Terug naar hybrid

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Een aantal hadden al gezien dat ik wat spul te koop heb gezet, want er gaan wat zaken veranderen. Afgelopen jaar was ik druk met alles volledig buiten de PC te houden, sequencen met een Cirkon, mixen op analoge desk, opnemen op DSD eigenlijk volledig daw loos. Het grootste probleem is dat dit met de spullen naar mijn smaak onbetaalbaar werd. 2k€ voor een channelstrip is niks en dat dan maal 32 als ik het goed wilde doen.
met de spullen die ik heb, miste ik nog steeds elementaire zaken als EQ, lowcut etc. zaken die in een daw gewoon standaard zijn. lang verhaal kort: ik ga terug naar hybrid

Al mijn bronnen zullen weer op de SSL Alphalink madi ax & RME ADI DS MK3 aangesloten gaan worden (totaal 32 inputs), vanuit daar naar de RME HDSPe madi Cubase in. In cubase zal ik dan weer EQ en fx en automation kunnen toepassen en vanuit daar zal het signaal naar een SSL SIGMA gaan. dit is een 32 kanaals rackmixer op basis van de AWS met daw gestuurde faders, dus in Cubase blijft alles op UNITY maar gebruik je wel de faders om de VCA's van de SIGMA aan te sturen. eigenlijk heb je dan dus een geautomatiseerde analoge mixer. de SIGMA heeft tevens 2 subgroepen (wat ik mistte op de X-en)waardoor ik dus een drumbus kan aanmaken met andere analoge processing dan de main mix.

dus in het kort:
analoge bronnen > DAW > analoge inserts > Sigma > analoge bussprocessing > mainmix > opnemen in DAW of DSD

voor het midi gebeuren blijf ik lekker met de Cirklon werken
Cubase zal puur gebruikt worden als 32 kanaals channelstrips , fx en fader automation op de tijdslijn van het project, voordeel is dat ik dan nu weer recall heb en voor iedere cirklon track gewoon een cubase project file kan opslaan.

Zowel Cubase als de SIGMA zullen worden bedient via een AVID Artist Mix (ik begin ff met 1) en mijn 24" multitouch touchscreen, die werkt als een 24" full HD iPad (heb ik nu eindelijk de ruimte voor op m'n desk) wanneer alles binnen en aangesloten is volgen er wel nieuwe foto's

ik hoop ergens na het weekend alles binnen te hebben en dan een week aansluiten of zo, dus..

Waarom verkoop je de Lexicon bak eigenlijk? Die kan je straks toch gewoon gebruiken?
dat had gekund (lex is al verkchct) maar als je toch al met je synths ITB zit kan je er net zo goed Valhalla opzetten. De Lex was voor mij puur om zonder PC toch mooie verbs te hebben. De plugin verbs algo's zijn niet veel anders dan wat er in de lexjes in de SHARC dsp zit.

dat had gekund (lex is al verkcoht) maar als je toch al met je synths ITB zit kan je er net zo goed Valhalla opzetten. De Lex was voor mij puur om zonder PC toch mooie verbs te hebben. De plugin verbs algo's zijn niet veel anders dan wat er in de lexjes in de SHARC dsp zit.

Ja de reverb vst's van Lexicon klinken echt verschrikkelijk goed!

klopt, maar de sigma heeft ook geen aux sends/returns dus kon hem niet aansluiten
had hem als ext fx kunnen configuren in Cubase maar heb daarvoor geen poorten meer vrij. keuzes...

Zonder een DAW zou ik niet kunnen produceren. Een paar jaar geleden was ik helemaal fan van analoog, maar daar ben ik flink op teruggekomen. Vaak werkte het omslachtig, was het tijdrovend, moest je continu kabels pluggen, dingen instellen, etc. En als dat geregeld was had je weer een lichte ruis, die bij het oversturen altijd flink naar voren kwam. Of de stress dat als je een nieuwe FX wilde kopen... je eerst de geluidskaart moest vervangen omdat je anders te weinig in- en outs had.

