Yamaha CS-50

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heel simpel, zelf even een koopovereenkomstje maken, die hoef jij helemaal niet te krijgen of te zien.
En bij verkoop, factuurtje voor een particulier, is idem.

Juist handelaren die tussen de particulieren en de markt in staan zeg maar hebben veel mogelijkheden om de regels aan hun laars te lappen en maximaal financieel te profiteren.

Ik zeg niet dat iedereen dit doet, ook niet dat mensen in dit draadje dit doen, maar de ruimte is er volop, met dank aan het contante geld.

Hoe bedoel je, ik als particulier geef geen papiertjes (bonnetje met mijn naam, adres, sofinummer en het bedrag) af, dus hoe doen ze dat dan als ze bij een particulier inkopen :eureka:
Moet ik ook nog eens belasting betalen, dan lijd ik verlies omdat ik er al niet op verdien =(
Hoe gek denk je dat ik ben :?

Een particulier heeft niet de voordelen van aftrekposten en een boekhouding, dus het is niet op jou van toepassing.

Triest om al deze "aannames van zwart geld handel, de boel belazeren als uitgangspunt hebbende en belasting fraude" te moeten lezen. Ik begrijp dat het zichzelf uitgeroepen betere deel van de bevolking het allemaal maar ingewikkeld vind maar de onzin viert hoogtij.

In ieder geval, zal ik dan maar roepen dat dit onderwerp over een CS-50 op MP ging..en dat ie inmiddels is gekaapt door mensen met een ander onderwerp in gedachte.

Dus MOOIE CS-50 op MP..

Ralph heeft mij i.d.d. een deksel aangeboden, helaas missen de poten, dus daar heb ik op dit moment niets aan.

Jammer voor mij, echter ik zou zonder meer een deksel er bij kopen ook zonder poten (dat zou ik doen even los van het feit dat ik de verkoper ben in deze). Zonder deksel is ie best kaal. Mocht je alsnog bedenken dan hoor ik het wel. Grtjs.

Haha. Je zou de eerste 100% eerlijke 2e hands handelaar zijn die ik tegenkom.. Ik geloof er niet in. Niet meer. ;-)

Haha. Je zou de eerste 100% eerlijke 2e hands handelaar zijn die ik tegenkom.. Ik geloof er niet in. Niet meer. ;-)

En bedankt, ik stel voor om jouw persoon met allerlei halfslachtige beschuldigingen te besmeuren. Kijken of jij dat leuk vind.

Er zal best wel een boze koper tussen zitten of iets fout gaan, maar jouw aannames raken kant nog wal.

Overigens, als je goed nadenkt dan heeft zwart geld 0,0 functie..leuk om in je zak te hebben en op het terras populair te doen en rondjes te geven maar daar houd alles mee op.

Het ligt waarschijnlijk dichter bij jouw eigen manier van doen en laten om een ander zoiets aan te meten..

Zal ik nog een keer CS-50 roepen?

Ik heb mijn CS-50 bod voor je ingetrokken Pro Logic..dat scheelt je een hoop stress.

:-)

Beste forum members,

Ik ben deze threat gestart om mensen die misschien interesse hadden in een Yamaha CS-50 erop te wijzen dat er één op MP te koop stond / staat.
Het blijkt nu dat het onderwerp veranderd is en er alleen maar weer hatelijk gedaan wordt en verwijten over en weer vliegen.
Laat elkaar toch in de waarde, ik snap best dat de frustratie groot is als je graag iets wilt hebben en de prijs is te hoog en het daardoor onbereikbaar wordt.
Maar dromen heeft iedereen, ik droom al sinds kinds af aan dat ik ooit een Lamborghini Countach zou willen bezitten, maar ik weet ook dat dat altijd een droom zal blijven, HELAAS =(
Het is nu eenmaal een markt van vraag en aanbod en iedereen weet (met dank aan internet) dat op goederen waarvan de productie oplage beperkt is en ook nog eens veel liefhebbers voor zijn de kans om het (voor weinig) in bezit te krijgen aanzienlijk klein is.
Er kijken gewoonweg teveel ogen mee, internet maakt meer kapot dan je lief is :eureka:
Laten we als liefhebbers met dezelfde passie toch leuk met elkaar omgaan en onze frustratie niet publiekelijk kenbaar maken en daar ook nog eens namen bij te noemen.
Wat schiet je daar nou mee op, NIETS, je krijgt alleen nog meer GEZEIK.
Hou deze threat leuk anders vraag ik hem als topic straten om er een :slotje: op te zetten :eureka:

En bedankt, ik stel voor om jouw persoon met allerlei halfslachtige beschuldigingen te besmeuren. Kijken of jij dat leuk vind.

Er zal best wel een boze koper tussen zitten of iets fout gaan, maar jouw aannames raken kant nog wal.

Overigens, als je goed nadenkt dan heeft zwart geld 0,0 functie..leuk om in je zak te hebben en op het terras populair te doen en rondjes te geven maar daar houd alles mee op.

Het ligt waarschijnlijk dichter bij jouw eigen manier van doen en laten om een ander zoiets aan te meten..

Zal ik nog een keer CS-50 roepen?

Zoals ik al eerder zei, ik zeg niet dat iemand in dit draadje dit doet, maar ik ging in op het punt dat een handelaar met een eigen zaak wel eerlijk zou zijn en dus de hoge prijzen gerechtvaardigd zijn.

