To the end of Mello

fas55

Stamgast
Beste Luisteraars:)

Hier een nieuwe track, met wellicht symfonische rock invoeden....

Veel luisterplezier, uiteraard opmerkingen welkom.:okdan:

https://soundcloud.com/fas55/to-the-end-of-mello

Vriendelijke groet
Frans

Attachments

• mellotron.gif
    mellotron.gif
    166,3 KB · Bekeken: 74
Prachtig stuk muziek Frans! Nu voor de derde keer gehoord en het blijft vragen om meer :). Ik vraag me af of je voor het schrijven van deze muziek nou een bepaald soort intelligentie nodig hebt. Ik hoor zoveel gebeuren hier en het klopt allemaal. Prachtige akkoordenwisselingen, zoveel verschillende instrumenten (sporen), heerlijke opbouw.

Je mix kan misschien iets meer laag gebruiken, waardoor hij wat dikker/voller klinkt.

Maar heel goed gedaan dit! :okdan:

Waarde dokter, dank voor deze reactie:okdan:
Het feit dat je 3 keer geluisterd hebt tovert een dikke:Dop mijn gezicht.
(ik weet dat je symfo liefhebber en)

Over deze track heb ik best wel weer lang gedaan, maar dat is met alle tracks zo. Expirimenteren,
proberen, alle details aandacht geven, net zo lang totdat het naar tevredenheid klinkt.

Over de mix: misschien aandacht voor de instrumenten die in de basis zitten(bass, drum, orgel lage registers) wat meer op de voorgrond of met eq vanaf 100-80 Hz wat meer " liften" ?
(In mijn kleine studiootje klonk hij volgens mij zo lekker in balans)

Misschien klinkt de wav file "anders" dan de weergave uit SC, tenminste ik ervaar dat zo.:engel:
Deze track is ook te downloaden.

Groeten
Frans

Fijne track hoor. Klinkt inderdaad lekker symfonisch / proggy. Komt helemaal uit de synth begrijp ik, dus ook de drums? Prog moet je van houden (en dat doe ik), altijd veel variatie en niet te makkelijk. Ik weet hoeveel werk het is om zelf een track te maken, hier zitten wel wat uurtjes in. Gitaargeluid mooi gedaan, lekker solowerk en lekker gedubbeld op veel plaatsen. Wel overal bekkens aanwezig in de drumpartijen.
Het laag-niveau is prima trouwens hoor. Mooi gedaan, helemaal afgeluisterd, van genoten!
Soundcloud streaming kwaliteit is 128kbps, dat zou eigenlijk het dubbele moeten zijn want deze lage bitrate is vaak hoorbaar.

Wou nog ff toevoegen: zowieso leuk om een proggy track te horen. Eens wat anders dan al die 13-in-een-dozijn house, trance en acid!

To the end of Mello

Beste Mcanic, dank voor je reactie en compliment.:) (krijg de:Dnu niet meer van mijn gezicht)
Drums zijn van EZ. Andere instrumenten uit IK Miroslav,(koor en churchorgan), en een paar hardware apparaten (U-220, D110 van Roland). ook AX73 en AX60 van Akai (analoge synths doen unisono
leads).
Die mellotron is Redtron dll plugin. Voor zover een reactie op je vraag over de drums.

Wou nog ff toevoegen: zowieso leuk om een proggy track te horen. Eens wat anders dan al die 13-in-een-dozijn house, trance en acid!
:mega:ik ben blij te zien dat dit ook gewaardeerd wordt, echt zonder afbreuk te doen over de overige stijlen.:)
vriendelijke groet
Frans

Tof! Erg sfeervol, mooie progressies en melodieƫn. Goede opbouw ook. Ik sluit me wel aan bij de dokter v.w.b. de mix, daar zou wat meer nadruk op het (mid)laag (of iets in die buurt) gelegd kunnen worden.

Beste Luisteraars:)

Hier een nieuwe track, met wellicht symfonische rock invoeden....

Veel luisterplezier, uiteraard opmerkingen welkom.:okdan:

https://soundcloud.com/fas55/to-the-end-of-mello

Vriendelijke groet
Frans
mooi!

Goed gespeeld man. Alleen ben je vergeten om Chris & Gerard Koerts (Earth & Fire) te vermelden als componisten.
En die verdienen alle respect voor hun bijdrage aan de Nederlandse popmuziek.

Gloomer dank je wel:okdan:en:mega:

Henteman5:D( van 1:32 tot 5:48 ) dit stuk uit " to the world of the future" proloog naar ik meen, paste mooi na het begin met die mellotron, tenminste de accoorden sloten mooi aan, is altijd in mijn kop blijven hangen. ooit wilde ik dit stuk inclusief gitaar een keer "nadoen", het is een van de weinige composities die me vanaf het begin "gepakt" heeft,. je laat het niet meer los ook niet na 40!! jaar
Ik was toen 18 of 19. Knap dat jij de eerste bent die dit herkent, er zullen wel meer forumleden zijn die dit herkend hebben, maar je bent de eerste!!:halleluja Op dit album staan wel meer van die " parels".

(ben ook al een ouwe *** )

De heren Koerts verdienen inderdaad alle respect voor hun bijdragen in de nederpop.
E&F hebben heule mooie dingen gemaakt. ;)Op mijn SC staan ook nagemaakte dingen van ELP, Ekseption, moet jou ook niet onbekend voorkomen. kan er niets aan doen, ik ben/blijf liefhebber van
symforock. Dus de muziekhobby richt zich op het componeren (of nadoen van) in die stijl.
:engel: Ik ben het niet vergeten, maar wachtte op een reactie:engel:
:mega:voor je reactie en de opmerking

vriendelijke groet
Frans

Back