezegd. Ik heb verschillende indrukken opgedaan die in verschillende tracks tot uiting worden gebracht. Dit was er eentje van een soort triestheid van de dingen de voorbij gaan.

Sirene's heb ik overigens niet kunnen opnemen. Enig idee waar ik die zou kunnen halen?

Toen ik de titel las dacht ik oké.. gitaren? Maar snap het bluesy element na het beluisteren helemaal.. Qua compositie is het behoorlijk melancholisch.. dus het verhaal wat je hebt proberen te vertellen is muzikaal gezien goed verwoord. :)

Heb 1 klein aandachtpuntje. De akkoordwisseling die van 2:43 tot 2:46 kwam in eerste instantie nogal gewaagd over.. moest em ff 'n paar keer luisteren en nu volg ik em wel maar misschien kan ie iets toegankelijker. :)

In het geheel vind ik de andere akkoord progressies, en vooral de akkoordkeuzes (en harmonieën onderling) de hele track door erg mooi gekozen.. vooral na de break/bridge rond 2:50 pakt al het melodisch erg lekker uit met dat samenspel van die synthpingeltjes en die string.. geeft een heerlijke diepgang in het arrangement.. en een heel smooth verloop naar het slotakkoord.. erg mooi :luv:

De kick heeft een lekker low end. (of anders gezegd) Hij eindigd voor mijn gevoel op een basnoot die een mooie grondtoon is voor de bovenliggende akkoorden. "n beetje het effect zoals bijvoorbeeld in Crazy van Seal.. hele tijd een zelfde bastoon.. maar het valt niet echt op dat het saai is ofzo :)

Qua productie en sfeer erg lekker uitgedokterd weer :okdan: Oh en niet tekort hoor (vind ik dan ;))

Thanks Mac voor je uitgebreide analyse.

Gitaren? Welnee joh! :D Af en toe in een loungy dingetje, OK. Maar ik heb het niet zo met gitaren, da's te gemakkelijk ;) (kom maar door met die commentaren).

Ik zal nog eens kritsch luisteren naar die overgang. Ik wilde wel iets horen van een 'Ok, dat was het voor nu en nu weer terug naar waar we mee bezig waren"-gevoel. Maar daar zijn ook andere mogelijkheden voor.

Die kick was ik ook wel happy mee. Net als in de vorige track, ook hier geen bass, misschien juist dus wel door die kick. ga ik vaker gebruiken, scheelt een hoop gepuzzel :).

Overigens Mac, dank nogmaals voor je tip over die multiband compressor. Tijdje terug alweer onder genot van een biertje. Ik merk dat m'n tracks daar veel meer diepte door krijgen. Ik pas het toe en het klinkt gewoon beter :okdan:.

Gitaren? Welnee joh! :D Af en toe in een loungy dingetje, OK. Maar ik heb het niet zo met gitaren, da's te gemakkelijk ;) (kom maar door met die commentaren).
Wel of geen gitaar gebruiken is natuurlijk gewoon een keuze.. en natuurlijk ook best off-topic op 'n synthforum...
Vind zelf dat gitaar behoorlijk sfeerbepalend kan zijn.. net zoals zang bv.. maar misschien is het ook meer het beeld wat ik heb bij blues.. onlosmakelijk verbonden met de gitaarsolo die het verhaal verteld :P

Die kick was ik ook wel happy mee. Net als in de vorige track, ook hier geen bass, misschien juist dus wel door die kick. ga ik vaker gebruiken, scheelt een hoop gepuzzel :).
Meende al iets bekends te horen.. :) Die kick klinkt erg lekker en werkt goed ook erg goed in deze track :)

Back