geluid overlast topic.

Rekening houden met anderen heeft vele kanten.....

Het betekent dat je meer open moet staan voor andermans behoeftes en ze accepteert......niet alles wat jij niet fijn vind verbieden, want dan heeft er niemand last....

boerderij op platteland lijkt mij zo heerlijk :)

Dat is zo doordeweeks, met uitzondering van de zomerse weekenden vol harley motortochten en honderden racemonsters die even de 250 km/u willen aantikken op de 80 weg, de ambulances en polities die af en aan rijden voor de ongelukken op de N wegen en de knalpotten van boeren die gebruikt worden om de vogels weg te jagen. Je schrikt je helemaal de tyfus, de eind mortieren van een vuurwerkshow in rotterdam zijn er niks bij, het hele pand trilt op zijn voegen.

Maar voor het grootste gedeelte inderdaad heerlijk rustig :D Grootste overlast zijn ruziende koolmeesjes.

Het betekent dat je meer open moet staan voor andermans behoeftes en ze accepteert......niet alles wat jij niet fijn vind verbieden, want dan heeft er niemand last....

dat zou betekenen dat als je zelf geen muziek/geluid maakt, je gewoon de overlast van de buurman die dat wel doet moet accepteren omdat dat zijn behoefte is?
en andersom, muziek maken is jouw behoefte en dat heeft de ander, die daar last van heeft, maar te accepteren?

vreemde insteek wel...

Verbieden zal sowieso lastig zijn :).

Wat ik mij afvraag als het om harde muziek gaat, is of de beleving anders is wanneer je gewoon een koptelefoon opzet.

dat zou betekenen dat als je zelf geen muziek/geluid maakt, je gewoon de overlast van de buurman die dat wel doet moet accepteren omdat dat zijn behoefte is?
en andersom, muziek maken is jouw behoefte en dat heeft de ander, die daar last van heeft, maar te accepteren?

vreemde insteek wel...

Als ik nu zeg dat ik last van jou heb hier op het forum. Dat ik je kneuterige berichtjes zo dom vind dat het overlast veroorzaakt aan mijn forumbeleving. Ga jij dan weg?

Ik denk van niet, maar je mag mij gerust het tegendeel bewijzen en je eigen standpunt bekrachtigen.

Als ik nu zeg dat ik last van jou heb hier op het forum. Dat ik je kneuterige berichtjes zo dom vind dat het overlast veroorzaakt aan mijn forumbeleving. Ga jij dan weg?

Ik denk van niet, maar je mag mij gerust het tegendeel bewijzen en je eigen standpunt bekrachtigen.

:dubbel:

nou nee jij hebt mijn behoeftes te accepteren zoals je zelf zo mooi zegt

Het forum is niet je huis, heb je er last van, dan klik je het weg.

Dat is nogal lastig met een irritante buur die vind dat tolerantie iets voor anderen is.

:dubbel:

nou nee jij hebt mijn behoeftes te accepteren zoals je zelf zo mooi zegt

Het forum is niet je huis, heb je er last van, dan klik je het weg.

Dat is nogal lastig met een irritante buur die vind dat tolerantie iets voor anderen is.

Dus hiermee toon ik simpel aan dat de stelling die jullie hanteren niet correct is. Waarom zal ik het forum moeten dichtklikken? Dat is tenslotte de omgekeerde wereld.
Het is uiteindelijk super simpel op te lossen, blijf met elkaar praten, maak afspraken, zet je hakken niet in het zand omdat jij jezelf belangrijker vind dan een ander. Je woont hier tenslotte met zijn allen.

Dus ga in gesprek met je buren en zoek een oplossing waar iedereen blij mee kan zijn. Niet 1 partij sipjes zonder het een omdat de ander dat niet trekt.
Of bel jij ook bij de buurman aan als zijn auto voor jouw deur staat?

Ow @Demian, tolerantie is iets voor iedereen....dus tolereer het feit dat je buurman zo nu en dan geen behoefte heeft aan jouw muziek en net zo goed zal de buurman op bepaalde tijden jouw muziek moeten tolereren.

Er zal toch altijd balans moeten zijn.

Dat is zo doordeweeks, met uitzondering van de zomerse weekenden vol harley motortochten en honderden racemonsters die even de 250 km/u willen aantikken op de 80 weg, de ambulances en polities die af en aan rijden voor de ongelukken op de N wegen en de knalpotten van boeren die gebruikt worden om de vogels weg te jagen. Je schrikt je helemaal de tyfus, de eind mortieren van een vuurwerkshow in rotterdam zijn er niks bij, het hele pand trilt op zijn voegen.

