Nazomerdeuntje... (W.I.P.)

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Ja, laat ik er maar weer 'ns een topic voor openen... Een nazomerdeuntje in wording! :-)

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-64

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-64

attachment.php

Attachments

• 101.jpg
    101.jpg
    73,1 KB · Bekeken: 69
wow wat een zenuwachtig nummer man.. waar blijft die break ? Ik vond hem niet slecht, maar zo stresserend... en ook wel een beetje eentonig.. Ik zou dus werken aan variatie en de break.. Succes Scep ! :)

Prachtige foto maar de nazomer duurde veel te kort? Waar is die gebleven?

Sorry! Ik vond bij nader inzien een geluidje te hard staan... De update ben ik nu aan het uploaden!

wow wat een zenuwachtig nummer man.. :)

Ja, dat was dus de bedoeling... :-)

en ook wel een beetje eentonig.. Ik zou dus werken aan variatie en de break..

't Is dus de bedoeling datie een beetje hypnotiserend is.... Maar ik zal 't afwisselender maken...

Succes Scep ! :)

Dank! :-)

Laatst gewijzigd:
Nou dit nummer lijkt het meer "hoe kom ik van de winter vanaf".

Ik vind hem leuk hoor, KLF "what time is love" gehalte. Schapen ontbreken, anders was het compleet.

Het enige wat ik steeds bij je nummers hoor is dat het alles in een lijn zit, dus geen momenten van opbouw/afbouw, niet alleen het arrangement maar ook de mix, alles mooi in het midden maar ik mis het "leven".

Duzzz... Het is aan jou de keuze om toch de stap te nemen naar een meer "big sound".

1. Nou dit nummer lijkt het meer "hoe kom ik van de winter vanaf".

2. Ik vind hem leuk hoor, KLF "what time is love" gehalte. Schapen ontbreken, anders was het compleet.

3. Het enige wat ik steeds bij je nummers hoor is dat het alles in een lijn zit, dus geen momenten van opbouw/afbouw, niet alleen het arrangement maar ook de mix, alles mooi in het midden maar ik mis het "leven".

4. Duzzz... Het is aan jou de keuze om toch de stap te nemen naar een meer "big sound".

1. Het is inderdaad geïnspireerd door een naderende dreiging...

2. KLF? Zal zo ff op TouTube luisteren...

3. Ja dat vind ik best moeilijk. Ik hoor op mijn koptelefoon toch wel een duidelijk stereobeeld. En ik vind het niet zo mooi wanneer een geluid alleen links of rechts zit.. (Beatles). Op professionele mixes hoor ik inderdaad dat het geluid ook van boven onderen of van achteren komt, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen... :-S

4. Toch vind ik dit ook best ook een 'big sound' voor mijn doen? Luister je het af op je laptop?

3. dus geen momenten van opbouw/afbouw

Nog even een aanvulling:

3. Dat begrijp ik niet helemaal. Als ik mijn muziekjes af heb zit er meestal wel opbouw/afbouw/drop in.. Zelfs in het trackje-in-wording hierboven...

En TouTube = YouTube :-)

Ik luister op pro-koptelefoon via mijn geluidskaart. Het nummer is stereo, maar het klinkt "klein, dun" en ik kan helaas niet helpen gezien dat ik het programma mu-lab niet gebruik. Dus het diepe van de groove voel ik niet. Je begint met de gordijnen van het huis maar eerst moeten de stenen goed vast zitten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het leuk gedaan, maar niet denderend

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het leuk gedaan, maar niet denderend

Het is nog een W.I.P... :-)

Ja, het zou kunnen komen doordat ik altijd zonder compressie werk?

Zelf luister ik nu op een goedkope DJ-sennheiser koptelefoon. Die het basgeluid wel wat aandikt... Ook luister ik soms af op redelijk goede huiskamerspeakers. In een ruimte van 25 m2.

Compressie helpt sowieso, als je maar weet hoe. Er komen zeker meer dingen bij kijken.

Ik vind het zelf behoorlijk moeilijk, ook al ik iets meer verstand van heb in vergelijking met vroeger. Wat ik zou doen als ik jou was is een dergelijk nummer als referentie track nemen en dan op basis daarvan werken, etc.

Hmmm? Je bedoelt deze track?

Het komt misschien door de geluidskwaliteit van Youtube maar het klinkt naar mijn gevoel wat overcompressed..
En helemaal niet ''dikker'... Maar wel een leuk nummer! :-)

Maar dat ligt vast aan mijn huidige koptelefoon? Of mijn speakers? Of mijn oren? :-S

Hmmm, beetje drukke track van begin tot eind....probeer inderdaad meer variatie aan te brengen.

Qua sound, heb je alle sporen apart door de EQ gehaald? En daarna eens gespeeld met een limiter, compressie en totaal EQ?
De sound kan zeker "dikker".

Dank voor het luisteren! Ja, sommige sporen zijn door de EQ gehaald en anderen niet. Ik ben nu nog in de 'componeer fase'... Meestal ga ik later pas beter op de geluidskwaliteit luisteren. Sowieso heb ik geen kaas gegeten van compressie en limiters ed. Ik vind vaak dat het er dan niet mooier op wordt... En bedoel je met ''dikker" harder? En kan ik zoiets niet eventueel later beter aan een echte masteraar overlaten? En misschien komt er meer variatie, misschien ook niet... Ik zal er eens naar kijken en heb nog maar een paar sporen over...

Het eerste dat mij opvalt is dat je tracks steeds beter worden. Ik merk bij deze ook al dat je meer afwisselingen in de akkoorden hebt gebruikt, en mooie ook. Drumtrack wordt ook steeds beter en gevarieerder. Gaat lekker Scep! Bij de overgang op 2:20 zit elkaar nog wel iets dwars. Op de achtergrond loopt een string mee die steeds 2 maten dezlfde akkoorden speelt. Die wringt op dat stuk. Kun je nog wel iets anders maken.

Tegelijkertijd ben ik het eens met veel zaken die Paabs heeft genoemd. Mooi omschreven dat je eerst met de gordijnen begint :). Maar dat zou ook heel goed de volgende stap kunnen zijn bij het bouwen van je tracks. Ik heb het idee dat je nu inderdaad zoals je vaak in de topic titels zelf al aangeeft een loopje maakt en dat als basis voor de rest van je track gebruikt. Misschien een mooie oefening om bij je volgende project eerst de volledige structuur neer te zetten en dan gaan invullen? Ik maak me daar zelf ook altijd schuldig aan hoor, een loop als uitgangspunt voor de track nemen, en dat hoor je.

Ik zou me nog niet direct nu al zorgen maken om de "dikte" van je track. Ik hoor ook wat Paabs hoort, dat het nog wat dunnetjes is, maar dat komt later wel joh.

All in all ben ik aangenaam verrast door de vooruitgang die je bij elke track weer maakt. Maar je doet ook duidelijk iets met de feedback die je telkens krijgt :okdan:.

Back