Custom Liveset - Video

Arv> yep, paar gigs gedaan met deze setup.

Is wel gaaf hoor, werkt ook goed.. maar je moet wel gefocussed zijn en niet (te laat) op de verkeerde knopjes drukken ;)

abelton wacht toch tot de volgende bar om te beginnen. je kan ook accapella vocalen on der die knoppen doen op terts .. moet je doe wel hebben. abelton bepaalt dan zelf de snelheid en blijft de toon hoogte het zelfde dacht ik. klinkt erg goed.

abelton wacht toch tot de volgende bar om te beginnen. je kan ook accapella vocalen on der die knoppen doen op terts .. moet je doe wel hebben. abelton bepaalt dan zelf de snelheid en blijft de toon hoogte het zelfde dacht ik. klinkt erg goed.

dat kun je instellen of die direct, per bar, 4 bars, 8 bars, etc. moet wachten voor het activeren van je clip, dat is superhandig omdat je daardoor bijvoorbeeld loops altijd perfect in sync hebt.

Nog een andere vraag trigg, wat is jullie werkmethode met meerdere nummers in 1 .als project, zet je dan het tweede nummer gewoon op clips in het zelfde instrument spoor maar dan lager, bijvoorbeeld row 1-5 is nummer 1, row 10-15 is nummer 2, etc...
of doe je juist kolom based dus kolom 1- 8 is nummer 1, kolom 10 - 18 is nummer 2, etc . Dit is met name handig als je andere instrumenten gebruikt, maar kost ook weer wat cpu extra als je veel vsts gebruikt.
Of bounce je alles vooraf naar audioclips met alleen FX automation gekoppeld?

Zelf gebruik ik een mix van 1 en 2 (dus row en kolom based).

Kan je hier iets meer over vertellen? Blijft je set hiermee ook 2-weg werken? dwz dat je vrij met alles kan schuiven in de session view van Live? of zijn de knoppen op de launchpad/APC verwijzingen naar clips in de sessionview?

Op het moment dat je een ander nummer selecteert veranderen alle clipjes (in session view idd), maar blijven de geluiden/clips die op dat moment lopen gewoon doorgaan. Er verandert dus op dat moment nog niets in het geluid.. pas als je een ander clipje van het nieuw geselecteerde nummer aanzet, verandert de sound.

zo kan je leuke overgangen maken van de ene naar de andere track door stuk voor stuk bepaalde items te vervangen of toe te voegen. We hebben ook nog drop-scenes op de apc om in 1x naar iets compleet anders te switchen.

Klinkt heel vet! Met oud en nieuw op awakenings jongens? Welke geluiden halen jullie uit virus B?

Voornamelijk wat pads en hier- en daar een ritmisch dingetje, voor pads is de virus heel geschikt.

Voor (rauwere) sounds waar je meer met het filter werkt werkt Massive vaak beter (klinkt gewoon beter dan die virus B).

Virus B werkt wel ideaal als controller voor Massive, omdat je de knoppen goed kan mappen.

Op het moment dat je een ander nummer selecteert veranderen alle clipjes (in session view idd), maar blijven de geluiden/clips die op dat moment lopen gewoon doorgaan. Er verandert dus op dat moment nog niets in het geluid.. pas als je een ander clipje van het nieuw geselecteerde nummer aanzet, verandert de sound.

zo kan je leuke overgangen maken van de ene naar de andere track door stuk voor stuk bepaalde items te vervangen of toe te voegen. We hebben ook nog drop-scenes op de apc om in 1x naar iets compleet anders te switchen.

ik bedoel meer dat als jij een hihat slipje in de session view verplaatst of deze ook op de APC netjes mee verplaatst?

Ik gebruik een launchpad als control surface en nieuwe nummers komen steeds rechts onder de vorige nummer in session view. Zo kan ik ook aan nieuwe nummer beginnen terwijl de vorige nog loopt.

Back