SEM clone diy?

De LFO doet het in ieder geval in één keer.

Attachments

• IMG_1441.jpg
    IMG_1441.jpg
    28,1 KB · Bekeken: 99
baantje bijgetekend

naast die 2 gate jumpers die ook niet aangegeven waren is er nog een derde draadbrug boven de voeding

zie detail van de lay out hierbij

Attachments

• sem3.2prt.jpg
    sem3.2prt.jpg
    74,1 KB · Bekeken: 104
Laatst gewijzigd:
Die zit tussen de +15V en pin 5 van connector S. De grootte van de eilandjes suggereren iets anders, maar daar moet ie volgens mij.

Met excuses voor de creatieve 13k3.
om de een of andere reden zit op mijn ouwe sem deze weerstand niet het lijkt alsof die afgeknipt is
zie hi res foto iets eerder gepost
ik heb m daarom niet getekend

duizend maal dan etaoin en pwm voor het mooie werk dat jullie verrichten
ik ben zelf nog niet aan het solderen geraakt, sorry
zoals ik bij het hervatten van deze thread zei, heb ik dezer dagen weinig tijd. ik ben bioboer van beroep en dat betekend dat onze werkdaglengte bepaald wordt door het licht zomer=lange werkdagen, winter lange avonden en veel tijd om van alles te maken.
ik probeer echter deze draad zo goed mogelijk op te volgen.

in bijlage bijgewerkte lay-out met aangepaste componentenopdruk
in geel zijn de op deze proto-pcb-versie ontbrekende baantjes

Attachments

• sem4.1.jpg
    sem4.1.jpg
    156,8 KB · Bekeken: 97
raar ik upload een hires duidelijk leesbaar bestand en dat komt er hier op sf miserabel lo-res door is dat normaal?
wat kan ik daaraan doen?

in VCO2 zitten was issues in de +15V. A9, A10 en A11 pins 7 hangen aan elkaar, maar nergens anders aan, en A7, T5 en T8 zijn ook verbonden, maar ook weer nergens anders aan. Alleen A8 heeft voeding.

Ik zie zelf de benodigde sporen overigens ook niet zo 1-2-3 op de foto's van de print.

raar ik upload een hires duidelijk leesbaar bestand en dat komt er hier op sf miserabel lo-res door is dat normaal?
wat kan ik daaraan doen?

Het forum maakt (tegenwoordig?) kleine afbeeldingen van geuploade plaatjes.
Beste wat je kan doen is extern hosten en dan naar hier linken.

Dit kan bijv een dropbbox zijn, google drive, microsoft Onedrive etc..

was effe zoeken
het baantje dat rechts onder A10 uitkomt is de verbinding met A8 pin7 en T8,
heb ik verkeerdelijk als min15baantje aanzien
is inderdaad moeilijk te volgen

voorlopig draadje leggen en ik zal de aanpassing doen in de lay out

Laatst gewijzigd:
Alle +15V punten op R24, R35, Q7 en Q9 zijn ook niet verbonden met de voeding. Ik vermoed dat er een baantje mist onder R25 of R26.

Idem VCO2

Laatst gewijzigd:
Alle +15V punten op R24, R35, Q7 en Q9 zijn ook niet verbonden met de voeding. Ik vermoed dat er een baantje mist onder R25 of R26.

Idem VCO2
inderdaad, er moeten nog baantjes onder R25 en R70, moeilijk te zien
is aangepast
weer draadjes leggen

En ik heb blijkbaar iets gedaan waardoor die mooie golf uit mijn vorige post nu ineens andersom staat en enigszins clipt :D

[edit] dat was een half dode 723.

Laatst gewijzigd:
VCF en VCA doen het meteen, zonder verdere fixes. Ik heb nu in ieder geval geluid (VCO+VCF+VCA met LFO mod).

Ik heb alleen dus VCO2 nog niet aan de praat. Het halve schema al getraced t.o.v. de pcb, oriëntatie van de torren gecheckt met het schema, maar nog niks gevonden.

Back