Yamaha CS-50

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De CS-50 en 60 lijken me minder gevoelig voor complicaties dan een CS-80, Mark Cox is al jaren bezig om een CS-80 van een Fransman aan de praat te krijgen!

Mijn ervaring CS-50 idd minst gevoelig voor storing. Ik geloof dat Mark een vervangend voice board aan het ontwikkelen is, of een mainboard kan ook. Aangezien het een ingewikkeld traject is gaat dat niet zo 1, 2, 3. Ik geloof niet dat die CS-80 terminaal is,

Ik, en ik denk ook MacGuiverGear, hebben ons ten doel gesteld om liefhebbers op de hoogte te stellen van deze gevoelens!

Gaan jullie nou door het leven als barmhartige Samaritaan of moeder Theresa ;)
Het onrecht (te hoge vraagprijzen) bestrijden :D

Ok laten we het nu maar echt over de CS-50 gaan hebben!! haha..

Dat wou ik net gaan doen.
En eerlijk gezegd ben ik daar bij jou als handelaar voor aan het goede adres :eureka:
Verkoper van mijn CS-50 vertelde mij als ik de echte VANGELIS sound wilde ook nog eens een Lexicon 224 of 480L nodig had (zelfs al bezit je een CS-80).
Ik moet het helaas doen met een Lexicon PCM-80 en 90 wat naar mijn weten ook niet de minsten zijn, nou zag ik echter op MP een 480L voor 4500 te koop staan en schrok me rot.
Waarom zijn die dingen zo duur :?

Gaan jullie nou door het leven als barmhartige Samaritaan of moeder Theresa ;)
Het onrecht (te hoge vraagprijzen) bestrijden :D

Gewoon realistisch zijn. Heb zelf ook e.e.a. aan vintage.. dus ik zie het ook graag anders.
Meten is weten.. als je afentoe iets te koop zet weet je gewoon hoe de markt qua vork in de spreekwoordelijke steel zit.
Een bieder is niet altijd een koper... en zo ook zijn sommige advertenties min of meer complete toneelstukjes.. en nog geen graadmeter voor de verkoopprijzen.
Leuk en vermakelijk, dat wel.. maar wel met beide benen op de grond blijft staan!

nou zag ik echter op MP een 480L voor 4500 te koop staan en schrok me rot.

Verbazingwekkend is het wel ja. Maar ik denk dat het komt omdat het studio-standaarden zijn. Ook zijn er niet zo verschrikkelijk veel in omloop.. Ik waag me niet aan de uitspraak dat het de beste hw reverbs zijn hoor. :)

Dat wou ik net gaan doen.
En eerlijk gezegd ben ik daar bij jou als handelaar voor aan het goede adres :eureka:
Verkoper van mijn CS-50 vertelde mij als ik de echte VANGELIS sound wilde ook nog eens een Lexicon 224 of 480L nodig had (zelfs al bezit je een CS-80).
Ik moet het helaas doen met een Lexicon PCM-80 en 90 wat naar mijn weten ook niet de minsten zijn, nou zag ik echter op MP een 480L voor 4500 te koop staan en schrok me rot.

Volgens mij kom je met een "mindere" Lexicon ook een heel eind.

Kijk, we zijn weer op de goede weg met de discussie.
Zo mag ik het graag zien :luv:
Eigen sounds maken met synths doe ik wel. maar gek genoeg nooit met effecten.
Tijd om me daar eens in te verdiepen, als ik tenminste tijd heb ;)

Je analoge synths kunnen tig keer leuker klinken met een beetje tot veel effecten erbij.

Dat wist ik wel, ik heb ook genoeg effecten, maar gebruik alleen de presets (op de EHM Small Stone en Electric Mistress na dan, die heeft maar één preset nietwaar) ervan!
Dus volgens mij begreep je mij verkeerd.

Ah, op die manier. Ik pruts zelf nog wel aan de settings van de FX, meestal op zo'n manier dat het veel te veel wet en brij wordt. Waarom toch. :D

Ik vind het wel lollig ergens, dat die lelijke budget synth met maar éne VCO en slappe filters en onbetrouwbaar, altijd vals of stukkig en er komen geen superzagen uit - de hoogstens als donorbak geschikte CS-50 - waar dus zo op gespogen werd (ik zal maar niet herhalen door wie allemaal op dit forum)- nu zo ontzettend door het dak schiet.

Jaaaa, we zijn er dus achter, het is gewoon een ontzettend gave synth, alleen veel te lang ondergewaardeerd wegens orgel looks, het Jupiter 4 syndroom zal ik maar zeggen.
Okee, 'n dikke galm én delay hoort er wel een beetje bij voor het bombastisch effect. Anders klinkt het alsnog naar kont.
Dus hupsa, allemaal aan de Eventide H3000 D/SE of H3500 B-DFX. Dat benne pas mannenbakken met borsthaar.

