Presenteren van nieuws op homepagina

Eurynom3

Ouwe rot
Is het wellicht een idee om 'nieuws' anders te presenteren op de voorpagina? Wellicht door er kleine tegels van te maken? Of het enkel en alleen te beperken tot het tonen van een titel? Nu staan er vaak mega grote afbeeldingen, waardoor je een eind moet scrollen. En aangezien het nieuws vaak dagen/weken blijft staan, is het niet interessant om het elke dag meerdere keren voorbij te zien komen.

Last edited by a moderator:
Oeps, verkeerde topic. Kan iemand het aub naar de juiste verplaatsen? Nu ben ik zelf irritant op de voorpagina ;)

Gewoon even op de "report"-knop klikken van je eigen post.

Er zit een (-) knopje op de titel-balk die het nieuws item doet sluiten.

Lijkt mij prima te werken.

Dat heb ik af en toe gebruikt, maar werkte niet lekker. Als je wisselt van PC of mobile device dan begin je weer van voor af aan. En vaak vergeet de browser weer de instelling en dus kan je opnieuw beginnen. Wekt meer irritatie op dan het zou moeten voorkomen.

Dat heb ik af en toe gebruikt, maar werkte niet lekker. Als je wisselt van PC of mobile device dan begin je weer van voor af aan. En vaak vergeet de browser weer de instelling en dus kan je opnieuw beginnen. Wekt meer irritatie op dan het zou moeten voorkomen.

Dat is mijn ervaring ook wel, alleen is bij mij het irritatie niveau niet zo hoog :)

Bericht door een moderator:
We krijgen hier zo nu en dan meldingen over. De één vind het irritant, de ander prettig.
De enige oplossing zal dus zijn dat een gebruiker het zelf kan configureren in zijn/ haar persoonlijke foruminstellingen.

Ook deze eis/ wens zullen we meenemen in de keuze voor nieuwe forumsoftware!

dit forum zit vast in 2006, ver voor er ook maar iemand echt mobiel het internet op ging. Klachten worden al jaren weggemoffeld met de dooddoener de nieuwe forumsoftware komt eraan. Ik geloof er niet meer in, het duurt te lang en echt de enige reden dat mensen dit forum blijven gebruiken is het feit dat dit het enige nl synthforum is, gebruiksgemak ligt echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren achter op de rest van het internet.

Gewoon twee dingen die overal al jaren standaard zijn, naar laatst gelezen bericht in een topic en automatisch resizen van plaatjes zodat niet je hele opmaak uit elkaar gerukt wordt. Super handig, overaal standaard, al jaren maar hier is het allemaal te moeilijk om te realiseren. Ik snap het echt niet.

Gratis en voor niks. Mooi levensmotto, zal wel eens vaker tegenvallen.

Ik vindt SF er netjes uizien, zeker vergeleken met Muff, Gearslutz en AH. En plaatjes kijken op je smartphone? Bwaahaha

dit forum zit vast in 2006, ver voor er ook maar iemand echt mobiel het internet op ging. Klachten worden al jaren weggemoffeld met de dooddoener de nieuwe forumsoftware komt eraan. Ik geloof er niet meer in, het duurt te lang en echt de enige reden dat mensen dit forum blijven gebruiken is het feit dat dit het enige nl synthforum is, gebruiksgemak ligt echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren achter op de rest van het internet.

Gewoon twee dingen die overal al jaren standaard zijn, naar laatst gelezen bericht in een topic en automatisch resizen van plaatjes zodat niet je hele opmaak uit elkaar gerukt wordt. Super handig, overaal standaard, al jaren maar hier is het allemaal te moeilijk om te realiseren. Ik snap het echt niet.

Je zoete woorden weten goed te motiveren Document1! :D

Ik begrijp je cynische reactie en ook wij hadden het forum al veel eerder naar modernere techniek willen trekken echter is er altijd een verschil tussen willen en kunnen. Ook al is dit frustrerend, we zullen het er nog even mee moeten doen.

