Nieuwe EDM-Remix '(Like a) Butterfly' met vocals

R-WinV

Ingeburgerd
Graag wil ik mijn nieuwste EDM-Remix Butterfly met jullie delen.

Niet alleen ben ik benieuwd wat jullie van de track vinden, maar feedback om mee te nemen naar de volgende producties zijn ook zeker welkom.

Electronic dance music (also known as EDM, dance music, club music, or simply dance) is a set of percussive electronic music genres produced primarily for dance-based entertainment environments, such as nightclubs. Dance music is generally produced for the use by DJs, sometimes by the DJ themselves, who then performs a live-set of their own music arrangements, or plays tracks from different artists in a rhythmic pattern in their DJ mix, progressing from one song to the next, often looping parts, adding samples or using sound effects to entertain.[1]In 2010, the acronym "EDM" was adopted by the American music industry and music press as a buzzword to describe the increasingly commercial US electronic dance music scene.[2][3]

klinkt lekker generiek dus zal het goed doen op de dansvloer

Voor het EDM werk op de dansvloer zou ik zeker even naar de mix kijken. Veel aanwezig hoog en de synths die in de layers zitten verdrukken elkaar, zijn die afzonderlijk goed door de EQ gehaald?

De kick mag voller en de bassline vind ik nu wat simpel, de snareroll vind ik ook vrij hoog

De drop voor dit werk vind ik te lief, in dit genre vraagt men om een knallende drop, begrijp me niet verkeerd, het klinkt lekker, maar een goede EDM drop bouwen is erg lastig!

Dat met die drop ben ik het bij nader inziens ook wel mee eens. Hij kan nog harder vallen.

Wat ze vaak doen is opnaaien zoals je nu doet, en dan niet laten vallen maar nog eens 8 maten opnaaien met alleen riser, snaredrums en uplifters. Dus zeg maar 2 x opnaaien - zodat iedereen met zijn handjes in de lucht staat - en dan laten vallen. Hij knalt er daarna wel lekker in. :halleluja

Ik kan mij prima vinden in de feedback. Sluit mij hier ook volledig bij aan. Bedankt voor jullie meedenken. Leuk om positieve maar ook kritische kantjes te horen.

Deze track heb ik gemaakt voor een remix contest. Ik zal hier nog wel even posten hoe dat is afgelopen zodra de uitslagen bekend zijn.

ik vind h'm wel sterk, doet mij een beetje denken aan het werk van Airbase

Oei, hele rare sound. Ik mis bepaalde frequenties. Klinkt alsof er een filter op zit. Leg je track eens naast eentje die je zelf prima vind klinken en luister goed naar het verschil in sound design.

Qua compositie: echt een dikke prima. Luistert heerlijk weg!

Back