is de setup die ik wil wel verstandig mpc2000xl of mpc3000 + more

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik kende de sp1200 al maar ik dacht dat je hem op marktplaats.nl te koop had zien staan maar dat was niet zo.
De tr-808 lijkt me ook wel een gaaf dingetje, maar ik zit nou weer te twijfelen tussen een mpc2000xl en mpc3000
want ik heb op http://www.mpc3000.com en dan op thoughts gedrukt en het verschil tussen een mpc2000 en mpc3000 gelezen en ik vind dat er niet zo heel erg veel verschil tussen zit en dat als je de olschool beats feel wil dat je voor een mpc3000 of mpc60 kiest. maar ik heb nog tijd zat om er over te denken dus ik zie wel.

groet

wesley aka enyo-dog

probeer de Emu-Mp7 eens, een uitbreidbare desktop synth module speciaal voor R&B, HipHop etc en vol met populaire sounds daarvoor, ingebouwde sequencer, 3 paar stereo outs, 2 midi outs, midi in en thru en 1 octaaf aanslaggevoelige rubberpads, de ideale workstation om in jou genre mee te starten en de sounds zitten er al in. en kost ook niet veel.

Yo , enyo, Ik ben het met die pappie eens die zegt dat je lekker moet sampelen,zoek op de
raarste plekken naar foute hoezen en op een gegeven moment weet je welke labels cool zijn, wat voor sounds jij op een of andere manier het vetste vind klinken , gewoon full PowerrRRR sampelen en genieten van alle mogelijk heden , enne
vergis je niet die MPC 2000 heeft een hoop rekenkracht hoor hee!!!

Ik gebruik mijn ouwe W 30 nog elke dag VOLOP, doe er eigenlijk alles mee . . (samplen,aansturen ,etc.)

Olll Rydie Then. . .

Attachments

• neoncowboy.jpg
    neoncowboy.jpg
    11,4 KB · Bekeken: 93
ik denk dat ik toch voor de mpc3000 ga,
ik weet dat de mpc3000 een cultstatus heeft en dat er weleens over hem overdreven wordt over wat hij kan,
maar ik weet dat hij minder doet dan mijn mpc2000xl maar daar ben ik van bewust,
hij kan niet timestrechen, re-samplen (erg langzaam en niet nodig, bij de mpc3k kan je ook met 12bit werken),
geen grafisch editten (dat het op gehoor moet is niet eens zo erg, ook al kan de mpc2000xl wel grafisch editten maar ik durf erom te wedden dat je zonder dat je het weet het bij de mpc2000xl ook op gehoor doet, om de kleinste fouten uit je sample te halen.), geen trackmuten en 2nd sequenze (das toch meer voor live, en dat live gaan zal lang gaan duren of het zal er nooit van komen), en bij de mpc3000 kan je niet meer dan 1 programma te gelijk spelen bij de mpc2000xl wel
(ook niet echt nodig, want ik heb erover gedacht wat ik met de mpc3000 wil gaan doen en dan heb ik haast al deze functies niet nodig), deze functies heeft de mpc3000 niet (misschien heeft hij meer functies wel niet? maar meer zou ik niet weten.) maar hij heeft wel beter geluid, is beter gebouwt (sterkere constructie), hij heeft 4 midi outs, timing is het zelfde, de mpc3000 ziet er veel beter uit, en de hij blijft tot nu toe het zelfde waard als 8 of 9 jaar geleden (hij is misschien iets gezakt in waarde maar niet veel), en ik koop toch nog een keer erop dan allerlei synths eraan en misschien iets dat wel bijv. timestrech heeft of een beter sampler.
en JohnnyBusca als je het nog wilt weten (heb gelezen op een thread over een sp1200 en mpc3000 blz 16) dat je wou weten of Dr.Dre met een mpc60 gestart is, ik zou niet weten waarmee hij hij begonnen is maar ik weet wel en dat is een feit dat hij voor N.W.A (de groep waarmee hij begon te producen etc) dat zij een sp12(00) en mpc60 als de hoofd beatmachines gebruikten. en ik denk dat ik nou niet meer van gedacht verander.

