Welke afmix Koptelefoon?

ik heb een Sennheiser EH2200, hij bevalt in principe prima, maar voor de laatste puntjes op de i gaat toch de koptel af....

Ik heb laatst de hd 265 gehaald. Ik had er een aantal geprobeerd. Eerst 1 van rond de 100 euro, klonk voor geen
meter, ding was 1 en al bass en die liepen allemaal in elkaar over.
Sowieso heb ik het idee dat in alle phones de bass overheerst.

Nu ik de 265 thuis luister klinkt ie idd toch wel 'zwaar bassig' en erg 'droog', zeker als je gewoon een piano
neemt op je synth.

Nou ben ik niet zo'n audiofreak dus misschien hoort dat juist wel zo droog :?
Ik ben het iig niet zo gewend (hoewel mijn tannoy speakertjes als het goed is ook niet kleuren).

Wat voor advies kunnen jullie mij geven, toch een phone met iets meer midden/hoog?
Zou ik er toch 1 moeten hebben met meer 'kleur'?

Waarvoor wil ik hem gebruiken:
synth, gewoon audio luisteren en afmiixen.

Geniaal

Geniaal

Origineel geplaatst door fuse
Laat mij anders ook ff weten of je een HD265 gevonden hebt.

Bvd

En een tip. Als je zo'n headset hebt ga dan metteen even met plakband even die snoertjes te lijf zodat de kabel bij de stekkers ontlast wordt en die kabel langer mee gaat. Anders zijn ze binnen het jaar kaduk. Dat is de achilleshiel van die dingen.

In de laatste SoundOnSound reviewen ze een koptelefoon die op het ding zelf een mini-xlr aansluiting heeft voor z'n kabel c.q. snoer. Handig!! (Bij mijn AKG 240DF is de aansluiting aan de 'jack' kant een beetje gaar...)

Origineel geplaatst door faab
Beyer Dynamic dt 770

Goeie volle sound,laag weergave en geen snijdend hoog.:okdan:

Helemaal mee eens ! En luister ook eens naar de half-open versie, de DT-990.
Klinkt (vind ik persoonlijk) is nog iets opener. Wel lastig als je 'm voor zang wilt gebruiken, er lekt dan nl. geluid naar buiten.

Ik heb beide modellen (de PRO versies) al 12 jaar, de oorschelpen beginnen al aardig te slijten (misschien moet ik me toch eens wat vaker scheren ;) ) maar het geluid is nog steeds top !

Eigenwijsje. Niet over lezen maar horen. ;)

Heb zaterdag een Beyer DT990 gekocht. Heb m vergeleken met senheiser en AKG. AKG vond ik ook wel goed klinken maar zat absoluut niet goed op m'n hoofd(smal hoofd) dus die viel af.
De senheiser (model van 109 euro, weet type niet precies meer) vond ik ook erg goed klinken maar ietwat kaal/leeg. het lag gaat niet echt diep en als je t volume iets hoger zet dan doet het midden en hoog al snel pijn aan je oren.

De DT990 klinkt warm maar toch neutraal en zit fantastich op m'n koppie.

Bij afmixen blijft het natuurlijk belangrijk dat je ook op boxen luistert naar je muziek.

Origineel geplaatst door fuse
Eigenwijsje. Niet over lezen maar horen. ;)

ik ben een luirik ;)

Nee, op headwize zitten echt wel oorschelpflippo's, ik geloof die nerds hun beoordeling wel, trouwens zij praten over minimale verschillen van een HD600 vs DT880 en daar de draad van de HD600 zo'n spagettidraadje is van 2,5mm dik, is de keuze snel gemaakt

Maar ik moet de aanschaf wegens andere :( rotbetalingen weeral uitstellen, dus tegen die tijd zal ik misschien wel ergens de kans hebben er enkele naast mekaar te luisteren zeker, we shal shee! (I shaw sheeschells on the sheeschore)8o)

@traxopia:

Die DT990 is goed van prijs geworden wel hè, maar klinkt hij niet wat DARK? (naar het schijnt...)
Maar ja, misschien is die DT880 of HD600 wat te scherp voor ons studiosessietjes...
Ik moet gewoon iets goed hebben, half open of open om de druk van mijn trommelvliezen weg te houden, das al.
En mixen doe ik altijd op monitors, maar een hoofdtelefoontje is toch ook onontbeerlijk voor stereo effects juist te zetten of subtielere dingen af te regelen... .

