Home at Last [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Gisteren was het tijd voor weer even een tussendoortje. Het is iets geworden in de diepere sferen. Voelt u zich vrij er een labeltje op te plakken. De stem is van een zekere Minette. De vraag is in hoeverre zij iets toevoegt aan deze track. U begrijpt, of mening is gevraagd (en gewaardeerd).

Weesch gegroet.

Ik vind de vocal wel lekker sfeervol, die maakt het een stuk dromeriger. Verder heb ik er niet echt aanmerkingen op. Geinige 303. Misschien dat er in het midden een iets rustiger stuk goed zou passen (met iets minder ritmisch gedoe). Qua spanningsboog komt dat m.i. wat beter uit. En een echte akkoordprogressie zou de track misschien wat boven het repetitieve uit kunnen tillen.

Just my 2 cents.

Al zou het een dollar bill zijn, dan nog zou ik het aannemen :).

Ik ben een leek, dus misschien komt het niet al te nozel over, maar wat is een 303 ook al weer? Dat repetetieve zit er inderdaad in, maar voor deze track vond ik het juist wel prettig. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de akkoorden. Dat ritmische gedoe ben ik wel weer met je eens. Ik heb er toch weer teveel ingestopt denk ik. Kan het niet laten, is mijn manco.

Wel vocals - geen vocals: 1 - 0

Dank voor het luisteren!

Goh, is te doen, maar ik ben toch spannender dingen van jou gewoon.
Maja, de boog kan niet altijd gespannen staan...;)

Ja, relaxed deuntje.. Niet te repetief vind ik... Maar dan zou de vocal er wat eerder in mogen komen...

Mijn twee afgeschafte eurocentjes...

Een paar weken terug was er een beginnend kassameisje, die van mij 2 cent erbij wilde hebben. Toen heb ik haar uitgelegd dat die tegenwoordig niet meer gangbaar zijn.... Ze reageerde ietwat geïrriteerd! :-D

Begint met een grijns wat de 303 sound betreft. Niet gebruikelijk voor dit genre. leuk dus! (de TB-303?? hét acid apparaat) wat heb je daarvoor wel gebruikt dan? Lekkere sequence op de lage bass, (daar waar die helemaal doorloopt)
Ik zou ook graag de vocal veeeel eerder willen horen. Vanaf het punt waar die inkomt slaat de hele track om. veel lekkerder ;) heeft ook met die trommelpercussie te maken.
De algehele feel vanaf 3:12 is in mijn oren super. Vind de vocal en strings prachtig werken. Erg mooie atmosfeer. Maar de hele track zou dus in diezelfde omgeving moeten zitten naar mijn idee.
Wanneer de beat vanaf de vocal weer inkomt is het hele totaalplaatje kloppend. erg lekker!

Vind in de mix enkel de afterbeat hihat wat te hard staan, en de backing 909-ish hats wat te zacht.
Misschien een ideetje om de bridge wat uit te breiden met een tweede sequence van de 303 bass met andere modulatie erop ofzo.

Maar tussen 3:12 en 4:48 vind ik helemaal geslaagd. Zou graag het eindresultaat horen binnenkort waarin de 303 sequence minder leiding heeft en er slimmer gebruik wordt gemaakt van de opvul sounds. Zoals een kort simpel riedeltje en/of hit hier en daar.

Beetje ongezouten zo, Opbouwend he dokter :L
Kwalitatief is t echt prima in orde, en denk dat je dat naar nog een leveltje hoger kan trekken door het hoogtepunt meer te betrekken in zowel het begin als eind van de track, met de vocal, strings en beat als keyword. De basjes als topping.

Lekker geluidjes.. en sfeertje :) Er zou natuurlijk iets anders kunnen.. alles kan, Wim Kan, koffie kan.. mijn eerste indruk: Erg lekker :okdan: Ga em nog 'n keer luisteren :)

Goh, is te doen, maar ik ben toch spannender dingen van jou gewoon.
Maja, de boog kan niet altijd gespannen staan...;)

Haha, heerlijke comment dit :). Ik heb ook weinig aandacht aan details gegeven hoor. Binnen een dag afgerond en dat is anders dan ik gewend ben. Ik vind bepaalde dingen wel goed genoeg om hem niet weg te gooien. Terug naar de tekentafel dus.

Ja, relaxed deuntje.. Niet te repetief vind ik... Maar dan zou de vocal er wat eerder in mogen komen...

Mijn twee afgeschafte eurocentjes...

