Yamaha CS-50

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Grappig dat je dat zegt van die BX spring. Staat er inderdaad naast. Leuk setje.
Laatste keer dat iemand tegen mij zei "nooit weg doen" was 't een Korg MS-10, MS-20, SQ-10 setje voor 1250 euro.
Bleek die persoon toch even gelijk te hebben gehad, in perfect hindsight... :D
Maar goed, het zijn maar spullen.

"The things you own, end up owning you."

Ha! Nice...goede combinatie!!!! Hopen dat de spring het blijft doen want ze willen nogal eens kapot gaan op een manier die niet te repareren is. Goede deal 3 mooie Korg's voor 1250...past goed bij de SY-2, korg voor de lompe filtersweeps en SY-2 voor wat ijzig dun gejengel er doorheen.

Goeie deal voor de koper, ja. Niet voor de lul met vingers die ze wegdeed.
Tja. Gelukkig hebben we de foto's nog.

:engel:

11.000 posts! :mega:

Laatst gewijzigd:
Goeie deal voor de koper, ja. Niet voor de lul met vingers die ze wegdeed.
Tja. Gelukkig hebben we de foto's nog.

:engel:

Oh! Ik dacht dat jij ze had gekocht...ach ja, al doende leert men.

11.000 posts! :mega:

Van harte, hopend dat er een procentje inhoudelijke posts tussen zit, wordt even diep graven denk ik... ;):biertje:

Van harte, hopend dat er een procentje inhoudelijke posts tussen zit, wordt even diep graven denk ik... ;):biertje:

Goed bezig knul.
Blijft trouwens wel een uitdaging voor je hè, omgaan met andere meningen?
Misschien een tip: laat even die rooie waas voor je ogen wegtrekken voor je wild in het rond begint te slaan.

Laatst gewijzigd:
Nou nou, :D Proost dan maar mensen.. :mega:

Juist, maar dat vind ik dan altijd het aparte... de "liefhebbers" die zich een bepaald soort morele inkoopkorting toe rekenen omdat ze vanzelfsprekend "liefhebbers" zijn (dus armlastig of in ieder geval ondersteuning behoevend) en immers geen handelaren, maar vervolgens wel degelijk uitstekend de marktprijzen blijken te kennen op het moment dat er iets verkocht wordt. Ook wel herkenbaar aan het "ik weet wat-ie waard is en hij staat heus niet in de weg" statement in menig advertentie.
Mooie hobby is het toch... :D

Weet je wat pas lekker is? Afstand nemen van het hele vintage gebeuren.
Zo had ik onlangs echt iets heel verstandigs besloten... alle centen alleen nog maar in Eurorack.
Modular... echt dé perfecte manier om van je vintage verslaving af te komen... of oh... eh, wacht es... :P

Ik ben ook gestopt trouwens.. met synths kopen.. en maak alleen nog maar muziek :D

Maar eh tja.. hoge vraagprijzen oke.. Natuurlijk wordt er toch altijd onder geboden.. zo werkt dat nu eenmaal.
Een mooie gewilde synth kost nu eenmaal geld dat weet iedereen... en als je een synth echt wil tast je toch altijd net even dieper in de buidel dan eigenlijk goed is... beetje hetzelfde als met honger boodschappen doen.
Wat gewoon jammer is, is dat mensen teveel betalen omdat er toch weer gebakken lucht tussen de biedingen zit..

Nou goed dan.. Even 'n paar annekdotes van Meukijverbier hier.

De laatste vintagesynth die ik heb gekocht was ook een CS trouwens. Zag em op MP toen hij er net 2 dagen op stond.
Ik bieden.. reactie terug.. voor 600 meer kon ik em kopen. Ik terug mailen dat ik mijn bod met 300 kon verhogen.. toen daarna weer 'n reactie met een tegenbod van de verkoper maar dat was voor mij geen optie toen dus het hield op.

De advertentie heb ik nog wel 'n paar keer gecheckt en er stond 'n paar dagen later geloof ik 'n bieding met de prijs die hij ervoor wilde hebben.. Heb het qua biedingen toen niet meer gevolgd..
Tijdje daarna kreeg ik toch een reactie dat de andere bieders niets meer van zichzelf hadden laten horen en dus alsnog de synth kon kopen.. mooi he :)

Jaar terug dus heb ik 'n OBXa met kenton midikit te koop gezet 6 voice. (toch best groot zo'n CS) bleef na een bod van Gert Verhoeven op 2100 euro steken.. Heb em daarna toch maar zelf gehouden voor die prijs.

Ook heb ik nog es mijn PG800 te koop gezet (blijf het een mooi verhaal vinden).. Kreeg als hoogste bod 300.
Iemand had hier een advertentie in de grappenmakers draad geplaatst waar op de PG800 550 euo werd geboden en niemand geloofde het behalve degene die de advertentie gepost had... toen met de mijne op MP het tegendeel bewezen... Beiden dus een week te koop..

M'n bier is trouwens op en de verhalen houden hier ook op.. Heb persoonlijk dus niets tegen hoge vraagprijzen dat moet iedereen lekker zelf weten maar het is vrij duidelijk dat er een redelijk percentage fictieve bieders meespeelt in die CS van Ramona..
Als je een beetje op de hoogte bent, afentoe iets koopt of verkocht hebt en mensen kent die ook met synths bezig zijn dan weet je dat het niet klopt als biedingen zich zo ontwikkelen.
Net zoals bij iets wat te laag geprijsd is op MP.. al zijn er natuurlijk dan altijd weer mensen die als eerste in de mail en telefoon klimmen om af te spreken ;)

Laatst gewijzigd:
goh, wat zijn we vriendelijk......

