is de setup die ik wil wel verstandig mpc2000xl of mpc3000 + more

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zou gewoon een mpc3000 kopen,wat maakt die 700euro nog uit,en aangezien je toch geld gaat verdienen. Anders sluit je gewoon een lening af op de naam van je ouders.Kun je van het geld een complete studio aankopen,ben je direct klaar.
Ervaring komt later wel.Volgens mij was Dre ook zo begonnen dus...

Maar zou wel even naar de triton pro kijken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Sommige hardware bakken hebben een soort van vibe over zich en zo ook een mpc.

ja een 'vibe' kan wel leuk zijn hoor. maar daar maak je nog altijd geen muziek mee. ik ga geen
hardware kopen voor een vibe maar om muziek te maken.

Bij mij persoonlijk werkt een computer ZEER inspiratie afbrekend en daardoor is het helemaal niets voor mij.

tja dat is voor jou geen goede zaak een computer, maar voor mij wel. ik wil gewoon niet
dat hij zich blind staart op hardware en gewoon hardware koopt omdat zijn idolen ook
hardware hebben. stel nu dat hij al die hardware nu heeft. wat gaat hij dan doen?
heeft hij gevoel voor ritme, melodie,...?? niet dat hij dat niet kan leren of niet met
zijn hardware kan ontwikkelen maar je hebt het hier over een 13 jarige kerel die zomaar
uit het niets een sampler voor zijn neus krijgt geduwt. geen wonder dat hij zegt dat
hij er niet zo goed mee kan werken. ik stelde gewoon voor met wat behulp van makkelijke
software een beetje te klooien en te proberen zijn sampler daarbij te gebruiken. om toch
al wat muziek te kunnen maken ipv. zich suf te zoeken hoe hij zijn sampler moet gebruiken.
ik heb niet gezegt "dump die hardware en ga soft". ik spreek gewoon uit mijn eigen ervaring.

Origineel geplaatst door justin
Zou gewoon een mpc3000 kopen,wat maakt die 700euro nog uit,en aangezien je toch geld gaat verdienen. Anders sluit je gewoon een lening af op de naam van je ouders.Kun je van het geld een complete studio aankopen,ben je direct klaar.
Ervaring komt later wel.Volgens mij was Dre ook zo begonnen dus...

Maar zou wel even naar de triton pro kijken.
Ja joh, gewoon gaan lenen op je 13de als je net begint :stupid
Gelijk een complete studio kopen als je net begint :stupid

Gewoon doen. En doe gelijk ff een paar Triton's in die studio. Je kan toch geld zat lenen... :bekdicht:

En wat maakt 700 euro nou uit als je 600 euro per jaar spaart... 8o)

Origineel geplaatst door n0_key
En wat maakt 700 euro nou uit als je 600 euro per jaar spaart... 8o)

Das toch al snel 14 maanden. Tegen die tijd verdien je wel wat geld met je muziek hoor. Als je maar goeie spullen hebt, dan komt de rest vanzelf en betaald het zich allemaal weer razendsnel terug. 8o) Heus. En je ouders zijn dolgelukkig als je dankzij je muziek op je 15e je eigen huis kunt kopen, die investeren graag in zo'n glorieuze toekomst.

Iets zegt me dat we in de maling worden genomen.

Origineel geplaatst door enyo-dog

maar als ik geld ermee begin te maken wil ik een minimoog voyager kopen.

1 Ding is zeker aan zelfvertrouwen ontbreekt het je niet :D

Tjeee joh er zijn zoveel gasten met hetzelfde bezig als jij en zoveel ook ECHT goed en ze verdienen er geen reet mee...
Ik zeg niet dat jij het niet zou kunnen maar het is niet zo van ik koop ff dit en dat en verdien ik het wel terug zo werkt het niet helaas..
Maar goed je begint al vroeg dus da's een plussertje maarruh een MPC 2000 XL gekregen ? Werkt je vader bij de Mc Donalds ofzo 8o)

(maar idd ik heb zo'n gevoel dat iemand nu dubbel ligt achter zijn PC'tje vind het in elk geval vreemd 13 jaar en al aan het denken aan een Minimoog Voyager :confused: EN niet tevreden over een MPC 2000 ? of we hebben hier met de Wibi Soerjadi van de Electronische muziek te maken )

OK, 1 ding:

Maak geen muziek voor het geld of voor anderen maar omdat je het leuk vindt om te doen.

als je nu begint bet het idee dat je er geld mee kan verdienen dan stop je over een paar jaar gefrustreerd omdat dat niet lukt.

