S5000 repareren

Cornerman

Ouwe rot
Ik heb een S5000 die niet meer aangaat, nu probeer ik erachter te komen waar het probleem zit.
Ik durf er echter niet zo goed echt aan te beginnen, wegens een gebrek aan ervaring.

Wellicht hebben jullie tips. Bedankt !

Als ie helemaal dood is, heb je grote kans dat de voeding niet goed meer is. Weet niet waar je woont, maar zijn vast mensen hier die er naar willen kijken, wil het ook wel doen, maar woon in Dordrecht.

het zou zo maar eens gewoon een zekering kunnen zijn
een gesprongen zekering hoeft niet te betekenen dat er iets mis is met het toestel zelf.

Bedoelde idd een zekering of iig iets in het voedings gedeelte.

Meten of je secundaire spanning hebt op de Travo, daarna naar de diodebrug wissel naar gelijkspanning, Transistor/spanningsregelaar enz.
Verder eerst de glas zekering naturlijk, de travo zal het niet zijn die ruik je wel...
Ik woon in Rotterdam dus ...kijk maar even...

Pas op,...er zit een geschakelde voeding in.
Als je geen ervaring hebt hiermee: Afblijven ! ! !

Meten of je secundaire spanning hebt op de Travo, daarna naar de diodebrug wissel naar gelijkspanning, Transistor/spanningsregelaar enz.
Verder eerst de glas zekering naturlijk, de travo zal het niet zijn die ruik je wel...
Ik woon in Rotterdam dus ...kijk maar even...

:bekdicht::stupid:stupid:stupid

:peukie:

Bedankt voor de tips iedereen ! , zojuist bij Eraser127 geweest en het betreft iig een kapotte zekering.

Heb nieuwe zekeringen (250V 3A), maar die knalde er direct uit. Zal er wat uitgebreider naar moeten kijken.

een zekering bij een scjhakelende voeding knalt er ddorgaans alleen uit als de voeding kapot is.

soms is de brugcel stuk, en anders ..... sucses...:D

:mega:

Ik doe ook zeker niet meer dan wat ik kan. De gelijkrichter meet iig goed. Er zit een soort grote trafo op de print met maar twee aansluitingen, wat is dat voor iets? heb dat nog nooit gezien volgens mij. Ga er iig niet verder aan zitten.

Laatst gewijzigd:
Nieuwe voeding erin gezet, helaas ging de S5000 niet aan.
Verder afgebleven. Iemand nog ideeën ?

Dat heb ik idd ook gezegd, voedingsprint zit weer op een " verdeelprint" aangesloten met een trafo' tje er op, maar kon niet echt duidelijk daar iets aan vinden. Idd naar Mike Philco of j.Baars.

Back