Prodigy

trash

Ouwe rot
Sinds android vind ik veel wat liam howlet schitterend.
Geloof dat the prodigy vorig jaar nog een trackje uit had met "baby's got a temper"
Zijn er mensen hier die weten of er nieuw materiaal aan komt ?

Voor zover ik weet is hij nog steeds bezig met het nieuwe album "Always outnumbered, never outgunned", hoewel boze tongen beweren, dat het daarvoor gemaakte materiaal ondermaats is, en dat Liam dat ook weet, en dus driftig verder sleutelt. Er Circuleren op soulseek en kazaa drie nieuwe nummers in live uitvoeringen rond. Welliswaar in vrij slechte geluidskwaliteit, maar wat ik daarvan kon horen, was het inderdaad ver onder het niveau. Soort harde hiphop, maar dan niet leuk. Die laatste Prodigy single vond ik zelf ronduit waardeloos, en dat terwijl ik toch wel een liefhebber ben (was). Persoonlijk vind ik het eerste album (The experience) nog altijd het beste. "Fat of the land" vond ik zeer hooguit redelijk. Enkele leuke nummers ( de singles), en verder veel vulmateriaal.

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Voor zover ik weet is hij nog steeds bezig met het nieuwe album "Always outnumbered, never outgunned", hoewel boze tongen beweren, dat het daarvoor gemaakte materiaal ondermaats is, en dat Liam dat ook weet, en dus driftig verder sleutelt. Er Circuleren op soulseek en kazaa drie nieuwe nummers in live uitvoeringen rond. Welliswaar in vrij slechte geluidskwaliteit, maar wat ik daarvan kon horen, was het inderdaad ver onder het niveau. Soort harde hiphop, maar dan niet leuk. Die laatste Prodigy single vond ik zelf ronduit waardeloos, en dat terwijl ik toch wel een liefhebber ben (was). Persoonlijk vind ik het eerste album (The experience) nog altijd het beste. "Fat of the land" vond ik zeer hooguit redelijk. Enkele leuke nummers ( de singles), en verder veel vulmateriaal.

voor mij ook het eerste album.
Maar die singles die rondslingeren hoe weet je zo zeker dat die van hem zijn dan?
Gebeurd ook vaak dat mensen zomaar wat verspreiden onder een bekende artiesten naam.

hmmm het laatste nummer ik neem aandat je babys got a temper bedoeld vondt ik behoorlijk stoer wel zijn de singel van fat of the the land wel goed en de rest van de cd zuigt redelijk op dat ene nummertje na dan wat ze in veel fils en zo gebruiken( ben ff de naamm kwijt)

aar is de prodigy niet gewoon op? of moeten ze niet gewoon 10 jaar vrij nemen en dan als cult band weer terug komen?

'Baby's got a temper' vinnik nix. De cd 'Fat o/t Land' en die ervoor (met oa 'Poison' & 'No Good') helemaal, vind ik vele malen beter. 't Is ook moeilijk om echt interessant te blijven.. Nee, ik hou het bij 't oudere werk van hun!

als er teveel gitaren of gekrijs en gebleer inzit hoeft 't van mij niet meer
jilted generation heerst :D

oh maar in dit geval zijn de gitaren wel vet...
FUCK 'M .. AND THEIR LAW!!!!!!!!
metal.gif

Over baby's got a temper:

De beats en bass uit diesel power en de gitaarsample uit firestarter.
Wat zit er verder in? Een nieuw gitaardeuntje volgens mij een een zeeer zielige keith flint die schijnbaar de nieuwe Johnny Rotten probeerde te zijn.

Ik vond dit ronduit zielig!

Voor een act die nummers heeft neergezet die menige club op het fundament heeft doen schudden is het echt een afgang. Het is net metallica man. Die zijn van metal afgezakt naar country en proberen nu met limp bizkit achtige troep weer terug te komen.

Some people just dont know when it's time to stop...

-een teleurgestelde C-

In Android hoor je echt dat die gast toen zwaar in het underground dope-milieu zat. Ze hebben concessies gedaan om commercieel groot te worden en daar betalen ze nu de tol voor (voorbijgestreefd).
Hoewel Liam wel een genie blijft en ik de muziek nog altijd wel enorm waardeer. Mannen kunnen eigenlijk weinig fout doen voor mij.

android is idd moddervet..is dat niet met alleen een W30 gemaakt?

enniewee.... eigenlijk is ie gewoon een oldskool hiphop head...... dus wel vet dat ie ineens zulke vette house ging maken...na dat witte album met al die vette breakbeat/rave dingen is het wel bergafwaards gegaan...

Origineel geplaatst door Christov
ehm ik vond firestarter en smack my bitcvh up altijd wel lachen
op welke cd staan die dan?

Allebei op The Fat Of The Land.

Origineel geplaatst door Shivah
voor mij ook het eerste album.
Maar die singles die rondslingeren hoe weet je zo zeker dat die van hem zijn dan?
Gebeurd ook vaak dat mensen zomaar wat verspreiden onder een bekende artiesten naam.

Het zijn nummers opgenomen tijdens de laatste tournee van The Prodigy. Op een aantal concerten hebben ze toen in totaal drie nieuwe nummers gespeeld. De opnames zijn authentiek, alleen jammer genoeg erg matig. Maar omdat de bekende kneiterhits, ook bij die opnamen zitten, is een vergelijking aardig mogelijk. Ik heb het gehoord, en ik denk dat het nieuwe Prodigy album (als het ooit uitkomt), een enorme zeperd gaat worden. Maar wie weet hebben we geluk, en valt het mee, maar de voortdurende stilte is bepaald zorgwekkend. Vergeet niet: het is al 7 (zegge en schrijve zeven) jaar geleden dat "The fat of the land" uitkwam!

Origineel geplaatst door kratarknathrak
...het is al 7 (zegge en schrijve zeven) jaar geleden dat "The fat of the land" uitkwam!

I feel old.. So very old... ;{

Op een gegeven moment moet je weten wanneer je moet stoppen.

Net zoals je niet eeuwig jong kan blijven kun je ook niet altijd hip blijven :D.

-C-

Het probleem van de Prodigy is dat nu iedereen er zo hard en lang op heeft zitten wachten dat de verwachtingen gewoon compleet onmogelijk hoog zijn. Want, let wel, iedereen verwacht iets 'briljants', en voor minder doen ze 't niet. Niet alleen briljant, ook nog helemaal in de stijl van de Prodigy. Maar ik heb zo 't idee dat het wel eens zou kunnen zijn dat de platenmaatschappij geen zin heeft om zich blauw te betalen aan royalties voor samples en zo. Bij Land, Jilted en Experience kon dat schijnbaar nog wel.

En ik vind Experience ook het beste - die rauwe energie die er gewoon in zit, geweldig. Everybody in the place in elke versie makes me want to kick some ass.

Goed goed, maar vergelijk smack my bitch up eens met baby's got a temper dan zien we toch wel een duidelijke teruggang.
Misschien is het ook strategie, dat ze extra een minder nummer hebben uitgebracht en dat er nu weer een hele vette komt.

-C-

Back