de meeste mpc gebruikers gebruiken een mpc3000 om beats te maken en een mpc2000(xl)
allen om live mee te werken omdat hij dan heel handig is.
maar ik wil nog lang niet live spelen ik wil alleen mijn eigen vette (oldschool)hiphop maken (ja je leest het goed oldschool hiphop) en er plezier in hebben
sommige dingen op de mpc2000xl zijn traag, heel traag re-sample maar eens van 16 bit naar 12bit op hoge kwaliteit hij was al 7 min bezig en nog niet klaar dus heb ik hem maar gestopt met re-samplen, als het nou een paar minuten duurt oke maar na 7 min nog niet klaar dat is wel langzaam, en die dingen ie ik over time strech heb gelezen zijn 8 van de 10 keer negatiev.
Ik wil helemaal geen grote studio, ik wil met een paar dingen (mpc2000xl of mpc3000, een of twee synths) beats maken, en in een hele grote studio staan altijd dingen die je maar 1 keer gebruik en voor de rest nutteloos zijn. het belangrijkste in een lied vind ik de beat de lyrics zijn bijzaak (al "probeer" ik al 1,5 jaar lyrics te schrijven.)
Ik wil dat het als een hobby begint en daarna dat ik er geld mee ga verdienen dat zal wel heel erg moeilijk worden.
en ik krijg wel meer dan 600 euro want bij die 600 euro komt nog verjaardags en sinterklaas en kerstgeld bij en dan nog de extraatjes van mijn oma's.
en ik neem jullie informatie serieus want ik kan ervan leren en ik wil er ook van alles over leren.
bedank voor de informatie.