Groove In The Head (WIP)

MacGyverGear

midi-life crisis
Had vorige week ergens een ouwe band recorder opgedoken en een audio experimentje gedaan in een eerder topic "bend-recorder"

Had er nu nog wat extra dingen aan toegevoegd en er een nog toepasselijkere titel voor gevonden.. :D

Anyhow.. heb iig wat met de tips gedaan qua mixen en er nog wat partijtjes aan toegevoegd. Lengte is nog ongewijzigd, kan ik eventueel ook nog doen.. maar ben benieuwd hoe ie nu valt bij de luisteraar.
Meningen mogen.. graag zelfs :mega:

https://soundcloud.com/macgyvergear/groove-in-the-head

Van productietechnieken heb ik geen kaas gegeten zoals je weet. Maar ik vind hem erg lekker Patrick! Hij moet langer. Dat sowieso. En dan zou ik lekker vinden om een heel dikke beat erin te horen. En een beetje congootjes en bongaatjes met lekker veel punch :). Je zou nog kunnen overwegen om ergens rond de 2:30 een lage pad erin te laten komen. Nu hoor ik vooral wat hogere.

Nu vind ik vooral de groove heel lekker. Komt die flanger nou van dat tapegebeuren?

@ Arv: thanx :okdan:

@ Dr. B.: oke dus toch langer :D Een nog dikkere beat ga ik ook es ff wat mee proberen. Tot nu toe zit er een ge-tape compressde 909 kick in.. maar een contra kickje is misschien al wel een leuk idee :) Congatjes zie ik niet zo zitten maar iets in de 808 percussie richting zou volgens mij net zo goed kunnen werken en lijkt me meer bij de stijl passen ook :)

Het flanger effect is idd van de tape recorder, 2 opnames over elkaar. Door de zogenoemde"wow" bijwerking onstaat er verschuiving.. erg random maar vaak verrassend lekker :)

Laatst gewijzigd:
@MacGyverGear

Leuk he spelen met tape? :D
Helaas is mijn tape nu even offline maar de keren dat ik er mee gespeeld heb: het geeft instantaan sjeu aan een track. Maw, 1000x beter dan welke plugin dan ook IMO.

@MacGyverGear

Leuk he spelen met tape? :D
Helaas is mijn tape nu even offline maar de keren dat ik er mee gespeeld heb: het geeft instantaan sjeu aan een track. Maw, 1000x beter dan welke plugin dan ook IMO.

Idd.. Dit is gewoon gedaan met een redelijk gare Akai,, maar erg leuk die side fx die je er mee behaald :mega:

Ehm.. dat kan natuurlijk.. maar dan heb ik zinloos ge-edit :D
Heb er wel meer melodische elementen in gestopt, misschien teveel.. en het volgt wat sneller op denk ik.

Thanx voor het kritisch oor iig. Niet iedere toevoeging is altijd 'n betering.. :) Was met name niet tevreden over de tape distortion die optreedt in de noisjes in het midden.. dat heb ik ook wat gereduceerd.

Zo zie je maar weer, de beste distortion komt gewoon als je je spoelen in je koppen gewoon bijna verbrandt :D

Ik moet ook eens gaan experimenteren met mijn oude Akai (die ook vrij gaar is, ik hoor ergens heel diep n 50HZ door komen) hoor ik, meters inderdaad door het rode heenjagen, eventueel de mixer nog wat boven de clipping zetten en blazen met die bass...

Voor basjes kan het idd erg lekker werken.. maar je hoog het rood in jagen (hats en noise dingejtes) klinkt minder smeuig.
Maar sowieso de sweetspot ergens tussen onvervormd en in het rood geeft een erg lekkere cruch op tape. :okdan:

Heb aan de track zelf structureel nog weinig verandert. Wel een aantal later toegevoegde partijtjes weer weggehaald, 't was idd too much.. :)

Structurele wijzigingen en alsmede wat aan de drums aanpassen moet ik nog ff voor gaan zitten. Nu zijn het wat 909 geluiden en wat noisjes. Op zich al erg lekker zo maar gewoon eens wat proberen.. 't kan altijd weer weg :D,

Ehm.. dat kan natuurlijk.. maar dan heb ik zinloos ge-edit :D
Heb er wel meer melodische elementen in gestopt, misschien teveel.. en het volgt wat sneller op denk ik.

Thanx voor het kritisch oor iig. Niet iedere toevoeging is altijd 'n betering.. :) Was met name niet tevreden over de tape distortion die optreedt in de noisjes in het midden.. dat heb ik ook wat gereduceerd.

Vind de eerdere versie inderdaad wat rustiger. Qua mix houd ik ook wel van wat garf, ben ook helemaal geen fan van mijn ge-remasterde Equinox cd..

Van mij mag ie een paar bpm sneller, 4-6 of zo. Voor de rest leuke track.

Ha thanx mensen :) Ik ga door naar de 12" uitvoering :D

@ Stupide: Kickje heb ik al wat meer laten knallen in een vlugge export maar ga er nog wat meer percussie/drum dingetjes aan toevoegen .

@ PWM: Had er na jouw vorige post wel wat partijtjes uitgehaald om weer iets dichter bij die vorige te zitten.. maar sommige partijtjes vond ik wel weer wat toevoegen.. tja.. keuzes :D.

@ Man-t: Het tempo wijzigen gaat helaas niet meer..,. alles binnen het project is audio en dan nog stretchen ben ik niet zo'n fan van. Vond het zelf 'n lekker tempo maar goed.., zo heeft iedereen z'n voorkeur.

Back