Maar voor het grootste gedeelte inderdaad heerlijk rustig :D Grootste overlast zijn ruziende koolmeesjes.

Hehe.... Of wat dacht je van nest beschermende vrouwtjes merels? Knap irritant.

Dat tolerantie iets voor iedereen is en er een balans moet zijn is nou precies mijn punt wat ik in mijn eerdere posts probeerde toe te lichten.

Tolerantie is een breed begrip, tolerantie tegenover iemands bezigheden is net zo belangrijk als tolerantie (of begrip) voor iemands beleving van overlast.

Dat tolerantie iets voor iedereen is en er een balans moet zijn is nou precies mijn punt wat ik in mijn eerdere posts probeerde toe te lichten.

Als je je tolerant opstelt naar de ander, maar bij hem komt het niet eens op om rekening met jou te houden.. Hoe lang hou je dat vol? Ik ben snel pissig als ik merk dat mensen klakkeloos maar doen, zonder na te denken of iemand er last van kan hebben..

Als je je tolerant opstelt naar de ander, maar bij hem komt het niet eens op om rekening met jou te houden.. Hoe lang hou je dat vol? Ik ben snel pissig als ik merk dat mensen klakkeloos maar doen, zonder na te denken of iemand er last van kan hebben..

dat is helaas de huidige maatschappij, mensen denken vaak alleen op de wereld te zijn en doen wat ze maar willen zonder rekening te houden met anderen...
kijk maar in de supermarkt, in het verkeer, in de trein, op straat, in kroegen, in winkels, facebook, twitter enz enz

oftewel, mensen maken misbruik van de verplichte tolerantie van anderen...

ik kan me ook kapot ergeren aan mensen die hardop lopen te bellen zodat iedereen kan meegenieten en gewoon de cassiere of degene die ze helpt in bv een winkel te negeren en dat soort asociaal gedrag

Ik snap je punt wel. Je vergelijking is alleen wat onhandig. Ik kan vervelende berichten of gebruikers hier op het forum heel eenvoudig negeren. Dat gaat bij geluidsoverlast beduidend minder eenvoudig. Daarnaast is een forum een openbare (virtuele) plek. Mijn huis is dat niet. Als ik in de kroeg last heb van vervelende mensen of vervelende muziek, heb ik de keuze om naar een andere kroeg te gaan. Dat heb ik thuis niet.

dat is helaas de huidige maatschappij, mensen denken vaak alleen op de wereld te zijn en doen wat ze maar willen zonder rekening te houden met anderen...
kijk maar in de supermarkt, in het verkeer, in de trein, op straat, in kroegen, in winkels, facebook, twitter enz enz

ja precies dat.
Jammer ook dat de kinderen dus ook niets anders wordt aangeleerd, immers, pappa en mamma doen het toch ook zo?

Het is uiteindelijk super simpel op te lossen, blijf met elkaar praten, maak afspraken, zet je hakken niet in het zand omdat jij jezelf belangrijker vind dan een ander. Je woont hier tenslotte met zijn allen.
Als dat zo super simpel was, dan waren er geen conflicten meer in de wereld.
Je ziet dat goed, nu bijna iedereen op internet zit... heel veel gepraat, maar weinig geluister.

oftewel, mensen maken misbruik van de verplichte tolerantie van anderen...

ik kan me ook kapot ergeren aan mensen die hardop lopen te bellen zodat iedereen kan meegenieten en gewoon de cassiere of degene die ze helpt in bv een winkel te negeren en dat soort asociaal gedrag
Terug naar de maatschappij van 1910 dan?
Omstandigheden veranderen, mensen veel minder...

ja precies dat.
Jammer ook dat de kinderen dus ook niets anders wordt aangeleerd, immers, pappa en mamma doen het toch ook zo?

en nog zijn er mensen die vinden dat de wereld nu beter is dan "vroeger", toen men nog normaal met elkaar omging en elkaar gedag zei en beleefd was in openbare gelegenheden

Terug naar de maatschappij van 1910 dan?
Omstandigheden veranderen, mensen veel minder...

nou 1910 is wel erg lang geleden, maar ik vraag me inderdaad af wanneer de kentering is geweest dat mensen asocialer en egocentrischer zijn geworden, in mijn jeugd (jaren 80) was dat nog niet, althans een stuk minder, het geval...

denk toch dat het een 21e eeuw ding is oa door internet, smartphones etc
kijk eens in een trein of waar dan ook, mensen kijken alleen nog maar op hun mobiel, allemaal in hun eigen wereld

Back