Sunset Blues (cheesy titel hè) [Feedback Gevraagd]

Wel of geen gitaar gebruiken is natuurlijk gewoon een keuze.. en natuurlijk ook best off-topic op 'n synthforum...
Vind zelf dat gitaar behoorlijk sfeerbepalend kan zijn.. net zoals zang bv.. maar misschien is het ook meer het beeld wat ik heb bij blues.. onlosmakelijk verbonden met de gitaarsolo die het verhaal verteld :P

Helemaal met je eens hoor. Ik heb vorige week een vriend van mij over de vloer met wie ik vroegah veel muziek heb gemaakt. Hij woont ook alweer een tijdje in Amsterdam en speelt gitaar. Ik heb hem gevraagd om op mijn tracks in te spelen. Het geeft ook meer leven aan zo'n electronisch geproduceerd geheel.

Thanks Mac voor je uitgebreide analyse.

Gitaren? Welnee joh! :D Af en toe in een loungy dingetje, OK. Maar ik heb het niet zo met gitaren, da's te gemakkelijk ;) (kom maar door met die commentaren).
:).
Gniffelend gitaar uit de kast halend.
Wordt vervolgd :kroon:

Geen cheesy muziekje hoor! Mooie sfeer zo op dit tijdstip... :-)

Of het langer moet weet ik niet.
Ben zelf niet zo van de lange tracks..

Sorry Scep, ik had je post over het hoofd gezien. Ik vond hem inderdaad op dat tijdstip ook wel prettig. Het is ook geen track die je moet draaien op het heetst van de dag :). Als er genoeg opbouw in zit, kan ik me ook voorstellen dat je zo maar 15 minuten met 1 en dezelde track bezig bent. Dat heb ik bijvoorbeeld met Welcome to the Pleasuredome in de album versie. Die duurt iets minder lang, maar wel een stuk langer dan net 4 minuten. Het kan je zo lekker in een trance meenemen.

Hieronder nog zo eentje. Ruim 9 minuten lang dezelfde bass toon en geen seconde verveling. Sterker nog, één van de beste nummer ooit gemaakt naar mijn bescheiden mening.

Laatst gewijzigd:
(Spuit 11: ) Nee niet langer maken :D
Fijne track hoor.

Dat voorbeeld wat jij daar heb ik geen geduld voor.. Dan vind ik jouw track sowieso beter. :okdan:

Ik snap de opmerkingen van gitaren wel, maar snap ook dat je daar niet van houdt. Dat doe ik ook niet zo, maar mis nog wel een beetje zoiets, maar de muziek klinkt goed. Al ooit eens gedacht aan een analoge synth aan te schaffen. Dat schroeft de boel zo op en geeft net wat meer leven aan je nummer, zoals dus een gitaar ook doet :)

Wel of geen gitaar gebruiken is natuurlijk gewoon een keuze.. en natuurlijk ook best off-topic op 'n synthforum...
Vind zelf dat gitaar behoorlijk sfeerbepalend kan zijn.. net zoals zang bv.. maar misschien is het ook meer het beeld wat ik heb bij blues.. onlosmakelijk verbonden met de gitaarsolo die het verhaal verteld :P

Meende al iets bekends te horen.. :) Die kick klinkt erg lekker en werkt goed ook erg goed in deze track :)

(Spuit 11: ) Nee niet langer maken :D
Fijne track hoor.

Dat voorbeeld wat jij daar heb ik geen geduld voor.. Dan vind ik jouw track sowieso beter. :okdan:

Ons kent ons ;)

Dank voor het luisteren Skies!

Dat voorbeeld, echt jammer van je geduld hoor. Laat je een keer meeslepen door het ritme, de zwevende trompet en de herhaling in deze droom. Serieus, doe het :).

Ik snap de opmerkingen van gitaren wel, maar snap ook dat je daar niet van houdt. Dat doe ik ook niet zo, maar mis nog wel een beetje zoiets, maar de muziek klinkt goed. Al ooit eens gedacht aan een analoge synth aan te schaffen. Dat schroeft de boel zo op en geeft net wat meer leven aan je nummer, zoals dus een gitaar ook doet :)

Thanks Jazzy voor het luisteren. die opmerking over gitaren moet je wel met een korreltje zout nemen hoor. Ik laat met een zekere regelmaat gitaren terugkomen om in m'n tracks. Afhankelijk van de sfeer van de track kan het de boel lekker ophalen.

Neen, ik heb niet gedacht aan een analoge synth om eerlijk te zijn. Heb vroeger wel een D-5 gehad. Telt dat ook? :D Ik heb ook niet echt de ruimte voor van die bakken in mijn huis en de manier van produceren die ik me nu heb eigen gemaakt, bevalt mij op zich wel. Daarnaast hoor ik het verschil ook niet (maar ik heb dan ook geen geweldig gehoor). Ik vind het eigenlijk maar gedoe dat analoge. Nu alles lekker in 1 machine ;).

Back