SEM clone diy?

overzicht van de fixes (in geel: draadjes leggen) in het vcogedeelte
klopt dit?

fijn dat er al geluid is, klinkt die een beetje sem?

zelf het de banen in het coregedeelte van vco2 nog eens gecheckt, helaas niets verkeerds gevonden

Attachments

• fixes2.jpg
    fixes2.jpg
    124,9 KB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
zelf het de banen in het coregedeelte van vco2 nog eens gecheckt, helaas niets verkeerds gevonden

Ja ik begin ook het vermoeden te krijgen dat het iets anders is (i.e. een defect onderdeel). Omdat de pinouts allemaal anders zijn heb ik die al getriplechecked maar daar helaas ook niks gevonden.

eilandjes en banen liggen dikwijls dicht bijeen, het inputprogramma van eurocircuits rekent dit uit, ik denk dat ik ergens op 0.2mm zit dit kan een probleem zijn zonder soldeermasker
de definitieve versie krijgt hoe dan ook een soldeermasker en de juiste opdruk uiteraard

Laatst gewijzigd:
de mijne gaat gewoon tuimelschakelaars gebruiken.
3 standen on/off/on
en een extra 22k weerstand naar de potmeter.
dan krijg je een ext in die in combi met de lfo of envelope generator werkt.( of afzonderlijk).

:mega:

Spannend is het zeker! Heb mijn sluiting-probleem helaas niet gevonden..
als je de voedingslijnen op in het SP50 bestand aanklikt met de test funktie kan je die volgen en zal je merken dat deze stervormig vanuit de voeding naar de verschillende deelschakelingen lopen, zo hoort het, goed van Tom.
dit maakt dat je ze kan doorsnijden op een aantal strategische plaatsen waardoor de zone die je moet checken kleiner wordt

als je de voedingslijnen op in het SP50 bestand aanklikt met de test funktie kan je die volgen en zal je merken dat deze stervormig vanuit de voeding naar de verschillende deelschakelingen lopen, zo hoort het, goed van Tom.
dit maakt dat je ze kan doorsnijden op een aantal strategische plaatsen waardoor de zone die je moet checken kleiner wordt

Dat is, nu ik alle +15V en 0V banen grondig heb nagelopen, helemaal zo'n gek idee nog niet.

klinkt echt goed, de filter is echt sem, de osc kan ik iets moeilijker beoordelen
schitterend etaoin

Ik heb in ieder geval een defecte 5172 in de Env, dus ik heb niet zo'n frisse set gekregen van Newtone denk ik...

Env 1 up and running. Ik had tegen beter weten in lin potmeters gekocht terwijl ik eigenlijk wel weet dat ik log moet hebben, wat nu extra bewezen is :D

T1 gaat naar de leddriver op het potboard
U8 eindigt op het potboard

Echt tof om te lezen dit hoor! Ik houd het in de gaten... :)
Ik zou willen dat ik de electrotechniek zo beheers zoals jullie...

Ik merk nu hij langer aan staat dat de pcb rondom Q14 en Q15 ook warm wordt. Er zit toch echt iets helemaal niet goed nog in de mijne....
Q15 hangt met emitter aan de ground en de collector richting +15 zie ik 2 weerstanden in serie 470 ohm en 1k
bovendien zitten daar parallel nog eens 2 1k weerstanden in serie in de buurt van de base van Q18
samen minder dan 1k, als ik mij verstaanbaar uitdruk
ik vind dat vrij laag

hangt misschien af van de gebruikte transistor origineel is die 2n5172

bij mij wordt die daar ook wel een beetje warm maar niet abnormaal

effe datasheets gecheckt

die 2n5172 kan collectorstromen aan tot maximum 500mA typical 300 mA
een 2n3904 bijvoorbeeld heeft als absolute maximum 200mA typical 100 mA

Back