Nee doe mij maar best of both worlds! Heel veel kan je gewoon in je DAW doen, en als je het mij vraagt ben je gek als je hiervoor allemaal duur spul gaat aanschaffen om het anders te doen. Maar als je iemand er happy van wordt... achja... waarom ook niet :D

daarom. het accepteren van 1 extra conversie en er gaat weer een wereld van flexibiliteit open :D
Maar ja, als je niet experimenteert weet je ook niet waar het schip strandt.

dat hoop ik anders heb ik over 2 mnd een probleem :D
ik werkte eerste met de X-desk ook hybrid, maar vond het vorig jaar beter klinken direct aangesloten, kan ook confirmation bias zijn geweest :D we zullen zien

Word t niet tijd om gewoon n AWS948 te kopen? Je krijgt deze maand 6000 euro SSL store credit erbij las ik.

Ff zonder gekheid: ben benieuwd hoe die Sigma klinkt. N vriend van me heeft 3 egrets van Cranesong voor summing, en das echt te gek.

Je weet overigens dat de importeur gewoon units heeft die je kunt proberen toch?

ja, dat wist ik, de deal is al rond en in gang gezet. AWS is wel een droom maar voor mij onbereikbaar
de SIGMA past precies mooi in het budget en heeft dezelfde MDACs als de AWS voor mij mooi genoeg
ik verwacht qua sound niet te veel winst eigenlijk zie ik het zo:

lever in:
16 mono faders
4 stereo faders
2 aux sends
2 aux returns
inserts

krijg terug:
32 automated faders
1 extra mixbus
volledig bedienbaar via DAW of webrowser
en een hoop deskspace :)

Zonder een DAW zou ik niet kunnen produceren. Een paar jaar geleden was ik helemaal fan van analoog, maar daar ben ik flink op teruggekomen. Vaak werkte het omslachtig, was het tijdrovend, moest je continu kabels pluggen, dingen instellen, etc. En als dat geregeld was had je weer een lichte ruis, die bij het oversturen altijd flink naar voren kwam.
Nee doe mij maar best of both worlds! Heel veel kan je gewoon in je DAW doen, en als je het mij vraagt ben je gek als je hiervoor allemaal duur spul gaat aanschaffen om het anders te doen. Maar als je iemand er happy van wordt... achja... waarom ook niet :D

:)

Ik vind al jaren dat hybride het beste werkt.

En met het verstrijken van de tijd kan je steeds meer ITB doen.

Modfx zoals flangers en chorus kun je ong 5 jaar goed ITB doen, reverbs een beetje sinds het valhalla spul. Jaartje of 2-3.

Synths worden ook steeds beter,. maar polyfonie blijft vaak net nog teveel gevraagd, dat zal over een paar jaar wel goed gaan. Diva, Monark, Bazille komen al aardig dicht in de buurt van hoe het kan en moet.

Ik ben zelf ook helemaal gedownscaled tot alleen nog maar de synths OTB, rest heb ik allemaal verkocht aan outboard. Geen fx meer en geen insert, analoge filterbanken, modulars en het roland drummuseum is ook al jaren terug vervangen door Maschine.

Ik geruik nu dus alleen nog maar inputs en 1 x stereo uit, dat scheelt je ook weer conversie en latency jwt.

Geen seconde spijt.

Met het geld wat ik daar allemaal voor terugkreeg heb ik gewoon een handjevol hele goede spullen gekocht en het klinkt zo strak als een snaar nu.

Ik ben zelf best wel een zeikerd qua artifacts en gerommel in het geluidspad... Ik zweer je, al die mooie verhalen over modular en vintage gear is echt allemaal niet zo mooi als dat het vaak wordt neergezet. Lekkende VCOs, LFOs die op je geluidspad hoorbaar zijn, ruis, kraken en al die ongein nog meer. Mag de basissounds wel goed zijn misschien (ik vind het altijd maar meer een hang naar een nostalgisch gevoel van de geluiden uit je jeugd, dan op feiten gebaseerd) al die onzuiverheden en drift en hw bugs (ander woord voor slecht ontworpen circuits) die tellen voor mij zwaarder. Ik zit me daar enorm aan te storen als ik bezig ben in de studio.

Septic, ik kan mij helemaal vinden in je verhaal! Heb nog wel altijd een paar synths out the box, evenals een Thermionic distortion... om het geluid wat op te pompen/warmte te geven.. en daar laat ik het ook bij.

Ik was een aantal jaren volledig ITB, maar summing en een analoge mixbus zou ik echt niet meer willen missen

Back