Alesis Andromeda A6

Status
Please reply by conversation.
Ik wil al een hele tijd iets met toetsen voor mijn kleine van 17 maanden.

lijkt me een a6 een prima keuze , gewoon erop los laten rammen, en er zelf zoemgeluidjes bij verzinnen

denk dat de verkoper heel transparant is hoor, ziet er geen heil meer in, komt AS IS...... niks koper de lul.....

I have no idea what is wrong mag jij wat mij betreft gerust zo aannemen, maar neem me ajb niet kwalijk dat ik dat dan, uit ervaring, niet zomaar doe want vaak wil zo'n uitspraak zeggen wat ik in mijn vorige bericht duidelijk uit heb gelegd.
Als je namelijk even de moeite neemt om op google dit probleem op te zoeken,
zou vrijwel iedereen de synth even openmaken of laten openmaken als men zelf geen schroefjes los kan draaien, om te kijken of er een kabel niet helemaal lekker meer zit (weinig kans) of toch op zijn minst toch even een, overal duidelijk omschreven, reset doen, knopje inhouden tijdens opstart, ipv duizend(en) dollars onder de waarde te verkopen.
Deze kopers, zie feedback, draait al jaren mee in de synthesizer wereld, sorry ik geloof geen zak van
"I have no idea what is wrong" in dit geval.
1 bieder ook nog maar voor die prijs, dat zegt mij ook dat er meer mensen zijn die oppassen.

Het probleem bij deze synth is hoogstwaarschijnlijk een defect aan een component op het mainboard wat, in zijn geheel niet meer te verkrijgen is en als de koper niet bij Alesis werkt, dingen achter de hand of de juiste parts heeft en SMD kan verwerken of denkt even een kabeltje of een resetje te doen, dan is ie gewoon vrij zeker de LUL.

Ik hoop dat iedereen verder nog veel plezier aan haar of zijn Andromeda mag beleven, ik zelf ambieer geen, een in mijn ogen, ticking time bomb (meer) te bezitten, met de nadruk op de woorden "ik" en "in mijn ogen"

En hij klinkt idd heel goed en zeker voor de prijs, maar ik heb ook echt wel beter klinkende synths.

Ik bedoel het anders, ik bedoel dat iedereen met een beetje interesse voor deze synth weet dat het einde verhaal is, het hopen op een losgeschoten ribbon kabeltje is dan echt wel wishfull thinking.
maar nog, je zou maar een mint chassis willen hebben, of een reserve knoppen set,

Klotedingen man die Andromeda's.. Diana doet die van haar weg voor 20 euro.. ze heeft vast dit topic gelezen.
Gewoon allemaal snel opruimen met die zooi.. net zoals ouwe Prophet 5 rev2's bv.. als die ssm chips mol zijn kun je em wegflikkeren.. nergens meer te krijgen ook.

geintje.. ja het zijn samples.. 'k weet het :D

Hehee, omg ik schrok er nog :D

Slim bedacht. Ik kan verder geen commentaar plaatsen, het is wel een erg flexibele synth als je van sound-design houdt, maar heb verder geen verstand van :)

Hehee, omg ik schrok er nog :D

Slim bedacht. Ik kan verder geen commentaar plaatsen, het is wel een erg flexibele synth als je van sound-design houdt, maar heb verder geen verstand van :)

read between the lines ;) maar was vooral cynisch natuurlijk. :D

het hopen op een losgeschoten ribbon kabeltje is dan echt wel wishfull thinking.

Het kan natuurlijk wel, maar de kans is erg klein en in het geval van deze Andromeda op ebay waarvan
de eigenaar duidelijk al langer mee draait in het wereldje lijkt me de kans wel heeeeeeel erg klein dat het een kabel of reset gaat worden, wishfull thinking is natuurlijk best fijn :)

so what , iemand verkoop een waarschijnlijk defecte a6 , as is ?
ebay staat vol met "as is " , defect, start niet op, of spare parts only
boodschap is duidelijk, jij vind het een onding, anderen zijn er blij mee

daar zijn we over eens.
als bijzettafeltje voldoet hij sowieso niet
onding

so what , iemand verkoop een waarschijnlijk defecte a6 , as is ?
ebay staat vol met "as is " , defect, start niet op, of spare parts only
boodschap is duidelijk, jij vind het een onding, anderen zijn er blij mee

Ik vind het een onding...... bron ?

