Nieuwe release(s) Aphex Twin?...

Ja?

Synthacon 9

Heb Syro een aantal keer beluisterd en er zitten wel aardigen momenten in maar het is niet echt een top plaat. zuigt eigenlijk best wel. 1 nummer 160db of zoites is echt super slecht.

Synthacon 9 ben er effe naar gaan luisteren en is idd wel vet.

Valt me op dat hij heel vaak de Matrix 6 gebruikt eigenlijk al heel zijn cariere.

Synthacon 9

Ik vind Fenix Funk behoorlijk goed. Hier een unreleased versie. Pik je toch maar weer even mee op de hele vroege dinsdagochtend :D
https://soundcloud.com/noyzelab/aphextwin_fenixfunk_earlymix

ook heel vet.

O
Wel vermoed ik sterk dat hij heel veel gebruik maakt de Soundtoys plugins (meest geweldige plugins die er zijn trouwens).

LOL ..
Je beseft toch de soundtoys plugins ( hoe goed ze ook klinken )emulaties zijn van bestaande producten ..:D
Think eventide etc...
Dus Ik denk eerder dat richard de actual hardware gebruikt ipv.de plugs .
TEnzij hij naturlijk zij hardware racks gebruikt als muismatje...maar denk het eerlijk gezegd niet

Las ergens in een interview dat hij klaar is met een track als hij het zat is om er aan te sleutelen. Ik krijg nu het beeld dat hij een paar ideeen uitwerkt en dan idd eeuwig gaat varieren en spelen met die ideeen, vooral in de Tuss en Syro tracks
Denk dat ook ja, het is ook meest vd hand liggend dat dat zo gaat.. al blijft 't allemaal wat ongrijpbaar. Dat vind ik zo super aan Aphex Twin, al ken je nog zoveel geheimen en trucjes e.d... 't blijft fascinerend hoe die 't weer in elkaar zet.

Heb dat ook avonden zitten doen, als de "vaste" structuur staat om het dan "met de slordige vinger" na te bewerken. Eerst met de sample editor voor Reverses en Stereo reverses (alleen links of rechts eens stukje Reversen) en allerhande stotteringen. Daarna de hele track door effecten van Fruityloops, daarna nog een keer de hele track door de sample editor enz herhalen enz. Eigenlijk netals met een schilderij, soms kan je die interessanter maken door met een soort "slordige / random vinger" houding een X-tal keren over je gehele schilderij heen te gaan om verschillen aan te brengen. Het is doorgaans niet iets waar je als eerst mee begint, er moet wel eerst iets staan :)

Heb hoop geleerd van AT in ritmische zin, dat vond ik altijd 't boeiende hoe al die stotteringen ritmisch uitwerken.. swing > strak > swing > half-time > triolen > swing >strak .. wisselen mekaar rap af, dat vond/vind ik nog steeds helemaal super. Dat album met die al die reepjes huid (naam kwijt) vind ik persoonlijk een hele aparte en bijzondere.

Heb hem nog een paar keer geluisterd.....sommige tracks zijn geniaal.....maar de rest vind ik nog steeds "best aardig"
lang niet zo baanbrekend als veel van zn andere werk.....ja ben een fan.
Er is de laatste jaren in mijn beleving veel fijnere electronische muziek uitgekomen.
Maar wellicht is mijn smaak ook erg veranderd........geen vergelijk, maar ik vind OTT echt duizend keer lekkerder wegluistern en vele malen beter geproduceerd.
Ik probeer afx niet af te zeiekn, maar vraag me af of al die ophef er ook was geweest als joepiedepoepie die had uitgebracht.

Waarschijnlijk niet, maar doet het er toe? Ik had de plaat dan waarschijnlijk toch gekocht op een druilerige dag in Berlijn ofzo iets, maw ik dig em wel...

Ik probeer afx niet af te zeiekn, maar vraag me af of al die ophef er ook was geweest als joepiedepoepie die had uitgebracht.

Het probleem is een beetje dat als AT nooit een plaat uitgebracht had had J de P nooit zelf bedacht had dat soort muziek te maken.

Het probleem is een beetje dat als AT nooit een plaat uitgebracht had had J de P nooit zelf bedacht had dat soort muziek te maken.

Sorry maar dat is een kul argument. Verdiep je eens echt in de geschiedenis van de elektronische muziek en je zal ontdekken dat er voor Aphex ook al erg mooie en baanbrekende elektronische muziiek werd gemaakt.
Hij heeft ook zeker geen stijl uitgevonden of iets dergelijks. Maar vele gingen hem voor.......dus ook zonder Richard hadden we echt wel uitstekende elektronische muziek gehad.
De man is geen god......of misschien juist wel....een verzinsel op een voetsstuk?

tuurlijk heeft hij een stijl uitgevonden: zijn eigen stijl.
en dat maakt zijn muziek net de moeite waard tov de 1000-den wannabe sound-a-likes

Hij heeft inderdaad een aantal maal zijn eigen stijl ontwikkeld, maar die zijn ook weer niet zo uniek (ik denk aan de 'oude u-ziq' versus 'oude aphex').

Waarom wil iedereen toch altijd dat zijn muzikale 'helden' uniek zijn, iets hebben uitgevonden?
Dat is toch helemaal niet mogelijk. Alles wat mensen doen is altijd een aaneenschakeling van gebeurtenissen en dingen die anderen al hebben gedaan.

Luister naar de plaat, of niet.
Ik zet R.D.J. Album nog een keer op. Vind ik een stuk mooier dan Syro.

Voor alle fans/liefhebbers en vago's :D

Via BLEEP.com pre-order

Aphex Twin - Computer Controlled Acoustic Instruments pt2 EP (Warp Records)
Release Date: 23rd January 2015
MP3 download with all orders delivered on the release date
Vinyl / CD / WAV 24bit / FLAC / WAV / MP3

Die "Computer Controlled Acoustic Instruments pt2" EP kwam ik ook tegen op Spotify (tussen het Soundcloud luisteren door :D)

Goed spul, wel! :okdan:

Back