wesley aka enyo-dog

Vind het zeeeeeerrrrrr vreemd :confused: maar dat kan aan mij liggen...
Heb je daar al een dikke sampler staan (MPC2000 XL ''heb hem ook gehad achteraf een beetje spijt maar ja'' )En dan ga je nog voor een MPC 3000 WAAROM ??? om zijn cultstatus idd en die en die hebben hem ook blablabla.
Ga gewoon samplen man ! Daar heb je veel meer aan in plaats van te zitten bakkeleien over een 3000 die 2000 kan het toch ook ! Of is dat niet ''Hip Hop'' genoeg ?
Hip Hop zit in jezelf en niet in een doosje (get my grip :D )
Je moet het natuurlijk zelf beslissen maar ik denk dat het niet zo'n wijze zet is kleed eerst die MPC2000XL uit en zie wat daar de mogelijkheden van zijn (niet zeggen dat je dat al hebt gedaan want ik geloof je toch niet ;) )
Mwua Timestretch heb ik niet nodig,Trackmuten heb ik niet nodig hoor jezelf eens.......
Stretchen die hap krijg je leuke dingen mee ! Track Muten is ook verdomde handig om ff te checken hoe het zonder snare klinkt of iets er aan toevoegd.
Waar je wel gelijk in hebt is dat grafisch editten dit kan heel makkelijk zijn maar ikzelf prefereer liever op het gehoor omdat je Beats dan uiteindelijk niet ''te'' strak klinken en da's in Hip Hop toch niet helemaal de bedoeling dacht ik (correct me if I'm wrong) en dan doel ik niet op de quantize overigens maar je beat klinkt dan wat losser vind ik.

Kortom laat je niet opjutten omdat sommige bekenden hem in de ''scene'' gebruiken met de 2000XL gaat het ook retegoed en wat betreft de looks als ik zo een synth moest kopen.............................

echt gast dit is neit echt slim hoor

dat geld is teveel voor die functies die de minder hebt.
weet niet of je RJD2 kent, maar die gast maakt echt hele vet funky hiphop op een MPC2000

2000(XL) wordt steeds meer gebruikt binnen hiphop, mensen nemen die cultstatus niet meer als belangrijke inhoud maar de MPC sampler is zowiezo al erg basic, dus nu ga je nog een basicer kopen...

ik dnek echt niet dat je beats er beter opworden, leer ook eens mixen dat helpt een hoop in je sound, zeker in hiphop!

Je kunt tracks wel muten op de 3000, maar het is niet zo handson als op een 2000xl.

Tja, koop je hem voor de feeling met z'n beperkingen in het achterhoofd houdend, dan zul je geen spijt van je actie krijgen.

Streep je dingen 'die je toch niet nodig hebt' bewust weg om de omruil te rechtvaardigen moet je er nog maar eens voor gaan zitten, dan krijg je waarschijnlijk wel spijt. Ik heb een 3000le en die doe ik nooit meer weg, maar ik kan je verzekeren dat de 2000xl vele malen meer mogelijkheden hebt. Dus weet waar je aan begint. Zeker als je nog niet veel andere gear hebt om de tekortkomingen te compenseren!!! :geslaagd:

Ehhh je bent 13 jaar. Waarom gelijk beginnen met apparatuur te scoren. Leer eerst notenschrift en ga piano spelen.
Of doe het als combinatie, daar heb je veel meer aan zeker over een jaar of 10.

Echt doe dat, dat is beter dan aanrommelen en kloten. Iedereen die hier zijn zegje wil doen kan dat. Iedereen heeft zijn eigen ding, en wil dat kwijt maar ze vergeten iets. Ik heb zelf een mpc2000xl en ik ken hem nog lange niet. Laat staan dat je een synth aan het programmeren bent. Dat kost gewoon tijd en veel tijd om het te leren.

Ik zou de mpc2000xl houden en pianoles gaan nemen of sax of wathever. Daarna zou ik me gaan verdiepen in hoe geluid ontstaat, wat dynamiek etc is. en opname techniek. Heel erg belangrijk.

