Restauratie Pianet N.

leuke tremelo ook

Dank Tron en sunny!
De release kan hier en daar nog wat aangepast worden door de sticky pads te verplaatsen. Maar het zal altijd een ploperig/tikkerig gebeuren blijven.

Op het moment dat je een toets indrukt word de reed (het staafje wat gaat trillen) omhoog getrokken en losgelaten. Dit geeft een tik geluidje.
Leuk ook, als je speelt hoor je het binnenwerk ook.

Als het mogelijk is, dan waarom niet? Of wil je'm origineel houden?

Origineel? Nou nee.. :) Sowieso is de behuizing al serieus naar de kl*te.
Mods moeten wel een meerwaarde hebben. Als je uiteindelijk beide knoppen toch maar op één stand gebruikt...
Ik moet er eerst maar eens wat muziek mee gaan maken en dan nog eens bekijken of ik het doe. Hoe zou ie klinken door een tape delay?.. ;)

haha door een tape delay klinkt volgens mij wel ok. Zit er ook een aftertouch naar pitch bend op ;)

Ik moet zeggen, nogmaals luisterend naar je voorbeeld, dat de tremolo nu wel goed staat en je idd wslk vaak op deze stand zal spelen. Dat komt natuulk ook doordat we gewend zijn dat EP's een soortgelijke tremolo hebben.

als je er een hoeveelheid en snelheid variatie op kan zetten, zou ik het wel doen. lijkt me wel een handige toevoeging

Dat doet mijn Pianet N ook ja.
Dat hoort zo (vind ik).
En als dat niet zo hoort, ben ik niet bereid mijn mening te herzien :D

Hier een korte opname van mijn Pianet N:

[EDIT]
Het neerkomen van de sticky pads zodra je de toets loslaat is volgens voor het grootste deel verantwoordelijk voor dat bijgeluidje.

Attachments

• PianetN.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 71
@ Monotron: Wow.. mooie track :):):)

Als ik die mooie Pianet audio voorbeelden hier hoor moet ik mezelf echt inhouden om niet weer..... :D Wat klinkt zo'n Pianet toch te gek.. lekker knorrig idd :)
De N heeft iets meer dat lekkere blokgolf-achtige, fuzzy karakter.. veel meer dan een T voor zover ik ze heb gehoord.. of ligt dat aan de opnames??

Edit: bedoel de N sorry :o:

Laatst gewijzigd:
Ik heb nog nooit een T gehoord (YouTube filmpjes en onbewust in tracks van derde daar gelaten) dus kan het je niet zeggen.

Ik had hem gister even door de Juno 60 chorus met daarachter een tape delay. Dat ik dat heb overleefd...

[EDIT] inderdaad een lekker nummer! Daar mag je m'n thread wel mee hijacken.

@PWM.. bedoelde eigenlijk de N die een iets karaktervol geluid heb.. sorry voor de mistake :)
Ben ook nog een beetje onbekend met alle Pianets.. zou ooit een Pianet duo kopen.. daarna is er toch een Rhodes gekomen.. en toen was ook gelijk de schaarse ruimte op

Haha, de Pianet N is best breed maar heel plat, super handig!

Ik had (door de YT filmpjes) ook het idee dat de N wat meer knort. Mede daarom was en ben ik zo blij met de N. Zelfs het geluid van de aanlopende toetsen, dat hoor je ook terug op de output (hoor geluidsvoorbeeld pagina #1) vind ik mooi. Het lijkt wel of er een hele fabriek inwerking word gezet om een noot af te spelen.

Back