Drummers: heeft deze speelstijl een naam?

misschien past 3/4, 6/8 wel beter bij warm weer.
tot 4 tellen is net te veel van het goede...die 3 tellen komen uit Afrika via de slaven...in Afrika is het ook best warm.

3/4 is op 8ste en 6/8 is op 16de.

dat klopt niet. al klinkt het logisch. ergens houd logica en regels op in muziek.
eigenlijk al heel erg snel. muziek gaat niet over wetten, theorie en regels.
het is juist andersom...:

eerst is er de muziek!

en dat heeft vooral met gevoel te maken.

3/4 kan met 4ste, 3ste, 6,ste, 16,te tot en met 87945454ste te maken hebben..en zo ook 6/8

je moet 3/4 en 6/8 voelen en leren te beheersen. niet alleen theoretisch benaderen.

dat klopt niet. al klinkt het logisch. ergens houd logica en regels op in muziek.
eigenlijk al heel erg snel. muziek gaat niet over wetten, theorie en regels.
het is juist andersom...:

eerst is er de muziek!

en dat heeft vooral met gevoel te maken.

3/4 kan met 4ste, 3ste, 6,ste, 16,te tot en met 87945454ste te maken hebben..en zo ook 6/8

je moet 3/4 en 6/8 voelen en leren te beheersen. niet alleen theoretisch benaderen.

Precies, ik kan ze wel spelen, maar uitleggen zoals jij dat doet kan ik weer niet :)

een-eh twee-je drie-eh vier-uh gewoon 4 kwartsmaat rond 60bpm rond de 4min springt die in 6/8ste

gewoon tellen 1/2/3/4 voelt dat raar, dan probeer je 1/2/3 1/2/3, voelt dat nog niet helemaal goed dan 1/2/3/4/5/6
waar je hoofd gaat op de beat die je telt zit je goed.

je bedoelt, je hebt je sequencer op 150bmp staan omdat je niet weet hoe je je grid van 16e op 32ste zet? want jouw tracks zitten altijd rond de 75bpm ;)

Dat is volgens wél wat je bedoelt, anders zou je het je niet afvragen.
Zet maar eens kicks op iedere maat ;)

Het is nog steeds niet wat ik bedoel. Want gevoelsmatig zeg het me dat het 150 bpm is in paats van 75. Ik weet alleen niet of er theorie is die dat kan bevestigen. Kicks op elke maat zetten, zal weinig veranderen aan dat idee.

Dat is het het hele systeem, je noemt een meter toch ook geen decimeter, omdat het voor jou zo voelt?
Tap méé op de hele maat, niet op halve maten

Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar voor mij is het niet duidelijk wat dan bepalend is voor de lengte van een maat. Je kunt net zo gemakkelijk twee keer zo snel tellen waarmee mjn maat de helft is van de jouwe. Wat bepaalt nou of ik 16-en hoor of 8-en?

Mars, we hebben je hulp nodig! :).

Laatst gewijzigd:
de accenten bepalen met welke maat je te maken hebt

Idd.. Als je tot 3 kan tellen zonder rare accenten op de 4e tel een snelle 3/4 en anders een trage 6/8.

Alle maatsoorten kun je toch weer delen uiteindelijk.. als je maar geen rare accenten tegen komt.. maar mars-musica kan dat allemaal iets beter verwoorden idd. :)
Zo kun je van een snelle 6/8 door de accenten anders te leggen ineens naar een hele trage 4/4 toe gaan zoals in dit AN-board demootje .. ooit gepost in Tukkers demo je synth draadje..
Wel grappig hoe bepalend accenten kunnen zijn en je daardoor zomaar in een heel andere maatsoort kunt terechtkomen. :)

misschien past 3/4, 6/8 wel beter bij warm weer.
tot 4 tellen is net te veel van het goede...die 3 tellen komen uit Afrika via de slaven...in Afrika is het ook best warm.

Es ff kijken.. des te dichter bij de evenaar.. des minder ik die vierkwartsmaat ervaar.. :D Het zomaar kunnen..

Oke.. ff een lekkere authentieke klassieker... :okdan:

https://www.youtube.com/watch?v=UyfJKg7Dddo

interessant guys, jullie muziektheorie kennis mbt maatsoorten... :okdan:

Gewoon in 4/4 blijven doortellen tot het eind van de track :). Die OHH komt er op elke 2/8e in, de hele track door (daar zouden we nu trouwens niet meer mee wegkomen, evenmin met die fade out.). Het enige geintje dat hij uithaalt is dat hij na een paar blokken van 4 maten, er af en toe een blokje van 2 maten tussendoor gooit.

Back