Wat vinden jullie van mijn Eurorack ontwerp?

modulargrid_114997.jpg

Leuk setje om mee te beginnen toch?
Waarschijnlijk koop ik eerst de MIDI/CV, 1x OSC, 1xLFO, Mixer en later de rest (en een grotere kast als deze)

Advies is zeer welkom!

Ik vond je eerdere ontwerp beter in balans. Sowieso zou ik de A145 vervangen voor een A147. Deze heeft namelijk CV voor de frequentie wat erg fijn is.

Het Wasp filter is erg specifiek. Zou ik ook niet doen. Zou eerder voor een SVF gaan. Heb je in het begin iig wat meer kleur.

Wbt die Yarn….je kunt ook kijken naar een Expert Sleepers ES3 oid. Heb je veel meer mogelijkheden. Maar dan moet je wel altijd met een computer werken. Als je met Ableton werkt zijn er erg leuke M4L plugins (gratis) die werken met de Expert Sleepers.

Wbt de Z3000…ik vind hem erg groot voor wat ie biedt. Zou dan eerder kijken naar een Intellijel Dixie mk2. Lekker compact en heel erg goed.

Als je wat meer ervaring krijgt met Eurorack ga je ook nadenken over hoe groot modules zijn. Ruimte is altijd schaars en vaak zijn er fabrikanten die de zelfde modules maken maar dan kleiner. Wat betekend dat je er meer in je rack kunt stoppen :D

Just some thoughts :eureka:

Waarom 2 oscillatoren?
waarom niet? leuk om te stapelen dacht ik

Ik vond je eerdere ontwerp beter in balans.

deze bedoel je?
http://cdn.modulargrid.de/img/racks/modulargrid_114641.jpg

Sowieso zou ik de A145 vervangen voor een A147.
:okdan:

Het Wasp filter is erg specifiek. Zou ik ook niet doen. Zou eerder voor een SVF gaan. Heb je in het begin iig wat meer kleur.
bedoel je de Intellijel µVCF?
ik lees overgens wel veel goede berichten over de wasp.

Maar dan moet je wel altijd met een computer werken.
en dat wil ik dus niet... wil kunnen spelen zonder mn computer ;)

Wbt de Z3000…ik vind hem erg groot voor wat ie biedt. Zou dan eerder kijken naar een Intellijel Dixie mk2. Lekker compact en heel erg goed.
goede tip. bedankt.

Waar de 145 wel weer een groter bereik heeft en zo ook weer als b.v. sync osc kan ingezet worden.

De A145 heeft idd een groter bereik maar dan zou ik een 2de oscillator gebruiken. LFO's waarvan je de snelheid niet kunt regelen zijn erg saai vind ik :D maar het is maar wat je belangrijk vindt. Persoonlijk vind ik het een onmisbare feature. Zeker als jee meerdere LFO's aan elkaar koppelt en elkaar laat aansturen :halleluja

Je eerste draadje hierover.

bedoel je de Intellijel µVCF?
ik lees overgens wel veel goede berichten over de wasp.
Is ook een erg mooi filter maar is maar 1 klank en aangezien je net begint zou ik voor een iets breder inzetbaar filter gaan. De intellijel is volgens mij best ok. Doepfer heeft er volgens mij ook 1tje. Waarschijnlijk goedkoper :D Just a tip :eureka:

en dat wil ik dus niet... wil kunnen spelen zonder mn computer ;)
Dan is de Yarn een goede :okdan:

ik zou de env gen nog door een slope gen vervangen

wat gezegd wordt over specifieke klank vd wasp is waar
maak kijk zeker wat filmpjes van al je modules zodat je toch een beetje een idee hebt vd klank en werking

ik ben heel happy met t filter van mutable instruments.zit meteen een vca bij is ook erg fijn.
die kleine kast ga je spijt van krijgen want je wilt toch steeds meer ; )
en dus is het een verspilling. als je erip wilt besparen doe dan een low cost kast van Doepfer.
ik zou nog een 2e envelope doen.

bedankt voor alle tips. Ik ben inmiddels al iets verder met mijn design:
ik heb de 2e OSC vervangen door de Intellijel Dixie II en als filter de Pittsburgh.
zoek alleen nog een wat extreme distortion.

Ik wil dan hiermee beginnen:
- MIDI to CV (Yarns)
- 1 OSC (Intellijet Dixie2)
- 1 LFO (Intellijet Dixie2)
- 1 Filter (Pittsburgh Filter)
- 1 VCA ( Intellijel μVCA II)
- 1 ADSR (A-140 or A141-2)

modulargrid_115222.jpg

Als je kunt solderen en een sequencer wilt, moet je eens naar de VII van Razmasynth kijken. Zo in elkaar gezet en een fijne kleine sequencer voor €90,-

Back