Ik maak nu sinds een jaar of 6 (vanaf m'n 15e ongeveer) muziek een heb er nog geen cent mee verdient. ik doe daar ook m'n best niet voor omdat ik muziek maak voor m'n plezier. Dat je daar leuke apparatuur voor nodig hebt is maar bijzaak :engel: :{

mijn advies: begin met weinig hardware of met een tracker programma ofzo om te leren wat muziek maken precies is.

de meeste mpc gebruikers gebruiken een mpc3000 om beats te maken en een mpc2000(xl)
allen om live mee te werken omdat hij dan heel handig is.
maar ik wil nog lang niet live spelen ik wil alleen mijn eigen vette (oldschool)hiphop maken (ja je leest het goed oldschool hiphop) en er plezier in hebben :biertje:
sommige dingen op de mpc2000xl zijn traag, heel traag re-sample maar eens van 16 bit naar 12bit op hoge kwaliteit hij was al 7 min bezig en nog niet klaar dus heb ik hem maar gestopt met re-samplen, als het nou een paar minuten duurt oke maar na 7 min nog niet klaar dat is wel langzaam, en die dingen ie ik over time strech heb gelezen zijn 8 van de 10 keer negatiev.
Ik wil helemaal geen grote studio, ik wil met een paar dingen (mpc2000xl of mpc3000, een of twee synths) beats maken, en in een hele grote studio staan altijd dingen die je maar 1 keer gebruik en voor de rest nutteloos zijn. het belangrijkste in een lied vind ik de beat de lyrics zijn bijzaak (al "probeer" ik al 1,5 jaar lyrics te schrijven.)
Ik wil dat het als een hobby begint en daarna dat ik er geld mee ga verdienen dat zal wel heel erg moeilijk worden.
en ik krijg wel meer dan 600 euro want bij die 600 euro komt nog verjaardags en sinterklaas en kerstgeld bij en dan nog de extraatjes van mijn oma's.

en ik neem jullie informatie serieus want ik kan ervan leren en ik wil er ook van alles over leren. :D
bedank voor de informatie.:halleluja

Dan heb je volgens mij ook al een hele zware jeugd achter de rug.:biertje:

Ik mag dat wel... ambitieuze jonge mensen!
Ik hoop dat je je bevindingen met ons deelt!

De enige echt goede synth voor jou is volgens mij dat ding dat op het moment ergens in Amsterdam ontworpen wordt, Omega Industries Prophecy Voager, hoe ging dat ding ook al weer heten? Multitimbraal analoog enzovoort voor 500 euro of zo, hoe zat het ook al weer?! Anyway: dat verhaal past prima bij het jouwe.

De persoon in kwestie heb ik ook al even gemaild ivm met de vele advertenties op allerhande tweedehands sites. Klinkt bijna alsof je genept wordt maar goed, in het geval dat hij echt 13 was leek het me maar even verstandig hem te waarschuwen.

Voor degenen die vandaag de dag twijfelen over een mpc3000 of mpc2000xl kan ik aanraden de mpc2000xl te kopen. Betere editmogelijkheden, zelfs grafisch itt de mpc3000. De mpc2000 is veel meer een live performer dan een mpc3000. Koop het eb16 board en je hebt dacht ik 4 multi-effects. De mpc3000 bezit zo bijvoorbeeld standaard een effectengine... dat is dus alleen een delay. Waar je met een mpc2000xl drumloops kunt slicen in de maat a la recycle kun je dat op de mpc3000 vergeten.

Ok, nu raad ik jullie aan een mpc2000xl te kopen terwijl ik zelf met een mpc3000le werk. Waarom? De 4 midi outs, de wat makkelijkere bediening maar vooral ook, zoals JB al zei, de vibe. Mpc's doen iets met me, de mpc3000le nog wel meer ondanks de beperkingen.