Maar hee, wat moet dan nu het volgende worden in de race naar de top?
Een CS-50 wordt nu blijkbaar als een budget alternatief voor CS-80 benoemd - tenminste het eerste wat er bij in de buurt komt. Maar wat dan met de Yamaha SY-2 en de SY-1? Vergeet niet, da's gewoon één voice uit de GX-1, waar dan weer de CS-80 van is afgeleid. En iedere kenner weet dat een GX-1 een CS-80 wegblaast als ware het een Bontempi.
Dus, logischerwijs, vind ik een SY-2 nog wat beter klinken dan een Poly CS. Alleen eerst even over het orgel imago heen. Zodra echter begrepen wordt dat de presets vrij aan te passen zijn dan is de beer los.
En multitracken (op tape, natuurlijk) da's tenslotte ook een soort polyfonie. Maar dan beter.

Kortom, ik accepteer vanaf heden biedingen op m'n SY-2, u begrijpt het wel.
En dan heb ik de poten en het deksel er zelfs bij, hoeven ook niet los gekocht te worden... :D

Overigens, ga gerust verder publiekelijk elkaar de hersens inslaan over kopers en verkopers en handel.
Heerlijke avondvulling - al heb ik sterk de indruk dat genoeg mensen die zich er boos over maken zelf ook een lepeltje boter op het hoofd hebben.
Want wie pakt er nou niet graag even honderd euro op een gewilde synth? Moet je dan minder geld vragen dan waar hetzelfde exemplaar een paar weken later weer voor op Marktplaats staat? Dat soort dingen gebeuren heus, ook misschien wel eens met Yamaha CS'en - om maar es een dwarsstraat te noemen. Wie zonder zonden is werpe de eerste adapter....

Laatst gewijzigd:
Want wie pakt er nou niet graag even honderd euro op een gewilde synth? Moet je dan minder geld vragen dan waar hetzelfde exemplaar een paar weken later weer voor op Marktplaats staat? Dat soort dingen gebeuren heus, ook misschien wel eens met Yamaha CS'en - om maar es een dwarsstraat te noemen. Wie zonder zonden is werpe de eerste adapter....

Het gaat om het kunstmatig prijsstuwen dat systematisch, ondoorzichtig en geraffineerd door een aantal handelaren wordt gedaan.

Tuurlijk bepaal je zelf waar je je centen aan spendeert maar het is heel zuur dat apparaten een vraagprijs krijgen die ver boven de nominale waarde liggen. Check de Duitse eBay maar eens of de eBay voor de Verenigde Staten. Daar zie je spullen voor 10 tot 25% minder verhandeld worden. Het prijspijl in Nederland is gewoon de laatste jaren, doordat handige Harrie's er brood in begonnen te zien, sky high gegaan. Dat liefhebbers hierdoor zien dat de spullen onbereikbaar worden vind ik niet te verkroppen.

Juist, maar dat vind ik dan altijd het aparte... de "liefhebbers" die zich een bepaald soort morele inkoopkorting toe rekenen omdat ze vanzelfsprekend "liefhebbers" zijn (dus armlastig of in ieder geval ondersteuning behoevend) en immers geen handelaren, maar vervolgens wel degelijk uitstekend de marktprijzen blijken te kennen op het moment dat er iets verkocht wordt. Ook wel herkenbaar aan het "ik weet wat-ie waard is en hij staat heus niet in de weg" statement in menig advertentie.
Mooie hobby is het toch... :D

Weet je wat pas lekker is? Afstand nemen van het hele vintage gebeuren.
Zo had ik onlangs echt iets heel verstandigs besloten... alle centen alleen nog maar in Eurorack.
Modular... echt dé perfecte manier om van je vintage verslaving af te komen... of oh... eh, wacht es... :P

Ik vind het wel lollig ergens, dat die lelijke budget synth met maar éne VCO en slappe filters en onbetrouwbaar, altijd vals of stukkig en er komen geen superzagen uit - de hoogstens als donorbak geschikte CS-50 - waar dus zo op gespogen werd (ik zal maar niet herhalen door wie allemaal op dit forum)- nu zo ontzettend door het dak schiet.

Jaaaa, we zijn er dus achter, het is gewoon een ontzettend gave synth, alleen veel te lang ondergewaardeerd wegens orgel looks, het Jupiter 4 syndroom zal ik maar zeggen.
Okee, 'n dikke galm én delay hoort er wel een beetje bij voor het bombastisch effect. Anders klinkt het alsnog naar kont.
Dus hupsa, allemaal aan de Eventide H3000 D/SE of H3500 B-DFX. Dat benne pas mannenbakken met borsthaar.

