efexor
The Analog Collective
Aangezien er in Oostende en omstreken geen FNAC meer is kan je er ook niet meer naar toe gaan hé.
Dichtste is dan Brugge.
Dichtste is dan Brugge.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lange thread, maar is inhouse in een goed lopende kringloop winkel niet wat?
Je hebt daar toch al mensen die zoeken naar vintage spul etc. Wellicht het juiste publiek?

Er bestaan (al) onnoemelijk veel online platen/CD winkels. Maar alleen de web winkels mét een heel groot aanbod hebben m.i. enig kans op (financieel) succes. Een enkel item versturen kost nl. ivm verzendkosten te veel geld. Alleen met verkopen in grote aantallen is het voor de consument (nog) betaalbaar te houden.
Een fysieke winkel is leuk(er), maar daarmee is m.i. geen droog brood (meer) te verdienen. Dit m.n. door de (hoge) huur die je moet betalen voor een pand, eventuele (hoge) personeelskosten, (hoge) belasting afdragen, etc....
Alleen de hobbyist - die wat platen / CD's te koop heeft staan op zolder - kan er m.i. een paar centen aan over houden. Maar dan moet je wel goed inkopen, want anders kost het je nog (veel) geld.
Er bestaan (al) onnoemelijk veel online platen/CD winkels. Maar alleen de web winkels mét een heel groot aanbod hebben m.i. enig kans op (financieel) succes. Een enkel item versturen kost nl. ivm verzendkosten te veel geld. Alleen met verkopen in grote aantallen is het voor de consument (nog) betaalbaar te houden.
Een fysieke winkel is leuk(er), maar daarmee is m.i. geen droog brood (meer) te verdienen. Dit m.n. door de (hoge) huur die je moet betalen voor een pand, eventuele (hoge) personeelskosten, (hoge) belasting afdragen, etc....
Alleen de hobbyist - die wat platen / CD's te koop heeft staan op zolder - kan er m.i. een paar centen aan over houden. Maar dan moet je wel goed inkopen, want anders kost het je nog (veel) geld.
Waar ik nog nooit iets gekocht heb!RushHour? Clone? Hard Wax? Piccadilly? etc. https://thevinylfactory.com/features/50-worlds-best-record-shops/
Wie snuffelt er nu nog (uren) in platenbakken (en dan niet vinden wat je zoekt)
En tenzij je om de hoek woont van Red Light Records, moet je de (hoge) parkeerkosten en (hoge) reiskosten optellen bij de kosten van je aankoop.
Ik begrijp wel dat iemand daar lol in heeft, maar niet gericht in de winkels zoeken (het zgn. shoppen) doe ik eigenlijk alleen met kleding, schoenen en tassen.Ooit van serendipiteit gehoord? "Vind iets wat je zoekt", dat is de slechtste want meest frustrerende opdracht die je jezelf in een platenzaak mee kan geven. Dan kun je inderdaad beter op Discogs gaan kijken. De grootse lol van uren lang in een platenzaak snuffelen is iets vinden wat je niet zocht.

... En inderdaad kijk ik nu liever op (bijv.) Discogs. 
Wie snuffelt er nu nog (uren) in platenbakken (en dan niet vinden wat je zoekt), terwijl je ze met 1 muisklik gewoon online kunt kopen?!!
Nee, in die (verloren) tijd zit ik liever in mijn studio of in de zon met een drankje op een terras...
En tenzij je om de hoek woont van Red Light Records, moet je de (hoge) parkeerkosten en (hoge) reiskosten optellen bij de kosten van je aankoop.
https://www.youtube.com/watch?v=ChSg0-r_jqA&frags=pl,wn