Alesis Andromeda A6

Status
Please reply by conversation.
Klinkt zeer goed een A6, maar ze gaan wel degelijk kapot en veel onderdelen zijn eenvoudig weg niet
meer te verkrijgen, dit verzin ik niet, dat kun je nalezen, een VCO of pot kun je allemaal nog wel krijgen,
maar is je mainboard defect, dan is het game over, zo simpel is het, ik heb er hier meerdere liggen,
defecte mainboards dus en niet alleen mainboards.
Ik heb er redelijk veel aan gewerkt en heb er ook al meerdere met terminale problemen gehad.
Als dit dan als wijvengeklets wordt gezien zal mij dat verder een biet wezen, de feiten liegen er niet om.
Het is heel lullig als je € 2.5K machine ineens een bijzettafel is geworden omdat ie het blijvend niet meer doet.
Een REV 2 met SSM chips is een compleet ander verhaal, die kun je namelijk wel repareren en dat is ook
niet zo'n kudt SMD hok.

Dit was tevens het laatste wat ik er over zeg, een ieder mag ermee doen wat ie zelf wil.

Klinkt zeer goed een A6, maar ze gaan wel degelijk kapot en veel onderdelen zijn eenvoudig weg niet
meer te verkrijgen, dit verzin ik niet, dat kun je nalezen, een VCO of pot kun je allemaal nog wel krijgen,
maar is je mainboard defect, dan is het game over, zo simpel is het, ik heb er hier meerdere liggen,
defecte mainboards dus en niet alleen mainboards.
Ik heb er redelijk veel aan gewerkt en heb er ook al meerdere met terminale problemen gehad.
Als dit dan als wijvengeklets wordt gezien zal mij dat verder een biet wezen, de feiten liegen er niet om.
Het is heel lullig als je € 2.5K machine ineens een bijzettafel is geworden omdat ie het blijvend niet meer doet.
Een REV 2 met SSM chips is een compleet ander verhaal, die kun je namelijk wel repareren en dat is ook
niet zo'n kudt SMD hok.

Wat valt er aan het main board niet te herstellen ? Niet dat het makkelijk is maar de schema's zijn er ... De toekomst zal een beetje gaan uitwijzen waar dit verhaal naartoe gaat ... ofwel gaan we de Andromeda's naar héél ervaren repair technici moeten sturen .... die bv. een main board op component niveau kunnen herstellen, want dit is mogelijk ... en hier en daar zal er wel ééntje als donor gaan moeten fungeren... maar dat is bij sommige vintage synths ook het geval denk ik ...

Wat valt er aan het main board niet te herstellen ? Niet dat het makkelijk is maar de schema's zijn er ... De toekomst zal een beetje gaan uitwijzen waar dit verhaal naartoe gaat ... ofwel gaan we de Andromeda's naar héél ervaren repair technici moeten sturen .... die bv. een main board op component niveau kunnen herstellen, want dit is mogelijk ... en hier en daar zal er wel ééntje als donor gaan moeten fungeren... maar dat is bij sommige vintage synths ook het geval denk ik ...

Alles kan, maar ik denk niet dat een complete her-fabricatie van een complex print board met de componenten erg goedkoop gaat worden... En welke gek kan jij vinden die al die moeite gaat doen?

Alles kan, maar ik denk niet dat een complete her-fabricatie van een complex print board met de componenten erg goedkoop gaat worden... En welke gek kan jij vinden die al die moeite gaat doen?

Zo bedoel ik het niet . Je kan de main PCB ook herstellen, je moet deze niet opnieuw fabriceren . Er staan 2 asic's op die misschien moeilijk te vinden zijn , de Keysan Asic en de DSP Asic , maar die zijn denk ik in andere Alesis produkten van die tijd ook gebruikt (Ales Qs synths en allerlei fx ?...). En dan moeten echt deze kapot zijn want op eerste zicht zijn de meeste IC's van de main PCB nog verkrijgbaar ...

Misschien kan Wiseguy hier verder op in gaan wat er dan NIET te herstellen valt aan de main PCB ... maar mij lijkt dat eerder iets van ervaring met SMD hebben en debuggen van zo'n boards ...