:peukie:

Heb nog netjes gevraagd of anderen niet op een ruzieachtige manier met mijn draadje aan de haal willen gaan, blijkbaar trekt niemand zich daar iets van aan.

Als je een synth echt wil tast je toch altijd net even dieper in de buidel dan eigenlijk goed is ;)

Ik heb nog nooit anders gedaan, altijd de hoofdprijs betaald, daarom ook mijn prijzen!

Ik heb nog nooit anders gedaan, altijd de hoofdprijs betaald, daarom ook mijn prijzen!

Nou.. als je nog eens wat wilt kopen.. Bij mij staat ook niets in de weg. ;)

Maar je dubbele rol is me nu wel een beetje duidelijk.. Je biedt mee op die ander omdat je de jouwe, die minder compleet is aanbiedt.. dat kun je idd op meerdere manieren interpreteren.. da's wel duidelijk nu.
Maar het account dat zich Ramona noemt is toch gewoon hoax?? 'n Beetje handelaar weet dat.

Laatst gewijzigd:
Nou.. als je nog eens wat wilt kopen.. Bij mij staat ook niets in de weg. ;)

Fijn een ander afbranden omdat:

"Wie neemt wie hier in de maling.. dat is de vraag"

Echter zelf wel op de platte kar springen als er iets te verdienen valt.

Ik denk dat Hanz dit bedoeld met "de liefhebber"...opportunisme is grenzeloos.

In ieder geval, laten we deze draad sluiten..alles is al een keer gezegd.

Fijn een ander afbranden omdat:

"Wie neemt wie hier in de maling.. dat is de vraag"

Echter zelf wel op de platte kar springen als er iets te verdienen valt.

Ik denk dat Hanz dit bedoeld met "de liefhebber"...opportunisme is grenzeloos.

In ieder geval, laten we deze draad sluiten..alles is al een keer gezegd.

Dat er bij mij niets in de weg staat zet ik er niet neer omdat Hanz dit gebruikt maar omdat Pro-logic dit zelf ook gebruikt in zijn advertentie.. waar ik nog steeds het doel niet echt van snap.
Ik ben gewoon een beetje cynisch... over deze hele draad trouwens.. Maar dat zijn wel meer mensen in dit draadje volgens mij.. en Pro-logic kan dat heus wel hebben van mij. :)

Wat betreft op de platte kar springen dat mag.. dat doe jij toch ook??.. we vissen allemaal in dezelfde vijver.. maar ik doe niet mee aan toneelstukjes.. en daar stoor ik me aan.
En ik bied mijn spullen dacht ik voor normale prijzen aan. Tenminste, mijn JD990's zijn dezelfde avond nog aan Jdilago verkocht.. ;) en die is er heel blij mee :)

Dat er bij mij niets in de weg staat zet ik er niet neer omdat Hanz dit gebruikt maar omdat Pro-logic dit zelf ook gebruikt in zijn advertentie.. die ik niet echt snap.
Dat mag toch.. Ik ben gewoon een beetje cynisch maar dat zijn wel meer mensen in dit draadje volgens mij.. en Pro-logic kan dat heus wel hebben van mij. :)

Wat betreft zelf op de platte kar springen dat mag dat doe jij toch ook.. maar ik doe niet mee aan toneelstukjes en biedt mijn spullen dacht ik voor normale prijzen aan.
Tenminste mijn JD990's Zijn dezelfde avond nog aan Jdilago verkocht en die is er heel blij mee :)

Jaja, prima...gezever over toneelstukjes..paranoia internet gezwam.

Maar goed...

Over en sluiten..

Dat er bij mij niets in de weg staat zet ik omdat Pro-logic dit zelf ook gebruikt in zijn advertentie, waar ik nog steeds het doel niet echt van snap.
Maar cynisch zijn wel meer mensen in dit draadje volgens mij.. en Pro-logic kan dat heus wel hebben van mij.

Het doel van die uitspraak is dat ik geenszins van plan ben om het apparaat voor minder dan de vraagprijs van de hand te doen, ik heb de ruimte ervoor en gebruik hem ook gewoon, dus kortom hij staat mij niet in de weg en ik heb ook niet dringend geld nodig :eureka:

Ik kan het wel hebben hoor :P

Ik hoop dat nu eens duidelijk is dat mijn vraagprijzen ook door mij betaald zijn (al dan niet met regulier onderhoud) en dat ik er geen enkele winst op hoef te maken al zou dat wel mooi meegenomen zijn.
Koop je een apparaat bij mij dan betaal je misschien wel iets meer, maar dan heb je ook een apparaat wat zich optisch in hele mooie staat bevind en ook technisch geen enkel mankement vertoont en waar je weer jaren probleemloos mee verder kan.
Dus als je op zoek bent naar een koopje die echter wel de nodige beschadigingen heeft en op technisch gebied moet er nog (nieuwe elco's, etc) achterstallig onderhoud uitgevoerd worden dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Ik koop zelf als perfectionist alleen (bijna) MINT apparaten wat soms jaren kan duren eer je er één te pakken krijgt die aan mijn eisen voldoen en laat ook nog eens door Mark Cox altijd de elco's, etc. uit voorzorg vervangen.
Verder hoef ik me natuurlijk voor niemand te verantwoorden wat ik bij deze voor de laaste keer gedaan heb :?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back