JohnnyBusca
rocket scientist
Kan iemand mij uitleggen waarom er op een goed mengpaneel, zoals een 01V, GEEN maininserts zitten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die routings, zijn die ook realtime via midi te veranderen? Ik zit te denken aan vier verschillende FX op de inserts en dan een string geluid en dan elke 16de een andere insert.. Of ben ik gewoon niet goed wijs?

Origineel geplaatst door 4-Tek
Waarschijnlijk omdat dat op een digitale tafel erg duur wordt. Want dan moeten ze extra da en ad convertors inbouwen.
(wel jammer!)Origineel geplaatst door CraZ
Waarschijnlijk omdat dat op een digitale tafel erg duur wordt. Want dan moeten ze extra da en ad convertors inbouwen.
Dus de geluidskwaliteit gaat dan ook nog es achteruit.
Ik las ooit in een pro-tools artikel over inserts in het analoge signaalpad. Veel artiesten (Lenny Kravitz werd expliciet genoemd) wilden pas overstappen op Pro-Tools nadat ze erachter kwamen dat ze al die fantastische analoge overdrives, effectbakken, compressors en dergelijken gewoon konden blijven gebruiken.. via channel inserts.
Dat Yamaha dit bij de 01V niet voor elk kanaal + main gedaan heeft is een regelrechte misser..
Nou het is ook wel gebruikelijk om bepaalde kanalen te compressen, en dan ook nog eens de eindmix subtiel te compressen. Onzin zou ik t niet noemen, ook al is t subtiel.Origineel geplaatst door fuse
Vroeger had ik m'n compressor en een exiter over de hele mix maar dat is pure onzin. Niet alles heeft nl. compressie nodig. En nu gebruik ik het als send en/of insert indien nodig en een SE70 als 2e send en/of insert insert erbij. Dan heb ik nog zelfs twee bussen over om een submix via adat naar m'n cubase FX te sturen.

Ik las ooit in een pro-tools artikel over inserts in het analoge signaalpad. Veel artiesten (Lenny Kravitz werd expliciet genoemd) wilden pas overstappen op Pro-Tools nadat ze erachter kwamen dat ze al die fantastische analoge overdrives, effectbakken, compressors en dergelijken gewoon konden blijven gebruiken.. via channel inserts.