boss xt-2 voor de gene die ...

soundsciu

Ingeburgerd
Ik ben al een tydje opzoek naar en oud nummer van voor 1980 met en of andere orgel/synth loopje erin.
er zijn een aantal artiesten die het in hun nummer ook gebruiken o.a felix-dont you want me hier onder link naar het nummer en op 0:45 in het nummer hoor je wat ik precies bedoel:

snoop dog gebruikt het ook in een van zijn nummers ,maar zoek dus het orginele nummer geloof dat het een amerikaans label was

omdat ik zelf vast zit en niet verder meer kom dit bericht
dus voor de gene die als eerste mij berichtje stuurt met naam van de band en titel (eventueel link naar het nummer op youtube ofzo)
krijgt een werkend Boss xt-2 voet pendaal ,ben benieuwd af iemand me kan helpen

Bij mijn weten:

-Felix samplede voor de stem Jomanda's Dont You Want My Love.
-David Guetta samplede voor Snoop Dogg Felix.
-Ik dacht dat het orgelloopje origineel van Felix kwam? Het is in ieder geval door Meck ft Dino gesampled als zijnde "van Felix".

Dus volgens mij is het orgelloopje origineel Felix.

Laatst gewijzigd:
felix heeft het waarschijnlijk opnieuw ingespeeld maar het is zeker niet van hem zelf.
In 1979 was de draaiorgel nogal in werd veel gebruikt in de disco toen soort gelijk nummer is bv :

het nummer waar felix het uit heeft is en onbekender nummer

felix heeft het waarschijnlijk opnieuw ingespeeld maar het is zeker niet van hem zelf.
In 1979 was de draaiorgel nogal in werd veel gebruikt in de disco toen soort gelijk nummer is bv :
The New Dutch Organ Group - Holland Disco - YouTube

het nummer waar felix het uit heeft is en onbekender nummer

Wat is de bron waarop jij baseert dat Felix het uberhaupt uit een ander nummer heeft? Als anderen het loopje samplen en daarbij Felix crediten, lijkt het me sterk dat Felix het zo hard op een oud nummer gebaseerd zou hebben dat het een copyrightprobleem werd.

Dit zegt Felix zelf:

Anyway, I sent some demos out to a few labels that I liked at the time. Jerry (Dickens AKA ‘Red Jerry’ from Hooj got back to me and said he liked one of the tracks. It was an early version of “Don’t You Want Me” that featured pianos and a vocal sample from Jomanda.
He asked me to progress the idea and get back to him. So, I made some changes, added a big organ sound and sent it back. This was 90% of the track we know today.

Geen half woord dat verwijst naar een ander nummer waarop het orgelriffje gebaseerd is.

Ik vroeg of iemand het herkende ...

Ik vroeg of iemand het herkende ...

zolang niemand herkent waar het uit komt gaat hij zo wie so geen slapen honden wakker maken.
het kan even duren maar ik vind het zeker heb contact met iemand van dat ouwe platen label en die stuurt me de lijst op met alles wat tussen 1970 en 1980 is uit gebracht onder dat label.
zijn dus wat namen die ik moet checken maar ik ga het vinden .
wordt vervolgd dus ...

zolang niemand herkent waar het uit komt gaat hij zo wie so geen slapen honden wakker maken.
het kan even duren maar ik vind het zeker heb contact met iemand van dat ouwe platen label en die stuurt me de lijst op met alles wat tussen 1970 en 1980 is uit gebracht onder dat label.
zijn dus wat namen die ik moet checken maar ik ga het vinden .
wordt vervolgd dus ...

zo... heb je bonje met de "rechte", "ten minste" zo klink je..

als je überhaupt als het bestaan weet van draaiorgel disco uit de 70" 'en connecties hebt met "het label" dan weet je al genoeg toch?!? :D ik weet niet op wat voor kamp die draaiorgelzooi populair was, maar zeker niet in de bewoonde wereld. Felix heeft i.d.d. de credits van dit rifje.

Back