De reden hiervoor is het ontbreken een admin/ techneut met voldoende beschikbare tijd om dit soort dingen op te pakken. Zoals je zult begrijpen gaan we niet lopen hobbyen in de hoop dat het allemaal weer gaat werken, we moeten het zeker weten. Het behoud van de posthistorie en useraccounts staat op nummer 1 van de prioriteiten en zodra er ook maar een klein risico is dat dit in gevaar komt gaan we niet verder.

Wij zijn op zoek naar een oplossing voor dit probleem, echter is dit niet iets wat even op een zaterdagmiddag is opgelost. Het gaat om een transitie naar niet alleen een moderner forum maar ook een aanbod van veel nieuwe functionaliteit die allemaal getest moet worden.

P.S. Overigens moet ik ook zeggen dat ik persoonlijk vind dat het allemaal wel meevalt. Op de iPad is het forum bijvoorbeeld prima bruikbaar en de punten van feedback die bestaan zijn verbeterpunten, geen zaken waardoor absoluut niet met het forum te werken is.

Wij zijn op zoek naar een oplossing voor dit probleem, echter is dit niet iets wat even op een zaterdagmiddag is opgelost. Het gaat om een transitie naar niet alleen een moderner forum maar ook een aanbod van veel nieuwe functionaliteit die allemaal getest moet worden.

P.S. Overigens moet ik ook zeggen dat ik persoonlijk vind dat het allemaal wel meevalt. Op de iPad is het forum bijvoorbeeld prima bruikbaar en de punten van feedback die bestaan zijn verbeterpunten, geen zaken waardoor absoluut niet met het forum te werken is.

Wellicht wat off topic, maar ik ben heel erg nieuwsgierig. Ik lees nu een aantal keren dat de overweging wordt gemaakt om nieuwe forumsoftware aan te schaffen. Ik vroeg mij af op welke manier de stichting wordt gefinancierd en de uitgaven om alles in de lucht te houden. Ik las het volgende:

Financiën
Tijdens de eerste jaren van ons bestaan hebben we de kosten voor het Synthforum zelf voor onze rekening genomen. Om goed op de toekomst voorbereid te zijn, willen we nu graag een beroep doen op onze bezoekers.

Met jouw bijdrage kunnen we het Synthforum en de Synthwiki zonder winstoogmerk draaiende houden en krijgen we de ruimte om de dienstverlening uit te breiden.

We willen je daarom graag in de gelegenheid stellen om een steentje bij te dragen door middel van een donatie.

Je kunt een passend bedrag overmaken naar:

Stichting Synthforum Nederland
Rekeningnummer: 13 52 36 568
Bank: Rabobank Venlo
IBAN: NL87 RABO 0135 2365 68
BIC: RABONL2U

Je kunt ook gebruik maken van Paypal.

Nu vroeg ik me af of er ooit wel eens iemand iets heeft gedoneerd? Is er wel eens overwogen om iets van contributie in te stellen? Ik wil geen slapende honden wakker maken, zeker niet. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je dan iets meer ruimte krijgt om beslissingen over bijvoorbeeld nieuwe software gemakkelijker en sneller te maken. Het zou ook nog een middel kunnen zijn iets ruimer in de technische ondersteuning te komen zitten.

Misschien aardig om met behulp van de huidige forumsoftware daar eens een poll voor op te zetten?

Misschien gouden sterren voor donateurs? Ik draag graag wat bij! Wat is de paypal email?

Klik

AUB

11359692-gouden-sterren-met-vijf-gouden-sterren-die-een-prijs-van-uitmuntendheid-en-luxe-als-een-symbool-en-h.jpg

Er zijn destijds wat donaties gedaan. Hiervan is een deel naar een zeer nodige uitbreiding van storage gegaan aangezien het forum in ruimtenood zat. Een klein deel is nog beschikbaar en gereserveerd voor de kosten aan het vernieuwen van de forumsoftware.

Dergelijke donaties geven het forum wat ademruimte en worden dan ook ZEER gewaardeerd. :okdan:

Goed gebruik van adsense kan ook wel wat opleveren, ik heb er ervaring mee dat dat prima tot een bijverdienste kan leiden.

1000 euro per jaar heb je zo, zeker met een site als deze.

Back