Alesis Andromeda A6

Status
Please reply by conversation.

stefklep

Nieuwkomer
Ik ben opzoek naar een gebruikte Alesis Andromeda A6 in goede staat, waar alles nog aan functioneerd.

Wie kan mijn hier verder mee helpen. Uiteraard gewoon tegen een nette prijs.

dat is met veel in het leven

en vooral met alles na 2003 smd
wen er maar aan, enjoy

die zijn nog wel te vinden, zelfs hele moederborden als het moet. moet wel zoeken
een reperateur die er zin in heeft en met voldoende kunde is bij de smd/a6 het lastigst
toch zal dat steeds meer gaan gebeuren, de ouderwetse "easy" to repair" wordt minder gemaakt

zelfs hele moederborden als het moet. moet wel zoeken

Ja, waar dan ?

@ Arv bijvoorbeeld het A6 Main PCB, heb er hier meerdere defect liggen, nergens (meer) te verkrijgen
en ze gaan kapot, het board links boven onder het front is ook niet meer te krijgen, zelfde verhaal.

weet dat pas iemand op de electromusic.com a6 forum site er eentje gevonden heeft, struin daar eens..

Nergens te verkrijgen een uitzondering daargelaten, als iemand bv een werkende A6 slacht, anders vergeet het maar en gebruik hem maar als bijzettafel.
Dit gaat in de toekomst nog grote problemen opleveren bij A6 bezitters als er geen nwe boards geproduceerd gaan worden, mark my words.

weet dat pas iemand op de electromusic.com a6 forum site er eentje gevonden heeft, struin daar eens..

Dat had ik hier 3 jaar geleden ook al gemeld, kreeg ik het halve forum over me heen.

de chips zijn nog wel links en rechts te vinden, die kan je toch ook gewoon uitwisselen, op het moederbord zogezegd ?

zou bijna die van mij gaan verkopen , als het niet zo'n fijne synth was.
ik heb zelf trouwens wel een paar extra voice en filterchips aangeschaft ( iets van 16 euro per stuk waren ze, bij een numark service centre), dus daarom ging ik er maar vanuit dat het niet zo ingewikkeld was.
zoals gezegd zijn er , ook vrij recent wel meldingen van mensen die de onderdelen nog vinden links en rechts, maar ik begrijp dat het moeilijk wordt/ is

maar misschien kan wiseguy een paar van de kapotte a6'en opofferen, lijkt me dat er vast nog wel goede vco en vcf chips op de borden zitten? zou handig zijn om veel mensen in de toekomst lekker te kunnen laten spelen.

Klotedingen man die Andromeda's.. Diana doet die van haar weg voor 20 euro.. ze heeft vast dit topic gelezen.
Gewoon allemaal snel opruimen met die zooi.. net zoals ouwe Prophet 5 rev2's bv.. als die ssm chips mol zijn kun je em wegflikkeren.. nergens meer te krijgen ook.

geintje.. ja het zijn samples.. 'k weet het :D

Het apparaat op zich is prima, maar het bezit in werkende staat wordt steeds meer een stoelendans.
Of pyramidespel, hoe je het noemen wilt, hou je hem lang genoeg dan ben jezelf de Sjaak, of vang je nog een redelijk bedrag en schuif je hem snel door.

Buiten het falende electronische deel van de synth.. De sound van de Andromeda werd/wordt toch niet gezien als een fantastisch iets?
Tenminste, dat is wat ik me nog kan herinneren van toen hij uitkwam..

Status
Please reply by conversation.
Back