Ik denk dat vanwege de mogelijkheden die een eigen zaak biedt in een markt waar ook veel contant geld in om gaat dingen wel eens buiten de belasting om gaan ja. En ook wel vaker dan eens. Hoe vaak dat gebeurt en of dat het gebeurt hangt puur af van de moraal van de handelaar, die houdt namelijk zijn eigen boekhouding bij die nauwelijks te controleren valt.

Nogmaals ik zeg niet dat jij dit doet, maar de ruimte is er volop.
Mij ervaringen zijn gebaseerd op mensen van wie ik iets wilde kopen of die ik iets verkocht (al dan niet zakelijk of prive) waarbij op het laatst heel rare onverwachte dingen gebeurden mbt de papieren afhandeling ,in geen geval heeft dat op mijn initiatief plaats gevonden, maar ik heb wel geleerd dat het een schimmig gebeuren is, dat 2e hands wereldje, zeker als het om bedragen vanaf een paar duizend euro gaat.

Nogmaals, ik zeg niet dat jij dit doet. :)

Ik heb mijn CS-50 bod voor je ingetrokken Pro Logic..dat scheelt je een hoop stress.

:-)

Dat is fijn, was je uberhaupt serieus met je bod :eureka:
Als ik Jeroen (EnzoF) mag geloven dan is zijn bod van 2915 ook niet serieus te noemen, want hij vind de mijne al te duur.
Misschien blijf ik wel als enige over, echter ik moet eerst mijne verkopen, heb het geld ook niet op m'n rug groeien en moet nog geld overhouden voor de aanschaf van de door mij begeerde Korg 700S.
En twee CS-50's is zoals ik eerder vermelde teveel van het goede, dan koop ik liever één CS-100 :D
Daar komt bij dat er ook nog ene FANTASTICO een bod van 2750 heeft gedaan of zou dat ook een FANTAST zijn ;)

Laatst gewijzigd:
Dat is fijn, was je uberhaupt serieus met je bod :eureka:

Ja dat was ik wel omdat instrumenten in mint conditie volledig origineel altijd welkom zijn. Maar zoals gezegd de verkoper reageert niet..dan haak ik af..te veel niet reagerende MP verkopers, genoeg wel reagerende MP verkopers.

Overigens zijn mijn ervaringen met de CS-50/60/70 niet al te rooskleurig..Iedere CS die ik heb gehad uit die serie had gebreken, gecompliceerde defecten en dure service nodig. (CS-5/10/15/30 hebben daar opmerkelijk minder last van) Ze zitten ook vol met custom Yamaha chips..dat maakt het niet makkelijk. Als afsluitende conclusie, mijn hernia heeft een hekel aan de CS-50/60/70. :-)

Vanmiddag stond die Yamaha CS op 2900 euro. Doe ik er een bod van 15 euro bovenop

Bod verhogen met 0,5%, klasse...Als verkoper zou ik dan die van 2900 contacteren ipv die van 2915. Het MP biedgedeelte laat natuurlijk alles toe, al gooi je er een cent bij. Verhogen met minstens 5% vind ik serieuzer werken, zoals de fysieke veilingen dat doen.

Al dat bieden. Brr. Gewoon in contact treden met de verkoper en deal maken. Klaar. Voorkomt ook nog een hoop gezeik en stress.
Maja, misschien ben ik daar de enige in.

Overigens zijn mijn ervaringen met de CS-50/60/70 niet al te rooskleurig..Iedere CS die ik heb gehad uit die serie had gebreken, gecompliceerde defecten en dure service nodig. (CS-5/10/15/30 hebben daar opmerkelijk minder last van) Ze zitten ook vol met custom Yamaha chips..dat maakt het niet makkelijk. Als afsluitende conclusie, mijn hernia heeft een hekel aan de CS-50/60/70. :-)

De CS-50 en 60 lijken me minder gevoelig voor complicaties dan een CS-80, Mark Cox is al jaren bezig om een CS-80 van een Fransman aan de praat te krijgen!
Ik til ondanks mijn hernia gewoon zware apparaten, zelf Eminent 310 Unique orgels gaan bij mij zo de trappen omhoog (woon in een appartement), uiteraard help mijn zoon me daarbij.
Gewoon net als ik elke dag de sportschool bezoeken af en toe een testosteronkuur en eiwitshakes nemen en je merkt niets meer van je hernia :okdan:

Grappig dat de mensen in kwestie hard hun best doen om hun blazoen schoon te praten, spreekt boekdelen.

Het gaat om gedeelde aannames en onderbuikgevoel dat MacGuiverGear en ik zo krijgen naar aanleiding van opvallende zaken. Dit wordt kracht bijgezet door een SF-bericht dat ik in september 2013 ontving naar aan leiding van mijn struikrovers-thread.

Ik, en ik denk ook MacGuiverGear, hebben ons ten doel gesteld om liefhebbers op de hoogte te stellen van deze gevoelens. Alles wat de personen in de handel doen is een schimmige ondoorzichtige wereld creëren en instant houden.

Dank voor de verheldering!

waarom post je hier en op MP onder meerdere pseudoniemen? Wekt niet de indruk dat je transparant bent.

Zullen we het maar gewoon over de CS-50 hebben??

:okdan:

Is goed hoor, soms ben ik even in de war :engel:
Dat krijg je als je teveel hobby's hebt en op diverse fora actief bent (motor forum, radiografie forum, bodybuildersforum, swingers forum).
En al die aliasen die ik daar heb (bijna een dagtaak en daarbij werk ik ook nog zo'n 12 uur per dag), moeilijk om uit elkaar te houden :D

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back