Suc6.

mmja notenshit moet ik ook maar eens leren

kan het wel lezen maar niet spelen hehe....en lezen is zeer minimaal

maarja bij samplebased music is dit vrij onnodig...
ga denk ik wel bassgitaar leren zodat ik eigen basslijntjes inspelen

en serieus gast je beats worden echt niet beter door de apparatuur....dat doe je met je kop
zelfs met de meest gare software kun je met vette shit komen, 3000 maakt shit niet vetter, dat doe jij door te leren

je bent pas 13, nu weet ik niet hoelang je al hiphop luisterd, maar toen ik begon wist ik neit al teveel van de opbouw...je meot veeeeeeeeeeeeel luisteren naar hiphoptracks en dingen gaan analyseren, proberen drumpatterns na te maken, mixen leren(want die sound zit echt voor groot deel in de mix!) - niet lullig bedoelt overigens

verder veel artikelen checken(www.remixmag.co.uk of .com wete niet precies staan onder andere gangstarr, neptunes en hitek + el-p + dj spinna- laatste van de 3 is een aanrader) en productievideos (alchemist is aanrader!- www.achemyave.com en dan articles, maar die van pete rock is ook goed)

verder schrijf je in op forums.ughh.com
gasten weten daar veel van hiphop productie, mpc technieken en af en toe komen en goede productielinks(laatst nog een van dr dre) voorbij....ik zou zeker nog een tijdje wachten - dat geld kun je in betere dingen investeren!

Origineel geplaatst door Christov
verder schrijf je in op forums.ughh.com
gasten weten daar veel van hiphop productie, mpc technieken en af en toe komen en goede productielinks(laatst nog een van dr dre) voorbij....ik zou zeker nog een tijdje wachten - dat geld kun je in betere dingen investeren!

Doe het nie!

Klopt ie?

Origineel geplaatst door Mostatic
Echt doe dat, dat is beter dan aanrommelen en kloten. Iedereen die hier zijn zegje wil doen kan dat. Iedereen heeft zijn eigen ding, en wil dat kwijt maar ze vergeten iets.

Ieder voor je heeft hem geloof ik al afgeraden deze stap te nemen om de de reden dat een mpc200xl minstens zo veel kan en meer. Wat wordt er verder nog vergeten dan? 8o)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ieder voor je heeft hem geloof ik al afgeraden deze stap te nemen om de de reden dat een mpc200xl minstens zo veel kan en meer. Wat wordt er verder nog vergeten dan? 8o)

Forum lezen :D

dat van oude platen te samplen is een goede optie,
dan krijg je ook die oldschool sound, maar ik wil weten waar die platen mee zijn gemaakt?
ik bedoel die moeten ook ergens mee zijn gemaakt,
want je maakt me niet wijs dat Dr.Dre en Eazy E in 1988 al van oude platen sampelden
want toen was er nog geen hiphop (althans niet veel), en die beats daarvan
moeten dus met een sp12(00) of linndrum of mpc60 zijn gemaakt of iets anders
en zo wil ik het maken zonder te samplen, ik ga wel samplen maar (nog) niet van oude platen
want ik wil mijn eigen oldschool sound creeren en niet oud gebruiken daarmee kan
je ook je eigen sound mee maken maar ik wil het met bijv een sp of mpc60/3000 doen
met een 2000xl kan het ook maar dan moet je gaan samplen en dat heb ik liever niet
ik wil wel platen gaan kopen om gewoon mee te draaien en om mijn eigen scratches op
te nemen. maargoed volgens mij ben ik hartstikke koppig.:frons:
en zal ik het nooit leren.:erm:
maar uiteindelijk gaat iedereen zijn eigen weg en doet wat hij wil.:geslaagd:

iedereen neem nog een :biertje:
mvg

wesley aka enyo-dog uit het o zo saaie tiel (want niemand heeft zodat ik weet een synth, behalve die gast die zijn studio aan het verkopen is.)

Haai Enyo,

want je maakt me niet wijs dat Dr.Dre en Eazy E in 1988 al van oude platen sampelden

Dat deden ze wel degelijk. Het hele idee van hiphop was van ouwe muziek nwe muziek maken. De samples/loops die ze gebruikten waren idd veelal van funk of soul (zowat alle platen van James Brown en George Clinton zijn helemaal leeggesampled door die hip hop jongens).

Zie voor de gein:

http://www.duke.edu/~tmc/motherpage/list-samples.html - Mensen die sampleden van George Clinton (ook Dr. Dre deed dat)

http://www.multsanta.madvision.co.uk/dela/samples.html - Samples gebruikt voor Three Feet High And Rising van De La Soul

http://www.blaxploitation.com/blax_recommends_3.html - Gesamplede Blaxploitation breaks (incusief Dr. Dre)

En zo zou ik nog wel een tijdje door kunnen gaan...

succes met het maken van breaks :)

HW

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back