As is, met een niet vol met SMD machine is totaal iets anders, mensen die aan een Andromeda op component niveau kunnen of laat staan willen werken zijn dun gezaaid, board swapping is
meestal de weg die bewandeld wordt....ook bij officiële service centers.

ik heb bij numark duitsland 2 vco en 2 vcf chips laten vervangen. duurde 3/4 uur , leuke wandeling door het dorpje gemaakt.
tevens oude chips meegekregen ( waren niet slecht , maar ben perfectionist ) en 2 nieuwe reservechips vco en 2 vcf chips alsmede wat knopjes en pots. was een tijd geleden, maar er wordt dus wel op componentenniveau gewerkt , ook bij smd en ook bij het servicecentre

tav "onding" : "tikkende tijdbom, bijzettafeltje" impliceerd weinig goeds toch ?

Poef brengt wat reactie's op gang op mijn aanvraag. Ik heb ook nog contact zelf op genomen met Alesis, en de boven beschreven problemen zijn bij hun ook bekent. Ze kwamen inderdaad ook aan met repiar bedrijven, en lieten eigenlijk een beetje doorschemeren dat het misschien beter is geen tweedehands te kopen voor de bedragen waar die momenteel voor worden aangeboden. Dat geeft de bugger moed ;>)

Poef brengt wat reactie's op gang op mijn aanvraag. Ik heb ook nog contact zelf op genomen met Alesis, en de boven beschreven problemen zijn bij hun ook bekent. Ze kwamen inderdaad ook aan met repiar bedrijven, en lieten eigenlijk een beetje doorschemeren dat het misschien beter is geen tweedehands te kopen voor de bedragen waar die momenteel voor worden aangeboden. Dat geeft de bugger moed ;>)

Hmm, misschien heb je alternatieven voor een andere synth? Maw, waarom wilde per se een andy?

Is een A6 eigenlijk een groter risico dan bv een Xpander? Of een VX600?

Is een A6 eigenlijk een groter risico dan bv een Xpander? Of een VX600?

Voor een Xpander kun je zover ik weet "alles" nog kopen, ook de displays.
http://www.lenham.clara.net/sound/obvfd.html
Bij Xpanders heb ik veel minder problemen gezien dan bij Andromeda's, ze gaan
niet echt vaak kapot, ook Japanse versies zijn prima, buiten het PSU board
misschien, wat door uitdroging kan scheuren.

Een A6 daar kun je zover ik weet niet alles meer voor kopen, dus het antwoord is ja,
ook al denken mensen hier ,die duidelijk niet helemaal weten waar over ze praten,
zich baseren op ervaringen uit vervlogen tijden, of denken dat VCO/VCF iets te maken
heeft met het A6 Main PCB, dat mijn uitspraken niet kloppen.
Ik werk aan die dingen, meerdere malen per jaar, dus ik ben redelijk up to date op de hoogte
van wat kan en wat niet kan m.b.t. een Alesis Andromeda.

Ook is zover ik weet, de policy bij Alesis/Numark in Duitsland al meerdere malen veranderd door
management veranderingen, dan komt er weer een aangewezen service bedrijf bij (Kebe in NL
bijvoorbeeld en die deden ook niks anders dan board swaps voor Alesis) en een paar maanden
later is het weer weg en moet het weer anders.

Resume, als de "verkeerde" onderdelen het begeven heeft 99% van de eigenaren een lastig
probleem, laten we het daar op houden.
Als sommige mensen wel aan boards en bepaalde parts voor het A6 main kunnen komen is dat
uitzonderlijk, mij lukt dat namelijk niet, maar misschien komt er ooit nog wel een nieuwe voorraad
van kritieke parts, al denk ik van niet, maar who knows ?
Het laatste mainboard wat ze hadden, heb ik gekocht eind 2012.

is de A6 nou een verhaal van ' te mooi om waar te zijn ' ? bij de introductie en zeker later, toen rond de faillissementsperikelen de prijs nog eens in tweeën ging, was iedereen het er toch over eens dat je nergens zoveel analoge waar voor je geld kreeg als bij de A6. hij klonk minstens zo goed als een moog voyager, had 16 stemmen in plaats van die lullige ene en je kon de duvel en zijn ouwe moet editten en moduleren.

zelfs voor 4000 misschien toch te mooi om waar te zijn?

Status
Please reply by conversation.
Back