geluid overlast topic.

Voor mensen met drumstellen waaronder ik binnekort. Boor een paar gaten in een MDF plank van 2 op 2 meter en zet er tennisballen in, vervolgens daar weer een plank op en je drumstel erop. Schijnt dat je buren bar weinig zullen horen. :okdan:

Ik ga voor hybrid, echte kick en snare, en de rest E drumpads.

Grappige eindconclusie dat je geen last van elkaar mag hebben.....dus stel dat ik last van mensen op het forum heb, dan hoef ik het maar te melden en ze gaan weg?

Nee, die conclusie trek ik toch niet?

Ik denk dat degene die overlast veroorzaakt beter een plekkie kan zoeken waar anderen geen last van hem hebben, de mensen die geen overlast veroorzaken maar laten opzouten is natuurlijk de wereld op z'n kop.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Owww ik zie het al, het is een mening.

Voor mensen met drumstellen waaronder ik binnekort. Boor een paar gaten in een MDF plank van 2 op 2 meter en zet er tennisballen in, vervolgens daar weer een plank op en je drumstel erop. Schijnt dat je buren bar weinig zullen horen. :okdan:

Ik ga voor hybrid, echte kick en snare, en de rest E drumpads.

Ik doe het net andersom, echte hihat, rest drumpads (TD-5)

Mijn bejaarde buurvrouw heeft inmiddels heel wat afgedreigd.. Vanwege mijn energieke levensstijl... En dat terwijl ik 's avonds laat op mijn tenen loop en alleen overdag soms wat harder muziek draai. Toch heb ik me er over bezorgd gemaakt, omdat zij waarschijnlijk door de instanties eerder serieus genomen wordt. En ik heb nog nooit geklaagd over het feit dat zij onder mijn woning in de tuin topless ligt te zonnen! Maar inmiddels heb ik een nieuwe best luidruchtige buurman gekregen, waar ze bang voor is.. :-)

Wat ik altijd bizar vind is, dat bijna iedereen eigenlijk haast wel vind dat ie lawaai moet kunnen maken en dat anderen daar maar tolerant tegen over moeten zijn, maar bijna iedereen is tegen windmolens vanwege horizon vervuiling.. (zij die er niet te ver vandaan wonen tenminste)

Ik ben een van de weinige die geen last heeft van windmolens geloof ik, ik hoor die dingen niet en lelijk zijn ze ook niet, en als je stroom wil gebruiken.. dan moet je ook de nadelen willen verdragen.

Maar teringherrie van links of rechts, boven of onder mij kan ik moeilijk verdragen, gelukkig heb ik al jaren geen luidruchtige debielen om me heen wonen, (nu alleen nog maar stille. ;) )

Grootste probleem met dit soort dingen is altijd dat iedereen van andere dingen last heeft maar dat niemand begrip heeft voor een ander als die toevallig anders in elkaar steekt en dus een andere grens trekt.

Oftewel, er is geen tolerantie voor een ander zijn ongemak. Zo zit de maatschappij tegenwoordig in elkaar. Eigenlijk kan iedereen doodvallen als ie niet akkoord gaat met wat jij wil. Wat een wereld leven we in.

protest-tegen-windmolens-in-bareveld-620x250.jpg

B82917144Z.1_20131115191434_000%2BGTRMKJPV.2.jpg

003_Protest%2Btegen%2Bwindmolens%2Bin%2BBareveld%2B11-09-14.jpg

Grootste probleem met dit soort dingen is altijd dat iedereen van andere dingen last heeft maar dat niemand begrip heeft voor een ander als die toevallig anders in elkaar steekt en dus een andere grens trekt.

Je kunt ook het meemaken dat je buren graag in de picture staan met hun gezeik.. En haatdragend zijn naar anderen. Het kan soms lastig worden wanneer je de PVV niet aanhangt.. :S

Ik doe het net andersom, echte hihat, rest drumpads (TD-5)

Ik hoor vaker dat je beter een echte hihat gebruikt omdat samples zo klote zijn op dat vlak. Dat is ook net het meeste gevoelige van een kit denk ik wat je moeilijk kan recreƫren met velocities.

Lijkt me vrij zelfdzaam dat iemand zich gaat beklagen over geluidsoverlast omdat die dan zelf in de picture staat, over het algemeen klagen mensen omdat ze ergens last van hebben.

Maar ik begrijp dat jij bij de club hoort die vind dat een ander tolerant moet zijn tegen over jouw herrie omdat jij moet kunnen doen wat jij vindt dat jij moet kunnen doen. Je slaat alleen over dat je wel iemand anders territorium betreedt met je geluidsoverlast. Iemand die daar niet om vraagt en daar geen behoefte aan heeft, sterker nog, die heeft misschien meer behoefte aan stilte dan aan herrie.

