Ok bij deze: ik ben een grote idioot.
Een hele avond zitten klooien, dacht ik bouw het begin van Produk 29 na om van te leren, maar ik wordt nu al heeeelemaal gestoord van die sequencing. Oef wat erg. Wat heb ik dat onderschat.
Een en al variatie is onderdeel van deze sound. En dat betekent eeuwig klooien in de sequencer.
Ik denk toch niet helemaal dat dit mijn ding is.. dat moet je wel echt heel leuk vinden.
Las ergens in een interview dat hij klaar is met een track als hij het zat is om er aan te sleutelen. Ik krijg nu het beeld dat hij een paar ideeen uitwerkt en dan idd eeuwig gaat varieren en spelen met die ideeen, vooral in de Tuss en Syro tracks.
Wel vermoed ik sterk dat hij heel veel gebruik maakt de Soundtoys plugins (meest geweldige plugins die er zijn trouwens). Van allemaal. Je vind er effecten presets die precies een boel van de dingen doen op the Tuss en Syro te horen zijn. Dit is dus na te volgen. Qua spring reverb kun je die van Softube gebruiken die is heel goed, qua andere reverb heb ik nog niet echt door wat hij gebruikt of wat er op lijkt (maar gebruikt hij niet veel, meer als sporadisch effect, wel heel gaaf).
Verder kwam ik redelijk in de buurt voor een aantal synth sounds met de DCAM synths van Fxpansion. Kreeg het alleen niet zo dik /smooth en punchy.
Qua drums gebruikte ik wat Fantom X samples (ooit leegesampled), zou eventueel voldoen maar zal vast beter zijn wat sample packs te downloaden van Wave Alchemy ofzo.
Maja ik geef het nu al op dus. Gaat me veel te veel werk kosten en is niet genoeg mijn ding daarvoor.
Ga in plaats daarvan mijn eigen muziekale ideeen maar in een veel simpelere worm gieten. Misschien maar gewoon piano en een string library ofzo

Dan kan ik me bijna alleen richten op de tonale kant van compositie, ben ik een stuk beter in en hou ik lol in