Thanks Scep voor het luisteren :halleluja. Ik las net snel ook het commentaar van Ted over de vocal. Punt is dat ik van niet meer heb dan nu in de track zit. Dus het wordt dan of een andere vocaliste of hetzelfde stukje twee keer. Daar moet ik nog even over nadenken.

Een paar weken terug was er een beginnend kassameisje, die van mij 2 cent erbij wilde hebben. Toen heb ik haar uitgelegd dat die tegenwoordig niet meer gangbaar zijn.... Ze reageerde ietwat geïrriteerd! :-D

Heerlijk :D

Begint met een grijns wat de 303 sound betreft. Niet gebruikelijk voor dit genre. leuk dus! (de TB-303?? hét acid apparaat) wat heb je daarvoor wel gebruikt dan? Lekkere sequence op de lage bass, (daar waar die helemaal doorloopt)
Ik zou ook graag de vocal veeeel eerder willen horen. Vanaf het punt waar die inkomt slaat de hele track om. veel lekkerder ;) heeft ook met die trommelpercussie te maken.
De algehele feel vanaf 3:12 is in mijn oren super. Vind de vocal en strings prachtig werken. Erg mooie atmosfeer. Maar de hele track zou dus in diezelfde omgeving moeten zitten naar mijn idee.
Wanneer de beat vanaf de vocal weer inkomt is het hele totaalplaatje kloppend. erg lekker!

Vind in de mix enkel de afterbeat hihat wat te hard staan, en de backing 909-ish hats wat te zacht.
Misschien een ideetje om de bridge wat uit te breiden met een tweede sequence van de 303 bass met andere modulatie erop ofzo.

Maar tussen 3:12 en 4:48 vind ik helemaal geslaagd. Zou graag het eindresultaat horen binnenkort waarin de 303 sequence minder leiding heeft en er slimmer gebruik wordt gemaakt van de opvul sounds. Zoals een kort simpel riedeltje en/of hit hier en daar.

Beetje ongezouten zo, Opbouwend he dokter :L
Kwalitatief is t echt prima in orde, en denk dat je dat naar nog een leveltje hoger kan trekken door het hoogtepunt meer te betrekken in zowel het begin als eind van de track, met de vocal, strings en beat als keyword. De basjes als topping.

Weet je dat je me bij elke track waarop je feedback geeft, terugstuurt met huiswerk? En weet je hoe prettig dat is? Alleen daardoor word ik beter namelijk. Dus dank daarvoor! Wees trouwens niet bang dat ik gevoelig ben voor de manier waarop feedback wordt opgeschreven hoor. Ik kijk toch altijd naar de inhoud van de boodschap (zolang het over de muziek gaat in elk geval).

Dat van die 303 wist ik niet, ik ben een software fundamentalist. Ik ben gezegend met een prima gehoor, maar heb niet vooraan gestaan toen de kennis over synths werd uitgedeeld. Ik gebruik het ook niet en ga me er evenmin in verdiepen (althans op korte termijn). Verstand van genres heb ik ook al niet :). Vond het gewoon lekker klinken. Voor die sequence in het intro heb ik de Halion Sonic gebruikt van Steinberg en dan lekker knopjes klikken/schuiven. Die bass komt uit Retrologue, ook van Steinberg. En die lage bass verderop in de track is niets anders dan diezelfde sequence uit het intro met het cutoff filter volledig dicht.

Point taken wat de vocal betreft. Ga nog nadenken over de uitvoering ervan.

Komend weekend neem ik ook je andere tips en adviezen mee als ik er weer mee aan de slag ga. Ik denk dat ik het intro in elk geval wat korter ga maken en de track zelf wat langer. Ik heb namelijk nog genoeg ideeën die ik zou kunnen verwerken hierin.

Dank voor je hulp in elk geval!

Lekker geluidjes.. en sfeertje :) Er zou natuurlijk iets anders kunnen.. alles kan, Wim Kan, koffie kan.. mijn eerste indruk: Erg lekker :okdan: Ga em nog 'n keer luisteren :)

Dank Pat! Onze muziek verschuilt wel, maar onze smaak zit redelijk dicht bij elkaar :). Ik ben wel benieuwd of je zelf iets anders gedaan zou hebben. Ik ga er nog mee aan de slag, dus nu is je kans :D.

Ik ben zelf het meest tevreden over de 16 maten vanaf 2:08. Die twee (of eigenlijk drie) pads werken zo lekker in harmonie. Dat zou ik zo een uur achter elkaar kunnen horen. Maar om in die sfeer een hele track te bouwen van 5-6 minuten, tja, dat is de kunst.

Back