Als je herrie maakt en je leeft in onmin met omwonenden die last van je hebben en jij zet door dan vind jij jouw behoefte aan herrie zwaarder wegen dan de ander zijn behoefte aan geen herrie. Dat is waar asociaal gedrag begint.
Even los van het feit dat er heus mensen zijn die zich eerder beklagen dan anderen, maar iedereen is anders en iedereen heeft het recht om voor zich zelf op te komen. Als je er samen uit kan komen dan zit je goed, kom je er samen niet uit, dan zit minimaal 1 iemand fout. Het lijkt me dat dat over het algemeen de overlastgever is, uitzonderingen daargelaten. :)

Je kunt ook het meemaken dat je buren graag in de picture staan met hun gezeik.. En haatdragend zijn naar anderen. Het kan soms lastig worden wanneer je de PVV niet aanhangt.. :S

Lijkt me vrij zelfdzaam dat iemand zich gaat beklagen over geluidsoverlast omdat die dan zelf in de picture staat, over het algemeen klagen mensen omdat ze ergens last van hebben.

Ehm, ik heb eigenlijk geen zin in politieke discussie hier op't forum.. Maar er zijn mensen die de hele dag achter de geraniums zitten en graag van een mug een olifant maken. Omdat ze dan weereens wat aandacht krijgen...

Zelf ben ik zeer sociaal, maar ook ben ik 's avonds nog weleens laat wakker.. Ik houd mij wel rustig en vier geen feestjes.. Bij enkele buren heb ik wat racistische roddelgesprekjes moeten afweren. Sinds die tijd zijn er klachten over mij ingediend.

Ik geloof dat ik wel snap wat je bedoelt, maar dan betreft het idd geen geluidsoverlast.

Maar even algemeen gesteld vindt bijna niemand een ander leuk als die komt zeggen als ie het ergens niet mee eens is wat jij doet. Kinderen gaan gillen, jongeren 'op de vuist' en volwassenen (soms ook) of vinden een ander dan maar een zeikerd. En dat is een manier om de situatie voor zich zelf 'kloppend' te maken. Niemand vind het leuk om begrensd te worden in wat hij doet of wat hij wil.

Een zeer universeel probleem eigenlijk. :D

Maar hoe iemand daar dan mee omgaat, dat is toch redelijk veel zeggend over de persoon. Maar goed. Bla. :W

Ik hoor vaker dat je beter een echte hihat gebruikt omdat samples zo klote zijn op dat vlak. Dat is ook net het meeste gevoelige van een kit denk ik wat je moeilijk kan recreƫren met velocities.

Ja, precies. Het speelt ook veel fijner dan zo een plastic schijf waar je op zit te rammen. De bounce enzo, ook belangrijk. Ik kan op die plastic hihat niet zo lang fijn spelen als op een echte..

Ik geloof dat ik wel snap wat je bedoelt, maar dan betreft het idd geen geluidsoverlast.

Geluidsoverlast is wel de formulering die men gebruikt..

Maar ik doe m'n best en probeer mijn buren zoveel mogelijk te vriend te houden!
En op een wat onbeleefde brief heb ik onlangs een vriendelijk antwoord geschreven..

Sinds ik een buurman met 'een wel hele donkere huidskleur' heb, ben ik geen mikpunt meer van kritiek :-)

Laatst gewijzigd:
Ik woon met 6 mensen in 1 vrijstaand huis. Iedereen heeft een ander ritme en andere ongemakken en daar moet je gewoon mee om kunnen gaan. Blijkbaar veranderd dit zodra mensen een andere voordeur delen, maar bij mij in huis is dat gelukkig niet zo.

Ik heb jarenlang samen gewoond met mensen met verschillende ritmes zoals je omschrijft, maar dat waren tevens ook vrienden, de samenstelling in huis wisselde soms en ook het bezoek was zeer gevarieerd. Voordeel van die woon situatie was dat als iemand zich misdroeg of overlast gaf, je gewoon even een knal op de deur kon geven en het werd begrepen, of andersom, werd me de huid volgescholden, bood ik een biertje aan, blowtje er bij en het was weer gezellig.

Als de cohesie tussen de groep waarmee je samen woont zo is, dan is dat leuk.

Maar op een gegeven moment ga je verder met je leven, dingen veranderen, verantwoordelijkheden nemen toe, ritme en alles wat daar mee samen hangt is een pijler waarop je leven gestoeld is. Tenminste, dat is bij veel mensen zo. Dan is het wel zo fijn als je niet een of andere idioot naast je hebt wonen die daar nog niet aan toe is en vind dat alles maar moet kunnen.

