Dozart - Yeah

Dozart

Ouwe rot
Hallo,

Wat vinden jullie van mijn track? Suggesties welkom...

Duur: 7:43
Stijl: chilly psy, euphoric, *Eu-4-delic* 8)

Goeie breakbeat, daar hou ik van, hoewel hij wel erg distorted is voor je genre. Die pad vind ik vervelend. Hij is mij veel te nadrukkelijk. Ik vind je track dan ook toppen op de momenten dat je pad er niet inzit of weggefilterd is...

Thnx voor je feedback! Kun je even aangeven waar de pad precies begint die je stoort? Zitten meerdere in namelijk. :)

die erin komen op 0:39
2:30 filter je ze weg, en daar wordt je track beter van, zachtere/wolligere pads misschien?

Ik heb een update gedaan. Op meerdere gebieden. Hoop dat ie zo beter is. :)

Er zat trouwens een behoorlijke flater in de kabel: m'n beat was naar -3db volume gefilterd vanaf 2:30 of zo. Automation fail. :)

Probleem solved iig.

De pad die je bedoelde is trouwens naar z'n oude volume teruggezet; stond idd te hard en was te overheersend.

Ik kan dit genre heel erg waarderen en de basis zit goed. ben t eens met voorgaande reactie over de pads en choirs. dat werkt niet. ( nog steeds niet)

Ik zou t allemaal veel subtieler houden. Meer definitie krijgen in de drums en bass en de enkele dingen die echt werken voor je mix. Er is een hoop niet nodig wat nu aan staat.

Levels is wel een aandachtspuntje. mag wat minder hoog over de gehele mix. Maar ik hoor niet goed doordat alle pads en choirs de mix dicht slippen in combinatie met de distortion.
veel overbodige onduidelijkheden in t arrangement wat me een btje confised maakt over de mix. sounds zijn allemaal cool, maar t trouwt nog niet lekker.
vind ik dan.

Heeft meer tijd nodig :okdan:

Sfeertje is prima voor mij.

Die scratches die er op 3:03 inkomen maken het wat onrustig. Vanaf 3:41 zou je ervoor kunnen kiezen om je akkoorden niet in blokjes van 4 maten te spelen (dus na 4 maten weer t erug bij af), maar lekker de tijd te nemen om hier een klein reisje te maken met een omweg. En dan halverwege de break weer thuis te komen.

Die pad waar Van Rippestein het over heeft snap ik ook wel. Doordat je hem als lead gebruikt, hoor je elke keer die aanzet van die pad met delay. Dat stoort mij op een gegeven moment oook wel een klein beetje.

Wat algemener, ik vind dat er nog te weinig structuur in je track zit. Ik snap je opbouw, maar het net een beetje een film waarin in elke scene wordt geschoten. Soms wil ik ook even een achtervolgingsscene zien of de begrafenis van de partner of het moment waarop de hoofdpersoon zich voorneemt niet te rusten totdat de daders onder de groene zoden liggen of de liefdesscene. Op zich hoor ik die nuwel, maar er wordt nog steeds ook in bijna elke scene geschoten :).

Die drumfill die er op 6:06 inkomt, lijkt een tikje verschoven te zijn. het kan natuurlijk ook je bedoeling zijn geweest om hem op de 2e 32ste te laten beginnen. Maar voor mij luistert het niet lekker.

Anyway, mijn feedback teruglezend, denk ik dat ie negatiever overkomt dan de bedoeling is. Ik heb alleen de zaken genoemd die mij in die zin opvielen.

Yo... dank voor jullie adviezen tot zo ver. :) Ik ga er vanmiddag nog eens voor zitten. Misschien moet ik inderdaad de distortion op de beat wat subtieler aan gaan pakken dan (ik had er een beetje het idee van voor me van 'boards of canada - music is math, die beat, die ook op een bepaald soort manier distorted is), want het moet natuurlijk niet dicht slippen. Ik ben verder niet van plan heel m'n track te gaan hervormen; ik denk dat wat kleine aanpassingen een wereld van verschil zullen kunnen maken, aangezien het allemaal best wel op een zodanige manier op elkaar is afgestemd dat je er een bepaald soort sound van krijgt (zoals ie nu is). Een verandering van het een leidt dan al snel tot versterking (of verzwakking) van het ander. Het is een beetje mozaïeken in de mix :P

In ieder geval ga ik er vanmiddag nog eens voor zitten en kijken wat ik kan doen met jullie tips. :okdan:

Heb alweer een cool idee... maar dat komt morgen wel :) de scretch komt nog ff terug iig...

Lekker nummer, fijn sfeertje. Alleen op 3.35 komt er een dubieuze noot voorbij van dat fluitje

Verder heerlijk trippy nummer

Op m'n koptelefoon van 50 euro klinkt het geluidstechnisch prima!
Maar 't is wel een zware track hoor... Maak je ook weleens iets vrolijks? :-)

Back