:mexico:

Ik heb vandaag de AKG K271 studio gekocht, ik zat te twijfelen tussen deze en de K240 studio maar toch deze genomen na 83 keer beiden op mn hoofd te hebben gehad.
Ik vond het geluid net wat aanweziger/eerlijker bij deze in vergelijking met de K240 en tsjeesus, erg gedetailleerd allemaal man, toppieee! Hij zit verder ook errug comfortabel op mn hoofd en heeft als xtra luxe dat ie een schakelaartje/sensortje heeft die het geluid mute zodra je hem van je koppie afhaalt, ik ben er echt ontieglijk blij mee! :D

Ik heb nu in plaats van de HD 265 de HD 590 gehaald, deze klinkt
veel transparanter. Ik vondt de bass van de 265 veel te overheersend.
Ik heb alleen het idee dat mijn 590 ietsje anders klinkt dan het model
in de winkel, moeten koptelefoons ook 'inspelen' net als boxen. Oftewel gaat
ie anders klinken?

Ik vond trouwens de 280 ook een stuk beter klinken dan de 265, de meeste die ik heb
geprobeerd hebben zoveel bass dat het niet prettig klinkt...

m'n Behringer HPS3000 is na een paar maanden al kapot en ik ben 't nu zat met die goedkope rommel.... kga ook weer niet al teveel uitgeven voor een koptelefoon, maar rond de 100-140 euro toch wel...

is de Sennheiser HD-25 een aanrader? lijkt me wel relaxed omdat ie niet zo lomp groot/zwaar is
of kan ik beter een andere nemen uit die Sennheiser serie? (volgens mij 't enige professionele merk wat ik hier in de buurt kan uitproberen..)

Ik heb zelf de Sennheiser HD580 precision en ben hier uitermate tevreden over !
Heb zelf van Monitors gehad de Spirit Absolute 2 (te wollig) en de Yamaha NS-10m's (tja je houdt ervan of niet) maar de beste mix is nog steeds gemaakt met de HD580......zegt voor mij genoeg (maar ik kan er ook niks van hoor dat je dat ff weet)

:z

Origineel geplaatst door Traxopia
Heb zaterdag een Beyer DT990 gekocht. Heb m vergeleken met senheiser en AKG. AKG vond ik ook wel goed klinken maar zat absoluut niet goed op m'n hoofd(smal hoofd) dus die viel af.
De senheiser (model van 109 euro, weet type niet precies meer) vond ik ook erg goed klinken maar ietwat kaal/leeg. het lag gaat niet echt diep en als je t volume iets hoger zet dan doet het midden en hoog al snel pijn aan je oren.

De DT990 klinkt warm maar toch neutraal en zit fantastich op m'n koppie.

Bij afmixen blijft het natuurlijk belangrijk dat je ook op boxen luistert naar je muziek.

luister zelf ook op de DT990 pro en heb er geen klachten over. voor mij is ie perfect

Ik heb zelf een Akg-k501 en een Beyerdynamic Dt-880.
Prijzig, maar erg goed! Vind de Akg het fijnst. :D

Ik ben al eeuwenlang een Beyerdynamic DT990Pro gebruiker, en ik vind 'm top! Is minder gechikt voor inzingen vanwege de open structuur. Maar als referentie bij het afmixen heb ik nog nooit een betere (in dezelfde prijsklasse) gehoord...
Maar ga gewoon eens luisteren.

Een tip, en dit geldt voor alle merken: koop elk jaar nieuwe kussentjes. Kost maar een paar €'s, maar dan zit hij altijd als nieuw. Ook de klank blijft dan beter omdat de afstand tussen hoofdtelefoon en oor optimaal blijft. Een beetje pro-dealer heeft ze op voorraad.

Ik hoor allemaal sennheiser HD modellen voorbijkomen maar nog niet de HD 280 pro. Heb ik nu zo'n zeldzaam model of zo? Ik heb tot sinds kort op deze koptelefoon afgemixed en toen ik pasgeleden studiomonitors kocht kwam ik tot de conclusie dat ik er niet erg veel naast heb gezeten met die koptelefoon. Dus ik ben wel tevreden, ik vindt m best wel een neutrale klank hebben.:okdan:

Laatst gewijzigd:
de beyerdynamic dt770,klinkt gewoon super,het laag is perfect en hij vervormt niet bij flink wat decibels,ook wel eens lekker om je mix ff zwaar te kunnen blazen over je headphones....zeker de moeite waard om ergens te gaan beluisteren...

Ik heb nog een oude KOS-Electrostaat koptelefoon (ESP-6A)
Is mooi neutraal geluid maar wel pijn aan je oren na een tijdje -- :-((

Back