DiY parts te koop

earlabs

Stamgast
Als je DIY gaat, kun je hele kits kopen en soms alleen PCB's en/of panels. Ik zat me twee dingen af te vragen:
1. zijn er ook 'parts' alleen te koop? Bijvoorbeeld voor modules als die van Frequency Central?
2. als die er niet zijn zou er dan belangstelling zijn als 'iemand' die setjes compleet zou aanbieden?

Ik koop regelmatig complete part kits bij elby designs, zoals in een post hierboven al gemeld.
Nadeel is wel dat het in Elby in Australie zit en je daardoor soms erg lang moet wachten voor je kit binnen is.
Dat komt niet doordat Laurie Biddulph (de eigenaar van Elby) de spullen laat verzend, maar door de douane. Die laat het pakje soms weken liggen en als het uiteindelijk aan komt mag je nog even invoerrechten en btw aftikken bij de bezorger. Verder prima als je geen haast hebt.

Ik snap t. Ik vind het alleen een erg onduidelijke site voor een niet-ingewijde. Maar nu ik wat beter kijk staan er wel leuke zaken tussen. Maar hij heeft dus geen Hexinverter en synthcube spullen? En de afstand is dus een probleem.... Misschien een Europese standplaats inrichten?

Ja, dat is wel zo, beetje onduidelijke site. Maar ik heb er al wel wat setjes voor Oakley en CGS dingen besteld, overigens zonder douane-problemen, maar dat is toch altijd een beetje willekeurig. Ik denk dat er wel een gaatje is voor het aanbieden van complete setjes onderdelen voor andere merken alhier, maar dat lijkt me wel een hoop gedoe.

Laatst gewijzigd:
Als je Laurie even mailt is er vaak ook veel mogelijk, Ik heb regelmatig part kits besteld voor spullen die niet op zijn site staan.

Het komt er geloof ik op neer dat je iemand wil betalen om de componenten voor je te bestellen. Da's best een hoop werk en hoeveel moet je daar dan voor vragen? Of je moet toevallig alles voor elk project in huis hebben maar dan heet je waarschijnlijk Dick Best of zo.

Ja onderdelen bestellen is niet het leukste om te doen, maar het wordt bij elk projectje makkelijker...

Nee, F. Ik zie ook wel dat dat m niet gaat worden. Maar wie kits verkoopt, doet die acties ook (alles netjes in zakjes plakken). En wanneer ik via een online winkel 3 condensatoren, 2 voetjes, 2 IC's, 10 weerstanden x, 12 weerstanden y, etc bestel dan moet dat ook met de hand uit de bakjes gehaald worden en netjes in zakjes geplakt enzovoort. Dus dat werk wordt sowieso gedaan. Door iemand. Dus ergens zal het wel rendabel zijn.

Ik zie dat van een aantal kits die ik wel ter hand zou willen nemen alleen pcbs en panels te koop zijn. Als ik dat zie zitten dan zijn er ook anderen.

Stel dat ik 30 setjes maak voor de Transeuropa Express, dan gaat t al een beetje sneller dan wanneer het alleen op bestelling is.

Ik ben wel lui, maar niet de enige die lui is :)

Ik bestel maar heel zelden een complete kit in 1 keer. Het is meestal goedkoper om zelf de onderdelen bij elkaar te sprokkelen.
Zaken als Dick Best, Newtone-Online, Das Musikding, Futurlec etc. hebben samen meestal wel wat je nodig hebt.
Een heel enkele keer kan ik iets niet vinden en moet ik uitwijken naar zaken als Farnell, Mouser of zoeken op ebay.

Back