MC Ballenbreker - spijt na de storm

boyd

Ballenbreker
https://soundcloud.com/boy-d-1/mc-ballenbreker-spijt-na-de-storm

Constructieve feedback gevraagd..
Ik gebruik alleen instrumenten (VSTi's en synthesizer), geen samples, behalve natuurlijk voor de stem.
Dat ben ik zelf :engel:

ik vond hem wel cool, maar ik versta niets van wat je zegt.. Ook klinkt ie bij tijden erg rommelig.. Lijkt soms alsof er 3 platen door elkaar heen lopen..

Maar kun je hier de lyrics niet effe neerpleuren, die interesseren me namelijk wel. ;)

Directe link aub, dankjewel. :)

Naar mijn mening is de muziek al gefreakt genoeg, zou het graag nog eens horen met wat minder effecten over je stem. Maar wat een synthgeweld zeg. :)

Bericht door een moderator:
Er zal vast vanalles geroepen worden over vrijheid en wat dan ook maar de gebruikte taal sluit niet aan bij de forum en gedragregels van dit forum. Er is het 1 en ander verwijderd om het geschikt te houden voor het forum.

Vanaf nu graag de focus op zaken als mix en sounddesign.

hi acid fever , even een vraagje. Is de tekst van een hiphop achtig nummer niet minstens zo belangrijk als het nummer zelf? of is dat niet hetgeen wat van belang is binnen dit forum? (Wat ik enigzins snappen kan in een soundforum) ik wil hier verder geen discussie over forumregels ontketenen, die respecteer ik gewoon. wel, deze opmerking terzijde,

@Gloomer, alle teksten gaan over wat ik meemaak, dat brengt in hiphop de meest pure teksten en stemgeluid voort.

Ik ga zo is kijken hoe ik die vocaal wat beter in de mix kan laten passen, iemand nog tips hiervoor?

@dr. lansberg, die reactie is wel heel erg onzijdig ;)

Boyd: Wellicht, maar dit forum heeft gedrags en fatsoensregels waar dit niet bij aansluit.

Een citaat uit de regels:
Plaats geen berichten die obsceen, grof, seksueel getint, haatdragend of dreigend, drugsgerelateerd of anderszins in strijd met de wet zijn.

De keuze is dus: De discussie houden op techniek of het topic volledig verwijderen. Ik heb gekozen om tenminste nog discussie over de techniek mogelijk te houden. :)

Dankje acidfever, die gehele regel uit de regels die je daar citeert slaat inderdaad wel zon beetje op de geposte tekst

Dankje acidfever, die gehele regel uit de regels die je daar citeert slaat inderdaad wel zon beetje op de geposte tekst

Niks tegen jou of de dingen die je bezig houden hoor. Mixtechnisch zijn er denk ik zeker nog verbeteringen mogelijk dus een technische discussie is zeker nuttig, vandaar dat ik de deur niet volledig dicht wilde gooien. :)

Niks tegen jou of de dingen die je bezig houden hoor. Mixtechnisch zijn er denk ik zeker nog verbeteringen mogelijk dus een technische discussie is zeker nuttig, vandaar dat ik de deur niet volledig dicht wilde gooien. :)
Mooi :)
Ik ben de leeftijd waarop ik tegen alles wat regels had aantrapte al lang en breed voorbij gegaan, dus ik begrijp het wel. Regels zijn er om nageleefd te worden :D

Je zou voor de synths misschien wat meer van het stereobeeld gebruik kunnen maken. Nu staat het meeste simpel in het midden en overschreeuwt het elkaar een beetje. Misschien maakt dat ook wat meer ruimte voor de vocal, want die is nu grotendeels niet te verstaan.

Verder is er niet echt sprake van dynamiek in het nummer waardoor ik er moeite mee heb te blijven luisteren. Wat meer logische afwisselingen zijn welkom.

dat klopt.
Sound design en het juiste gebruik van distortie heb ik redelijk onder de knie, waar ik me nu op aan het focussen ben is het stereobeeld en de frequenties.
Wat een hoop lijkt te verkloten is dat het lijkt of ik de crashes/percussie op een veel te hoge frequentie heb gezet.

Zo heftig zeg! Meest agressieve track die ik in lange tijd gehoord heb. Kalm aan broeder, denk aan je bloeddruk ;)

De stem verdrinkt in de muziek op een gegeven moment. Er zit niet zozeer te weinig van iets in, maar simpelweg veelteveel hoog. EQ dat terug en zet de stem dan harder. 8)

Thanks Skies, moet je nagaan, nu ben ik weer enigzins gekalmeerd ;)

Goeie tips (Y)
Ik ga ze straks toepassen.

Back