Maar hee, wat moet dan nu het volgende worden in de race naar de top?
Een CS-50 wordt nu blijkbaar als een budget alternatief voor CS-80 benoemd - tenminste het eerste wat er bij in de buurt komt. Maar wat dan met de Yamaha SY-2 en de SY-1? Vergeet niet, da's gewoon één voice uit de GX-1, waar dan weer de CS-80 van is afgeleid. En iedere kenner weet dat een GX-1 een CS-80 wegblaast als ware het een Bontempi.
Dus, logischerwijs, vind ik een SY-2 nog wat beter klinken dan een Poly CS. Alleen eerst even over het orgel imago heen. Zodra echter begrepen wordt dat de presets vrij aan te passen zijn dan is de beer los.
En multitracken (op tape, natuurlijk) da's tenslotte ook een soort polyfonie. Maar dan beter.

Kortom, ik accepteer vanaf heden biedingen op m'n SY-2, u begrijpt het wel.
En dan heb ik de poten en het deksel er zelfs bij, hoeven ook niet los gekocht te worden... :D

Overigens, ga gerust verder publiekelijk elkaar de hersens inslaan over kopers en verkopers en handel.
Heerlijke avondvulling - al heb ik sterk de indruk dat genoeg mensen die zich er boos over maken zelf ook een lepeltje boter op het hoofd hebben.

Yamaha SY-2 super mooi instrumentje, mooi vormgegeven rank op pootjes, dekseltje er bij dus vaak in goede staat, mooi die kleurtjes bij het zwarte tolex, jaag hem door een AKG BX spring reverb en het klinkt wel zo ongelofelijk mooi. 100% niks mis mee en een van mijn favorieten. Niet weg doen!!

Juist, maar dat vind ik dan altijd het aparte... de "liefhebbers" die zich een bepaald soort morele inkoopkorting toe rekenen omdat ze vanzelfsprekend "liefhebbers" zijn (dus armlastig of in ieder geval ondersteuning behoevend) en immers geen handelaren, maar vervolgens wel degelijk uitstekend de marktprijzen blijken te kennen op het moment dat er iets verkocht wordt. Ook wel herkenbaar aan het "ik weet wat-ie waard is en hij staat heus niet in de weg" statement in menig advertentie.
Mooie hobby is het toch... :D

Weet je wat pas lekker is? Afstand nemen van het hele vintage gebeuren.
Zo had ik onlangs echt iets heel verstandigs besloten... alle centen alleen nog maar in Eurorack.
Modular... echt dé perfecte manier om van je vintage verslaving af te komen... of oh... eh, wacht es... :P

Amen, blij dat een ander het een keer zegt want als ik het doe heb ik meteen een taart in mijn gezicht van het leger "liefhebbers", je slaat de spijker op zijn kop. Verder gun ik iedereen zijn liefhebberij, er is genoeg voor iedereen en ook voor prima prijzen als je geduld hebt.

Het gaat om het kunstmatig prijsstuwen dat systematisch, ondoorzichtig en geraffineerd door een aantal handelaren wordt gedaan.

Tuurlijk bepaal je zelf waar je je centen aan spendeert maar het is heel zuur dat apparaten een vraagprijs krijgen die ver boven de nominale waarde liggen. Check de Duitse eBay maar eens of de eBay voor de Verenigde Staten. Daar zie je spullen voor 10 tot 25% minder verhandeld worden. Het prijspijl in Nederland is gewoon de laatste jaren, doordat handige Harrie's er brood in begonnen te zien, sky high gegaan. Dat liefhebbers hierdoor zien dat de spullen onbereikbaar worden vind ik niet te verkroppen.

100% gelul en voor mooie spullen in goede conditie is de situatie juist volledig andersom..in het buitenland weet men een mint conditie instrument uit de betere categorie hoger te waarderen.

En als het in het buitenland zo veel goedkoper is dan koop je het toch via Ebay? Ik snap je punt niet helemaal...als je dus een plek hebt gevonden waar voor jou acceptabele prijzen worden gehanteerd dan koop je het toch daar?

Ha, grappig dat je dat zegt van die BX spring. Staat er inderdaad naast. Leuk setje.
Laatste keer dat iemand tegen mij zei "nooit weg doen" was 't een Korg MS-10, MS-20, SQ-10 setje voor 1250 euro.
Bleek die persoon toch even gelijk te hebben gehad, in perfect hindsight... :D
Maar goed, het zijn maar spullen. 't is niet alsof ik er veel hits mee maak...

"The things you own, end up owning you."

Ik ken het trouwens wel hoor, ik verkoop ook liever iets aan een echt groot artiest die er wonderschone muziek mee maakt dan aan zo'n type die het ding vervolgens ongezien als "zo goed als nieuw uit niet rokers studio en altijd afgedekt gestaan, met kwaliteitscertificaat van mijn techneut" verkoopt met 250 euro opleg. Dat soort handelaren leugentjes om bestwil krijg ik zure oprispingen van.
Maar aan de andere kant: "Hij staat nu bij een goed baasje" - kan een psycholoog me dat soms even uitleggen? Wat is dat eigenlijk anders dan mentale masturbatie om het nare gevoel over de verkoop op afstand te houden?
(Ik heb er trouwens zelf even goed last van... mea culpa.)

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back