Tolerantie is een breed begrip, tolerantie tegenover iemands bezigheden is net zo belangrijk als tolerantie (of begrip) voor iemands beleving van overlast.

Zo ken ik iemand die ploegendienst draait, naast een stel woont met een kind, en zij zetten de wasmachine en tv, muziek enzo aan als de buurman probeert te slapen. Die is daar niet blij mee, dat heeft hij ook gezegd tegen ze, toch gaan ze er niets aan doen, want, leven en laten leven en hun probleem niet dat hij in ploegendienst werkt, moet ie maar ander werk zoeken.
Of, een ander stel wat ik ken, met 4 kinderen, hebben een stel partygangers naast hun wonen (beide in koophuis) vinden het leuk om s'avonds in de tuin harde muziek te draaien en er bij te gillen en veel bier te zuipen. Viel niet met die lui te praten, tot en met bedreigingen aan toe. Uiteindelijk is dat stel met die 4 kinderen maar verhuisd, huis verkocht met verlies ook nog eens. Ja fijn allemaal. Maar goed. Dat is een exces.
Zelf onder een gast gewoond die PA's verhuurde en ze ook soms om 4u in de nacht even thuis aanzette als ie terug kwam van een feestje. Aardige gast.. maar dat is toch redelijk debiel zeg maar. 8o)

Tjsa.. leven en laten leven, als het werkt, dan werkt het, als het niet werkt, dan is er werk aan de winkel. :D

Zo ken ik iemand die ploegendienst draait, naast een stel woont met een kind, en zij zetten de wasmachine en tv, muziek enzo aan als de buurman probeert te slapen. Die is daar niet blij mee, dat heeft hij ook gezegd tegen ze, toch gaan ze er niets aan doen, want, leven en laten leven en hun probleem niet dat hij in ploegendienst werkt, moet ie maar ander werk zoeken.

Zelf ben ik lange tijd een binnenstadsbewoner geweest.. En slaap overal doorheen... :-)

Ze bestaan wel, buren die zeiken om te zeiken, ik heb zelf naast een buurvrouw gewoont die ook altijd klaagte om mijn muziek, zelf had ze wel doordeweekse feestjes tot 1 a 2 uur en draaide ze reggea muziek waar volgens haar geen irritantie 4x4 bass in zat, en gelukkig heeft reggea van zich zelf vrijwel geen bass, dus....
Leukste moment was toen ze ging verhuizen, al haar vriendjes stonden erbij om mij voor lul te zetten en zij weer klachten had over "gisteren middag rond 14:00 uur" ik kwam op dat moment net uit mijn werk, was zo'n 17:00 uur en bood mijn excuses maar aan voor mijn "tweelingbroer" want zelf was ik rond dat tijdstip, net zoals die dag, op mijn werk, het werd direct aardig stil in haar vriendjeskring....

Zelf ben ik lange tijd een binnenstadsbewoner geweest.. En slaap overal doorheen... :-)

Heb 12 jaar overal in Rotterdam gewoond zo'n beetje en de gekste dingen meegemaakt, ik slaap nu nog steeds niet overal doorheen. Zie, iedereen is verschillend. Mensen hebben de neiging van een ander te verwachten hoe ze zelf zouden doen of denken, maar dat werkt dus niet zo en leidt juist tot onbegrip. Dat is nu net het probleem. :)

Waarom zou stilte trouwens de norm moeten zijn ?
Als je in een stad woont, kies je er bewust voor om naast anderen te wonen. Trek je dat niet, zijn er zat plekken waar bijna niemand woont, is vaak goedkoper ook nog.

Wat mij betreft is stilte niet de norm, maar het voorkomen van overlast wel. En dat is nou eenmaal subjectief. Sommige mensen zijn gevoeliger voor geluid dan anderen. Ik woon op een kruispunt met 4 tramlijnen. Gemiddeld knalt er elke minuut een tram over het kruispunt. Voor mij geen enkel probleem. Als de buren 10 minuten de radio vol hebben aanstaan, is dat voor mij wel een probleem. Subjectief dus. Daarom kun je in mijn optiek niet met objectieve oplossingen komen.

Als je in een stad woont, is dat niet per definitie omdat je graag naast anderen wilt wonen. Dat hoeft dus helemaal geen bewsute keuze te zijn. De keuze om in een stad te gaan wonen is vaak wel bewust, met het gevolg dat je naast anderen woont. En naast anderen wonen hoeft helemaal geen probleem te zijn. Het is de eventuele overlast die een probleem kan zijn. Het wonen in een stad vrijwaart je niet van het rekening dienen te houden met anderen.

Back