De effecten komen volgens mij uit de alesis wedge

Heb er eentje staan, eerlijk gezegd, ik heb er misschien 20 keer op gespeeld, en ik denk zelfs nog niet elke knop aangeraakt.

Snel verkopen dan maar lijkt me voordat die terrorist ontploft

en reken er maar op, dat de verkoper op zoek is geweest naar een reparateur, voordat hij deze stap zette.

Kan dat er een kabel niet goed zit of hele hele kleine kans dat een reset het oplost, maar meer kans is dat ze hem open hebben gehad, gezien dat alles goed zit, dus iets op het mainboard kapot, nieuw board, part of gekwalificeerde monteur niet te vinden, geen interesse in Alesis bijzettafel -----> ebay --------> koper de lul.

denk dat de verkoper heel transparant is hoor, ziet er geen heil meer in, komt AS IS...... niks koper de lul.....

Ik vind het prima zo
Allemaal de bijzettafeltjes inleveren , blijven de echte fans ervan genieten
Vraag me trouwens af wat diverse mensen te bewijzen hebben met het plaatsen van dit soort " schreckmail"
Niemand hoeft te verantwoorden waarom hij liever z'n geld steekt in onderhoud van synth x of wilt genieten van het " dubieuze" gebruik van synth à
Topicstarter heeft kennelijk zijn keus daarin gemaakt , evenals de heren sceptici, topictitel was " ik zoek ( wel) een Andromeda ". BBeetje stom en eenzijdig paternalistisch achtig gezeur als je mij vraagt
Al zou hij morgen onverhoopt uit elkaar ploffen en is ie onmogelijk te repareren , dan heb ik 10 jaar ruim lol ermee gehad, onbetaalbaar toch ?

denk dat de verkoper heel transparant is hoor, ziet er geen heil meer in, komt AS IS...... niks koper de lul.....

Inderdaad, behoorlijke info dat de booting niet lukt. Dat moet de gemiddelde koper toch wel zien dat ie het ding dan beter kan gebruiken als surf board.

In Nederland had er dan in de advertentie gestaan iets als:
"Te koop, fantastische Andromeda. Zelden gebruiken en tip top in orde! Heel kleine issue, hij start niet op. Maar dat lijkt me voor de gemiddelde klusser simpel op te lossen."

Kijk. dat is pas naaien.

En in die tien jaar ruim heb ik trouwens ook veelvuldig het gezeur mogen aanhoren van lieden die de a6 maar niks vonden : buggy, klonk niet, veel te lastig, kleine knopjes etc
Dus verwacht ik nu niet ineens positieve berichten, die catharsis past meer in utopia.
Heeft topic starter inmiddels een a6 of zit hij inmiddels in totale vertwijfeling en ondersteunende psychotherapie ?

En in die tien jaar ruim heb ik trouwens ook veelvuldig het gezeur mogen aanhoren van lieden die de a6 maar niks vonden : buggy, klonk niet, veel te lastig, kleine knopjes etc
Dus verwacht ik nu niet ineens positieve berichten, die catharsis past meer in utopia.
Heeft topic starter inmiddels een a6 of zit hij inmiddels in totale vertwijfeling en ondersteunende psychotherapie ?

Hij is idd wel wat stil ja..

Waarom doen we dit niet gewoon standaard, bij elke synth waar SMD inzit. Topic open, kut, brol, rommel, stuk. Heb hem zelf niet, of heb er al 8 stuk hier op de werkbank.

Hij is ook heel lelijk. Is dat al genoemd? Echt, pijn aan je ogen.

Waarom doen we dit niet gewoon standaard, bij elke synth waar SMD inzit. Topic open, kut, brol, rommel, stuk. Heb hem zelf niet, of heb er al 8 stuk hier op de werkbank.

Hij is ook heel lelijk. Is dat al genoemd? Echt, pijn aan je ogen.

Mijn idee, maar je zal wel cynisch zijn. *D

Status
Please reply by conversation.
Back