Nog even tot de 13 jarige jongen: "met ALLEEN een mpc2000xl en een cassetterecordertje om geluidjes op te nemen en te samplen maak je al de meest fantastische sh!t. Lukt het je niet met een mpc2000xl, dan gaat het met een mpc3000 al helemaal niet lukken." ;)

ehm 2 dingen te melden
1e - met hiphopproducen kun je in nederland neit veel geld verdienen...dat is gewoon zo.

2e - weet je wel hoe hiphop qua opbouw in elkaarr zit(neit lullig bedoelt) maar toen ik begon op me 15e klonk alles ook superkut omdat ik nog niet precies wist heo het was opgebouwt en gemixt....verder gaan steeds meer hiphopproducers over op een 2000xl, large professor gebruikt em ook...dre sampeld van vinyl dus dat bepaald ook de sound voor een deel....vinylsamplen is vrij essentieel als je een oldskool geluid wil

ik zou ook best mpc willen maar daar wacht ik nog eventjes mee...eerst een pc en dan kan een mpc er altijd ngo bij

Ik weet dat je er hier niet ver mee komt maar over een paar jaar als ik meer ervaring heb en beats dat zou ik proberen in duitsland door te breken want dat is vergeleken met nederland een hiphop paradijs.
Ik weet dat de dj van linkinpark een mpc2000xl live gebruikt en de dj in da ali g show heb ik ook een mpc2000 zien gebruiken maar ik heb ook bij mtv cribs gezien dat snoop dogg 3 mpc3000's gebruikt, en ik weet dat de meeste mensen die in hiphop zijn nog steeds een mpc3000 gebruiken.
Ik ga binnekort een keer naar amsterdam :eureka: en probeer daar de mpc3000 uit en dan kijk ik verder wat ik ga doen
maar een triton pro zou ik niet kopen als ik een triton zou kopen zou ik een triton le kopen maar ik denk dat ik eerder een roland juno koop of iets in die prijs richting van 350-400 euro.;)

blijf zo doorgaan :okdan:

Het is echt de grootste onzin dat je met de 3000 betere beats kan maken dan met de 2000.Haha wat een gelul!!!!!!.
Jij maakt de beats, niet het apparaat. De hele MPC reeks zijn wereldbakken op het gebied van beats maken.
En de ene grote producer heeft een 3000 en de andere een 2000 en weer een andere een MPC uit de jaren 80.

Nee echt, hou het nu maar bij die 2000 die je al hebt. Samples bewerken doe je gewoon op de PC, en die laad je vervolgens in je MPC. Ben je ook van het probleem af dat converteren van 16 naar 12 bit lang duurd.

Er is hele relaxe software voor de MPC. Daarmee kan je aan alle pads samples toewijzen en al allerlei instellingen maken(volume, pan, filter, etc) vervolgend dat bestand en damples in MPC laden en hoppa!.

Bbesteed je geld maar aan synths. En als we je echt niet kunnen overtuigen dat de 2000 prima is, dan verkopp je em toch en koop je een 3000 daarvoor in de plaatst.

De 3000 is trouwens pas opnieuw gereleased. Zie http://www.akaipro.com/global/mpc2k/mpc3kfs.html

in oldskool zitten niet zoveel synth lijntjes. Die MPC is echt genoeg in zijn eentje om een strak nummer mee te maken.
De MPC2000 is nieuwer dan de MPC3000, dus echte old skool van vroeger werd niet op een MPC2000 gemaakt. Nou en?
Dan kan je ook nog wel een MPC60 willen.

- Het is onzin om ze alletwee te hebben.
- de MPC2000 is niet minder dan de MPC3000. Het blijft jouw eigen keus, maar probeer deze nou eerst eens een tijdje.
- synths zijn gewoon leuk :)

Als je dre dingen wil maken,dan denk ik dat je het best aan je ouders een ssl tafel ofzo moet vragen.
DE mpc zelf is op zich leuk,maar de manier van mixen met flink wat outboard doet de truuk.

dus ga voor een sll.
en wat avalon compressors.

je zal zien dat het dan al wat makkelijker gaat.

Maak een track op de MPC2000. Laat hem aan ons horen. Als we hem goed vinden, koop nog wat meer apparatuur. Als we hem niet goed vinden, ga nog ff door met je MPC2000, of kap met muziek maken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back